Hey,
Ik heb zitten kijken op internet bij transivisie en zit erover te denken me aan te melden voor de groep voor zoekers. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, hoe was het? Wat is de leeftijd van de groep, wat wordt er besproken, zijn het deelnemers die al transgender zijn of ook (zoals ik) bio-vrouw/-man en erg zoekend?
Transvisie zoekersgroep
-
EdwinJulian
Transvisie zoekersgroep
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina 
-
Dinges12
Re: Transvisie zoekersgroep
Hey Vera/Daan,
Welkom op het forum.
Ik heb toevallig vandaag mijn eerste intake gehad bij Transvisie. Zelf ben ik ook nog zoekende, heb nog niet in een van de gespreksgroepen gezeten, dus ik lees even mee.
Wat ik trouwens nog kan herinneren van de folder over de zoekersgroep is, dat je meerderjarig moet zijn, dat zij zaterdag of zondag middag samen komen en dat er een ervaringsdeskundige bij de gesprekken aanwezig zouden zijn. Tot zo ver mijn kennis hierover
. Ik weet zeker dat er genoeg andere zijn die hier wat meer over zouden kunnen vertellen.
Welkom op het forum.
Ik heb toevallig vandaag mijn eerste intake gehad bij Transvisie. Zelf ben ik ook nog zoekende, heb nog niet in een van de gespreksgroepen gezeten, dus ik lees even mee.
Wat ik trouwens nog kan herinneren van de folder over de zoekersgroep is, dat je meerderjarig moet zijn, dat zij zaterdag of zondag middag samen komen en dat er een ervaringsdeskundige bij de gesprekken aanwezig zouden zijn. Tot zo ver mijn kennis hierover
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Toen ik deelnam aan de zoekersgroep was het een heel divers gezelschap. De één meer zoekende dan de ander, zowel geboren vrouwen als mannen.
Er komen onderwerpen aan bod als: Wat zou zou je willen veranderen aan jezelf, omgang met familie, hoe naar buiten te treden.
Voor mij liep het ook mooi samen met het traject dat ik bij een psycholoog gestart was. Het vulde elkaar mooi aan. Wat ik ook erg fijn vond was dat het dus zowel geboren vrouwen als mannen waren in de groep. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik herken in mijn situatie heel veel dingen die spelen bij mensen die als vrouw geboren zijn, maar zich daar niet goed bij voelen, met uitzondering van het lichamelijke deel dan, want een mannenlichaam voor mij; liever niet. Het was daarom erg goed voor me om bij de gesprekken te zijn.
Het is zeker aan te raden om te gaan, als je daar toch al over denkt. Je kan er helemaal zoals jezelf naartoe gaan, want het is, ondanks dat het natuurlijk wel serieuze onderwerpen zijn, vrij informeel.
Na afloop van de serie groepsgesprekken komt er nog een persoonlijk eindgesprek waarin wordt teruggeblikt.
Er komen onderwerpen aan bod als: Wat zou zou je willen veranderen aan jezelf, omgang met familie, hoe naar buiten te treden.
Voor mij liep het ook mooi samen met het traject dat ik bij een psycholoog gestart was. Het vulde elkaar mooi aan. Wat ik ook erg fijn vond was dat het dus zowel geboren vrouwen als mannen waren in de groep. Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik herken in mijn situatie heel veel dingen die spelen bij mensen die als vrouw geboren zijn, maar zich daar niet goed bij voelen, met uitzondering van het lichamelijke deel dan, want een mannenlichaam voor mij; liever niet. Het was daarom erg goed voor me om bij de gesprekken te zijn.
Het is zeker aan te raden om te gaan, als je daar toch al over denkt. Je kan er helemaal zoals jezelf naartoe gaan, want het is, ondanks dat het natuurlijk wel serieuze onderwerpen zijn, vrij informeel.
Na afloop van de serie groepsgesprekken komt er nog een persoonlijk eindgesprek waarin wordt teruggeblikt.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
laurien
klinkt erg interessant, en precies het probleem waar ik nu mee zit. Weet één van jullie toevallig wanneer de nieuwe groep start?
-
EdwinJulian
Geen idee. Nog geen contact gezocht met Transvisie... Geloof niet zo goed geloof ik.
Sometimes I wish I was born a girl. I'd like make-up and pretty clothes, instead of just having this vagina 
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
De groepen starten volgens mij als er genoeg mensen zijn die deelnemen.laurien schreef:klinkt erg interessant, en precies het probleem waar ik nu mee zit. Weet één van jullie toevallig wanneer de nieuwe groep start?
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Kiyo
Mij is verteld dat het ongeveer over een maand van start gaat omdat er dan genoeg mensen zijn aangemeld 
-
Ted
Hoi, ik was er gisteren op intake. Dat was al een fijn gesprek, met Bastiaan. Veel vragen, veel gepraat, ook wel emotioneel voor mij. Hij ging daar prima mee om. Hij gaf vervolgens toelichting op hun aanbod; zoekersgroep, startersgroep en individuele gesprekken. Ik heb mijn idee en wens verteld. Wil graag eerst een paar individuele gesprekken en dan in de startersgroep. Ze starten een groep als er genoeg mensen zijn vanaf 18 jaar, verder heel divers. Hij wist te vertellen dat er zeer binnenkort weer een groep start.
Op de site kan je de folders ook downloaden en printen.
Ik kwam in ieder geval helemaal blij buiten!!

Op de site kan je de folders ook downloaden en printen.
Ik kwam in ieder geval helemaal blij buiten!!
-
Dinges12
Hey allemaal,
Ik heb vandaag dus een gesprek gehad met de begeleider van de zoekersgroep. Ze starten al over 3 weken, ik ben heel erg benieuwd. Zijn er toevallig ook anderen van hier die ook over 3 weken bij de zoekersgroep van Transvisie beginnen?
Ik heb vandaag dus een gesprek gehad met de begeleider van de zoekersgroep. Ze starten al over 3 weken, ik ben heel erg benieuwd. Zijn er toevallig ook anderen van hier die ook over 3 weken bij de zoekersgroep van Transvisie beginnen?
-
david_978
hallo mijn naam is david wittering ben 35 jaar en heb een brobleem waar ik al lang mee worstel en dat is dat ik diep van binnen mij vrouw voel altans zo lijkt dat en val soms op de manlijkheid en vrouwen en ik weet niet of het te maken heeft met dat ik vroeger sexuweel misbruikt ben door mijn bleeg vader en het brobleem is dat ik heel lang vrouwen kleding thuis droeg en ik heb sexuweel contackt gehat met een man .maar ondanks dat hep ik er een eind aan gemaakt door te stopen met mij als vrouw te kleden en met sex met een man en de reden is dat ik geloof nou oke zoms heb ik mijn twijfels want ik bid zo vaak voor hulp Ik heb de goede HeerJezus gevraagd Ik ben te vragen Allah Ik heb de grote god Buddah geprobeerd. ik ben zelfs bij het ggz geweest voor dit probleem ze konden niets doen.en de kerken die ik ben afgewandelt voel ik mij niet thuis overal krijg je dengen voor je voeten gegooit dat het demonis is en dat je moet biden en dan doe ik dat en het helpt geen zak en dan zegt jezus nog wel wie bid om hulp hem zal ik geven nou waar is die hulp vraag ik me af bestaat god wel of worden wij mensen gewoon bedonderd met het geloof en even terug te komen op vrouw voelen ik dacht ik ben er van af om dat ik mij zelf dan maar wijs maakte het is de duivel die het doet en toen ben ik onder tussen vecht sport aikido gaan doen om een stukje rust te kunnen vinden en zo dat ik mijn ei kwijt kan mijn kwaat hijt om je moet imers je naaste lief hebben maar dan krijg je van de kerk te horren dat het ook demonis is vecht sport en ze zegen dat jezus zegt wie zijn leven wil houden moet het verliezen nou ik heb geen leven meer ik voel mij rod van binnen ik voel mij vrouw en wort er gezegt das duives dan denk ik zoek een aflijding is dat ook duivels ik wort gek en geen mens die het ziet .Open je ogen en zie wat ik zie. Een moord drugs jaloezie en prostitutie Dus zeg me op wie kan ik bouwen.Sjouwend met de lasten van de wereld op me schouders Kijk ik wil een leven zonder haat. Meer liefde meer vrienden een die niet verraad. En iemand die er altijd voor me staat . Ook in slechte tijden als het even niet meer gaat. Ik leef alleen dat is wat ik van de daken schreeuw Waarom god ik begrijp het niet .ik bid elke dag maar tot de pijn die ik zie.Is het dan iets waarvan ik moest leren dan heb ik dat gedaan dus laat het tijd nu keren Hoeveel glimlachen moet ik vangen zeg me hoeveel.Voordat ik iemand ontmoet die het echt met me meent. Echt met me deelt en daar niks voor terug vraagt .Iets aan mij geeft en dat later niet stukslaat
Kijk ik ben geen moordenaar maar praat pas als je in me fucking schoenen sta Geloof mij niemand voelt de pijn die ik voel Soms wil ik weg van dit leventje hier Weg van de stress, me verleden, verdriet De ene zet een tattoo en de andereen piercing. De ene zegt dit doe ik voor God my king .De ander zegt broeder dit is verminking.De ene rookt wiet, de ander slikt ritalin.
De ene rookt een bak maar zorgt goed voor z'n kind,de ander leest de bijbel maar verwaarloost z'n kind. De ene heeft money maar geeft niks aan z'n kind, de ene heeft niks maar doet alles voor z'n kind.
De ene sterft voor z'n geloof, de ander niet.De ene misbruikt en de ander voorziet.De ene is verslaafd en de ander is free. De ene is gezond en de ander is ziek. Maar wie ben ik? De ene doet niks de ander werkt hard. De ene vindt geluk, een ander breekt z'n hart.De ene volgt een boek, een ander wetenschap.De een volgt een ander, een ander volgt z'n hart.De ene dient het licht, de ander dient zwart.
De ene overhaast, een ander die wacht.De ene gaat dood terwijl een ander komt te leven.De ene mist zijn jeugd, een ander wil het juist vergeten.De ene zegt ik leef maar één keer dat is taught, de ander zegt je reïncarneert, God is love.De ene liet je vallen toen je bijna niets had, de ander zei: leun maar op mijn schouder, pak m'n hand. De ene zegt je lichaam is een tempel dat is wat ik vind,
de ander zet alsnog een tattoo zelf als men het niks vindt.De een zegt je tempel is je alles houdt het fris ik zeg dit is mijn huis, en dit is hoe ik het inricht.Ben ik goed?Ben ik slecht?
Ben ik raar omdat ik anders dan je denk?Denk je dat ik vele dingen ergens niet besef?Of ben je iemand als mij, nog niet gewent?De ene denkt alles komt vanzelf en ik kan het zelf wel redden mits hebberig verslechterd antwoord status en ja ze kennen me, een ander denkt ik ben er maar zeker niet door mezelf en dank god voor elke gift in het leven en blijft me helpen. De een houdt van Jay-Z, een ander zegt hoe dan?De een volgt lil Wayne, de ander mist 2-pac. De een zwijgt aan niemand en wordt gesnitcht net Judas. Zolang ik weet wie ik ben, kan niemand mij wat doen nah. maar de vraag is wie ben ik? ben ik man of ben ik vrouw dus wie ben ik ?Ben ik goed?Ben ik slecht
Kijk ik ben geen moordenaar maar praat pas als je in me fucking schoenen sta Geloof mij niemand voelt de pijn die ik voel Soms wil ik weg van dit leventje hier Weg van de stress, me verleden, verdriet De ene zet een tattoo en de andereen piercing. De ene zegt dit doe ik voor God my king .De ander zegt broeder dit is verminking.De ene rookt wiet, de ander slikt ritalin.
De ene rookt een bak maar zorgt goed voor z'n kind,de ander leest de bijbel maar verwaarloost z'n kind. De ene heeft money maar geeft niks aan z'n kind, de ene heeft niks maar doet alles voor z'n kind.
De ene sterft voor z'n geloof, de ander niet.De ene misbruikt en de ander voorziet.De ene is verslaafd en de ander is free. De ene is gezond en de ander is ziek. Maar wie ben ik? De ene doet niks de ander werkt hard. De ene vindt geluk, een ander breekt z'n hart.De ene volgt een boek, een ander wetenschap.De een volgt een ander, een ander volgt z'n hart.De ene dient het licht, de ander dient zwart.
De ene overhaast, een ander die wacht.De ene gaat dood terwijl een ander komt te leven.De ene mist zijn jeugd, een ander wil het juist vergeten.De ene zegt ik leef maar één keer dat is taught, de ander zegt je reïncarneert, God is love.De ene liet je vallen toen je bijna niets had, de ander zei: leun maar op mijn schouder, pak m'n hand. De ene zegt je lichaam is een tempel dat is wat ik vind,
de ander zet alsnog een tattoo zelf als men het niks vindt.De een zegt je tempel is je alles houdt het fris ik zeg dit is mijn huis, en dit is hoe ik het inricht.Ben ik goed?Ben ik slecht?
Ben ik raar omdat ik anders dan je denk?Denk je dat ik vele dingen ergens niet besef?Of ben je iemand als mij, nog niet gewent?De ene denkt alles komt vanzelf en ik kan het zelf wel redden mits hebberig verslechterd antwoord status en ja ze kennen me, een ander denkt ik ben er maar zeker niet door mezelf en dank god voor elke gift in het leven en blijft me helpen. De een houdt van Jay-Z, een ander zegt hoe dan?De een volgt lil Wayne, de ander mist 2-pac. De een zwijgt aan niemand en wordt gesnitcht net Judas. Zolang ik weet wie ik ben, kan niemand mij wat doen nah. maar de vraag is wie ben ik? ben ik man of ben ik vrouw dus wie ben ik ?Ben ik goed?Ben ik slecht