de chat
-
Irene_de_Vreede
- Moderator
- Voornaamwoorden: Zij/haar
-
La-Clau
Re: de chat
En dan is het dus jammer dat Marissa zich persoonlijk aangesproken voelt, het was namelijk niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te spreken, erger nog toen ik het typte had ik niet eens bepaalde personen in gedachten. Het gaat er ook niet om dat "iemand" er een poosje niet is. Iedereen doet wel eens even iets anders, of vergeet eens uit te loggen, maar als er 5 of 6 namen ingelogd zijn die er blijkbaar allemaal niet zijn wordt het anders. Dan is het heel teleurstellend als je je verhaal niet kwijt kunt.
Bovendien geeft niet elk chatprogramma duidelijk weer wie aanwezig is, en wie afwezig of idle, en als ze het al wel doen ben je vaak al na een paar minuten idle, wat ik ook wat te ver vindt gaan. Ik vind het ook helemaal niet erg als iemand er tijdelijk niet is, maar het lijkt mij prettig als je dan middels een naamswijziging even laat weten er niet te zijn. Het zou best eens kunnen dat als mensen inloggen en een rijtje namen zien staan die geen van allen antwoord geven, die mensen weer gaan, en een aantal gewoon niet meer terugkomt. Met het natuurlijk verloop op een forum of chat wordt het dan al gauw een "dode" bedoening, waar je ook niet meer uit komt.
Maar nogmaals, ik wilde niemand persoonlijk aanspreken.
Claudia
Bovendien geeft niet elk chatprogramma duidelijk weer wie aanwezig is, en wie afwezig of idle, en als ze het al wel doen ben je vaak al na een paar minuten idle, wat ik ook wat te ver vindt gaan. Ik vind het ook helemaal niet erg als iemand er tijdelijk niet is, maar het lijkt mij prettig als je dan middels een naamswijziging even laat weten er niet te zijn. Het zou best eens kunnen dat als mensen inloggen en een rijtje namen zien staan die geen van allen antwoord geven, die mensen weer gaan, en een aantal gewoon niet meer terugkomt. Met het natuurlijk verloop op een forum of chat wordt het dan al gauw een "dode" bedoening, waar je ook niet meer uit komt.
Maar nogmaals, ik wilde niemand persoonlijk aanspreken.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
But it gets harder every day for me, to hide behind this dream you see: Someone I'll never be
-
Raisa
Aan de andere kant Claudia, als een persoon een chatkanaal binnenkomt waar helemaal niemand is omdat iedereen die AFK is zich moet afmelden, dan blijft die persoon natuurlijk ook niet lang plakken.
Mensen die AFK zijn kunnen tenminste later nog reageren als ze even teruglezen.
Mensen die AFK zijn kunnen tenminste later nog reageren als ze even teruglezen.
-
hX2eDVx3
Het is misschien niet je bedoeling maar het is wel iets dat ik deed en waar ik ook op 'de chat' weleens met mensen over heb gesproken. Ik kan het niet echt helpen dat ik me aangesproken voel dan.La-Clau schreef:En dan is het dus jammer dat Marissa zich persoonlijk aangesproken voelt, het was namelijk niet mijn bedoeling om iemand persoonlijk aan te spreken, erger nog toen ik het typte had ik niet eens bepaalde personen in gedachten.
Vandaar dat ik even mijn zegje wilde doen over waarom ik altijd ingelogd was. Ook omdat ik het erg jammer vind dat die cultuur zo is dat idlen niet mag. Voor mij is het een keuze tussen altijd ingelogd zijn en vaak gezellig meechatten (en ook mensen helpen als ze ergens mee zitten als ik daar de energie voor heb), of alleen heel zelden een kwartiertje op de chat komen via Mibbit. Het is ook niet iets wat ik jou persoonlijk kwalijk neem Claudia, want je bent zeker niet de enige waar ik deze discussie mee heb gevoerd.
Wat ik wel erg jammer vind, en daar komt misschien ook een deel van jouw irritatie vandaan, is dat als er iemand op de chat komt die duidelijk ergens mee zit dat diegene of genegeerd wordt of te horen krijgt dat ze niet moeten zeuren. Ik heb om die reden ook weleens iemand naar andere (Amerikaanse) chatkanalen verwezen, omdat ik al opgegeven had nog mensen proberen te helpen in onze chat.
Nou dat was wel weer genoeg gal gespuid over onze chat
-
KarenTS
Hey Allemaal, leuk om te zien dat het mensen toch nog wel iets zegt,de chat.Zo komt er hier en daar meer duidelijkheid over hoe mensen bepaalde dingen 'opvatten' , zoals de stille aanwezigen, en andere irritaties over de chat.Zo kunnen we allemaal de boel misschien wel verbeteren en wordt t wie weet weer eens n bruisende chat !
Groetjes, Karen
Groetjes, Karen
-
La-Clau
Ik help het je hopen Karen. Maar ik heb de chat van de "buren" in zien storten en zie nu hier hetzelfde gebeuren. Blijkbaar hebben mensen op een moment gezegd wat er te zeggen is, en zij die niet in herhalingen willen blijven vervallen blijven steeds vaker en langduriger weg, tot ze uiteindelijk helemaal niet meer komen. Voor wat mijzelf betreft, ik ben eigenlijk wel uitgechat.
Bovendien is het typen van simpele zinnen achter een schermpje voor mij toch maar een zeer gebrekkige vervanger van echte contacten, waarbij je gewoon naast of tegenover mensen kunt zitten. Helaas komt het daar maar zelden van.
Tot zover de chat dus.......verder met waar ik gebleven was.
Claudia
Bovendien is het typen van simpele zinnen achter een schermpje voor mij toch maar een zeer gebrekkige vervanger van echte contacten, waarbij je gewoon naast of tegenover mensen kunt zitten. Helaas komt het daar maar zelden van.
Tot zover de chat dus.......verder met waar ik gebleven was.
Claudia
If only I could find a way, I'd feel like I'm the one you believe I am