What would you do? is een amerikaanse programma en dit is een aflevering van hoe mensen reageren op iemand die een transgender beledigen in het openbaar
echt ik sta verbaasd te kijken naar hoe sommige reageren
WWYD? - Transgender Woman Insulted
-
Charissa
-
velouria
Re: WWYD? - Transgender Woman Insulted
Geweldig toch?
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
-
Dora
Idd een mooie manier om mensen 'op te voeden', erg mooie reacties.
Maar naar mijn idee komt dat doordat Carmen erg mooi is om te zien én zich geloofwaardig vrouwelijk gedraagt/beweegt/spreekt.
Mooi= mooi no matter what en gegarandeerd dat er dan vriendelijk gereageerd wordt.
Mooi én geloofwaardig vrouwelijk en een MTF kan clementie verwachten, zoals de man met bril en goatee die extra lang blijft hangen ook letterlijk zegt en duidelijk 'clementie verleend'.
Mensen reageren nou eenmaal primair op uiterlijk.....maar ook negatief op 'dubbele boodschappen'.
Maar naar mijn idee komt dat doordat Carmen erg mooi is om te zien én zich geloofwaardig vrouwelijk gedraagt/beweegt/spreekt.
Mooi= mooi no matter what en gegarandeerd dat er dan vriendelijk gereageerd wordt.
Mooi én geloofwaardig vrouwelijk en een MTF kan clementie verwachten, zoals de man met bril en goatee die extra lang blijft hangen ook letterlijk zegt en duidelijk 'clementie verleend'.
Mensen reageren nou eenmaal primair op uiterlijk.....maar ook negatief op 'dubbele boodschappen'.
Laatst gewijzigd door Dora op 22 apr 2013, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Raisa
Helaas lijkt dat wel de norm ja... ik haat mijn 'dubbele boodschappen'.Dora schreef:Mensen reageren nou eenmaal primair op uiterlijk.....maar ook negatief op 'dubbele boodschappen'.
-
Dora
Overigens laten ze Carmen en die acteur jerk wel erg duidelijk zeggen dat ze MTF is.
Om te voorkomen dat de gasten het helemaal niet opmerken en om het kwartje bij ze te laten vallen.
Ik had eigenlijk wel willen zien hoe diezelfde gasten zouden reageren op een bv slecht opgemaakte ex bouwvakker die van beroep veranderd is en als serveerster is gaan werken.
En/maar de realiteit is dat de gemiddelde MTF bij lange na niet zo naturel vrouwelijk is als Carmen dan wel zelfs uitgesproken mannelijk.
Om te voorkomen dat de gasten het helemaal niet opmerken en om het kwartje bij ze te laten vallen.
Ik had eigenlijk wel willen zien hoe diezelfde gasten zouden reageren op een bv slecht opgemaakte ex bouwvakker die van beroep veranderd is en als serveerster is gaan werken.
En/maar de realiteit is dat de gemiddelde MTF bij lange na niet zo naturel vrouwelijk is als Carmen dan wel zelfs uitgesproken mannelijk.
-
velouria
je bent een prachtig meisje... Ik heb je gezien op foto's. Ga het niet overdrijven met FFS en alles.Raisa schreef:Helaas lijkt dat wel de norm ja... ik haat mijn 'dubbele boodschappen'.Dora schreef:Mensen reageren nou eenmaal primair op uiterlijk.....maar ook negatief op 'dubbele boodschappen'.
je hebt nu nog je natuurlijke schoonheid. Dat je verwarring schept omdat je androgyn bent is iets anders dan het uitzenden van
dubbele boodschappen: bijvoorbeeld je heel vrouwelijk kleden maar wel heel mannelijk gedragen enz.
-
velouria
Dora schreef: Maar naar mijn idee komt dat doordat Carmen erg mooi is om te zien én zich geloofwaardig vrouwelijk gedraagt/beweegt/spreekt.
Dacht ik ook gelijk.
-
Engel
-
Raisa
Ik weet dat het radicaal is en eigenlijk durf ik niet zo goed, maar ik blijf er aan denken, vooral ook omdat anderen mij er zoveel op wijzen. Het lijkt erop dat de enigen die zeggen dat het wel meevalt met het gezicht andere transen zijn. Ik ben ervan overtuigd dat samen met mijn stem mijn gezicht me verhinderd om echt als vrouw gelezen te worden.velouria schreef:Ik heb je gezien op foto's. Ga het niet overdrijven met FFS en alles.
-
Claire
Zeker geweldig filmpje
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven