Hoi,
Ik vroeg me af of mensen misschien tips hebben om er passabeler uit te zien?
Zonder dat je testosteron gebruikt?
Maar ook als je al testosteron gebruikt of nog verder in het traject bent.
Zoals bijv. een binder dragen.
Maar ben benieuwd naar andere tips.
Wie o wie?
tips voor transmannen
-
Mike
-
Daniel
Re: tips voor transmannen
Draag deodorant/parfum/aftershave:mensen reageren onbewust heel sterk op geur, en sinds ik mannen deo ben gaan dragen word ik steeds minder aangesproken als mevrouw.
Oefen je loopje: hoe mannelijker je loopt, hoe mannelijker je eruit ziet. (Volgens mij is het trouwens niet de bedoeling dat je dan ineens als gangster over straat gaat sjokken xD)
Kleding:Koop nieuwe (mannen) kleding. Ruitjes, streepjes, stippen en prints zorgen ervoor dat de voorgevel platter lijkt. Broeken kan je beter niet in het skinny model kopen. Alle kledingstukken kunnen ook beter te groot dan te klein zijn. Een binder is natuurlijk ook altijd handig
Das wat ik tot nu toe heb, er komt vast nog wel meer boven drijven xD
Oefen je loopje: hoe mannelijker je loopt, hoe mannelijker je eruit ziet. (Volgens mij is het trouwens niet de bedoeling dat je dan ineens als gangster over straat gaat sjokken xD)
Kleding:Koop nieuwe (mannen) kleding. Ruitjes, streepjes, stippen en prints zorgen ervoor dat de voorgevel platter lijkt. Broeken kan je beter niet in het skinny model kopen. Alle kledingstukken kunnen ook beter te groot dan te klein zijn. Een binder is natuurlijk ook altijd handig
Das wat ik tot nu toe heb, er komt vast nog wel meer boven drijven xD
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
Daniel
Houding: mannen nemen hun ruimte in, we zitten wat meer wijdbeens, we lopen wat breder over de stoep, we gaan niet snel aan de kant (behalve bij mooie dames/heren
) we kijken meer naar beneden op straat. Mannen zetten de handen niet vaak in de zij, behalve als we nadenken of wachten voor een korte periode. Mannen schrapen vaak hun keel, praten niet alleen lager maar ook luider,
Beleefdheden: Deuren openhouden, jassen aanpakken, vrouwen voor laten gaan. Leef je uit, beleefd zijn is altijd goed xD.
(Ik wil niet zeggen dat je dit allemaal MOET doen, ik zie het alleen wel vaak gebeuren xD)
Beleefdheden: Deuren openhouden, jassen aanpakken, vrouwen voor laten gaan. Leef je uit, beleefd zijn is altijd goed xD.
(Ik wil niet zeggen dat je dit allemaal MOET doen, ik zie het alleen wel vaak gebeuren xD)
It is never too late to be what you might have been. – George Eliot
-
Nathan90
Op het lager en luider praten, ook praten kerels monotoner en langzamer. Een tip als testo nog lang weg is en je echt problemen hebt met je stem, er zijn oefeningen die je kan doen om je stembanden te trainen om lager te kunnen praten. (dit is niet in een week gedaan hoor, don't get your hopes up too high
)
Betreft het mannelijke loopje, ik las eens ergens; dat mannen met hun kruis lopen en vrouwen met hun borsten. Van de andere kant las ik ergens anders dat mannen met hun schouders lopen en vrouwen met de heupen. In dat opzicht mag het allemaal dus. Wel lopen veel vrouwen met hun voeten in één lijn (zoals dat catwalk loopje) en mannen lopen meer in twee lijnen, één voor elke voet.
Algemene sta houding, mannen staan vaak tijdens het wachten alsof ze voor het urinoir staan, gewicht op twee voeten. Vrouwen hebben vaak het gewicht op één voet en het andere been in een knik. Het hangen in de heupen zegmaar. Ook 'hangen' vrouwen sneller in hun heupen door het bekken zo te draaien dat de kont uitsteekt. Als dit jou houding is, is het comfortabeler (als je gewend bent) en beter voor je algemene houding als je het bekken, vanuit je kruis dus, wat naar voren beweegt.
Ah en toen was het eten klaar.
Betreft het mannelijke loopje, ik las eens ergens; dat mannen met hun kruis lopen en vrouwen met hun borsten. Van de andere kant las ik ergens anders dat mannen met hun schouders lopen en vrouwen met de heupen. In dat opzicht mag het allemaal dus. Wel lopen veel vrouwen met hun voeten in één lijn (zoals dat catwalk loopje) en mannen lopen meer in twee lijnen, één voor elke voet.
Algemene sta houding, mannen staan vaak tijdens het wachten alsof ze voor het urinoir staan, gewicht op twee voeten. Vrouwen hebben vaak het gewicht op één voet en het andere been in een knik. Het hangen in de heupen zegmaar. Ook 'hangen' vrouwen sneller in hun heupen door het bekken zo te draaien dat de kont uitsteekt. Als dit jou houding is, is het comfortabeler (als je gewend bent) en beter voor je algemene houding als je het bekken, vanuit je kruis dus, wat naar voren beweegt.
Ah en toen was het eten klaar.
-
mick1984
thanks voor de tips.. ook van die stemoefeningen.. mannendeo en luchtjes gebruik al jaren..
-
Harro
sluit me aan bij bovengenoemde tips.
Daarnaast kan je kapsel ook veel verschil maken. Verder stoere/mannelijke sierraden zoals horloge en armband.
Soort schoenen kan ook verschil maken.
op youtube staan trouwens ook veel leuke filpmjes met handige 'passing-tips'
Daarnaast kan je kapsel ook veel verschil maken. Verder stoere/mannelijke sierraden zoals horloge en armband.
Soort schoenen kan ook verschil maken.
op youtube staan trouwens ook veel leuke filpmjes met handige 'passing-tips'
-
Gabriël
Ik denk dat het ook belangrijk is om gewoon jezelf te blijven.
Je kunt jezelf wel allerlei maniertjes en houdingen aanleren, maar als dat niet bij jou past dan blijft het maar gemaakt overkomen. (Zelfvertrouwen helpt ook om passabeler over te komen.)
Want niet alle mannen zijn hetzelfde. Ik heb een tijdje rondgekeken en genoeg mannen die ook met gekruiste benen over elkaar zitten (op de 'vrouwenmanier', dus niet pas bij de enkels) of die met een geknikte knie en gewicht op 1 been bij de bushalte staan te wachten, om maar wat te noemen.
Je kunt jezelf wel allerlei maniertjes en houdingen aanleren, maar als dat niet bij jou past dan blijft het maar gemaakt overkomen. (Zelfvertrouwen helpt ook om passabeler over te komen.)
Want niet alle mannen zijn hetzelfde. Ik heb een tijdje rondgekeken en genoeg mannen die ook met gekruiste benen over elkaar zitten (op de 'vrouwenmanier', dus niet pas bij de enkels) of die met een geknikte knie en gewicht op 1 been bij de bushalte staan te wachten, om maar wat te noemen.
-
Martijn
Alles wat hierboven staat heb ik nooit gedaan. Mannelijke deo en shampoo wel
Ik loop er gewoon bij zoals ik altijd doe en praat zoals ik altijd doe. Merk wel door de testo dat mijn stem luider wordt dus dat gaan onbewust. Het is maar net wat mensen willen zien en zolang jij er zeker bij loopt en je goed voelt, maakt het niet uit hoe je loopt of wat je doet. Iedere man is anders en iedere vrouw ook. Ik blijf gewoon lekker mezelf 
Het leven jaagt geen angst meer aan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
ik heb al zo ver moeten kruipen
Het laatste stuk zal ook wel gaan,
tot ik ga staan
-
Nathan90
Ho wacht, post via m'n telefoon zo in het verkeerde topic xD
-
Paul
Voor tips heb ik veel gehad door te googelen naar 'verschil tussen man en vrouw', 'verschil in gedrag man en vrouw' en dat soort termen. Daar leer je enorm veel van.
De rest komt door kleding, houding, haardracht en loopje.
De rest komt door kleding, houding, haardracht en loopje.