Lichaamslengte
-
Venus
Re: Lichaamslengte
Jeetje, maar gelukkig (?) niet zo héél klein meer, uiteindelijk. Toch? 
-
Anon20180501
Volgens Mike is er helemaal niets mis met mijn lengte.
Ten tijde dat ik het leger in ging was de vereiste minimale lengte 1.60 mtr. Zegt op zich al iets over de gemiddelden toen maar ik zat daar met mijn 1.59 mtr. op 17-jarige leeftijd dus wel onder. Omdat ik wist dat je je sokken mocht aanhouden bij het meten van je lengte heb ik 2 paar dikke noorse sokken aangetrokken en zo kwam ik uit op bijna 160 cm en werd goedgekeurd. Mijn bijnaam werd later kleintje pils...
Liefs Daniéla
Ten tijde dat ik het leger in ging was de vereiste minimale lengte 1.60 mtr. Zegt op zich al iets over de gemiddelden toen maar ik zat daar met mijn 1.59 mtr. op 17-jarige leeftijd dus wel onder. Omdat ik wist dat je je sokken mocht aanhouden bij het meten van je lengte heb ik 2 paar dikke noorse sokken aangetrokken en zo kwam ik uit op bijna 160 cm en werd goedgekeurd. Mijn bijnaam werd later kleintje pils...
Liefs Daniéla
-
Hexley
Is het erg als ik zeg, dat ik niet kan begrijpen waarom je zoiets gedaan hebt,... :)Daniéla schreef:Volgens Mike is er helemaal niets mis met mijn lengte. ;)
Ten tijde dat ik het leger in ging was de vereiste minimale lengte 1.60 mtr. Zegt op zich al iets over de gemiddelden toen maar ik zat daar met mijn 1.59 mtr. op 17-jarige leeftijd dus wel onder. Omdat ik wist dat je je sokken mocht aanhouden bij het meten van je lengte heb ik 2 paar dikke noorse sokken aangetrokken en zo kwam ik uit op bijna 160 cm en werd goedgekeurd. Mijn bijnaam werd later kleintje pils... :)
Liefs Daniéla
Ik heb destijds voor de Spaanse dienst, eerst een jaar en daarna gelukkig voor onbepaalde tijd vrijstelling gekregen. Had ik dat niet gekregen, dan had ik er echt alles aangedaan om er onderuit te komen.

-
Venus
Ik hou wel van....*kuch kuch*....Mike heeft helemaal gelijk! 
Ik was wel blij dat ik afgekeurd werd.
Ik was wel blij dat ik afgekeurd werd.
-
Freetouch
Dienstplicht was toch al lang afgeschaft??? ik hoefde ook al niet meer in dienst.. (gelukkig maar, het was mijn dood geworden) 
“good enough”
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Eeuh, nee. De dienstplicht is niet afgeschaft in ons land. De opkomstplicht is opgeschort.
Met andere woorden: als de Fransen of de Duitsers weer als risico worden beschouwd krijg je gewoon 's konings wapenrok aangemeten

Met andere woorden: als de Fransen of de Duitsers weer als risico worden beschouwd krijg je gewoon 's konings wapenrok aangemeten
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Hexley
En das sinds 1996 zo, het jaar dat ze ook met de bromfietscertificaat kwamen. :)EvaVanA schreef:Eeuh, nee. De dienstplicht is niet afgeschaft in ons land. De opkomstplicht is opgeschort.

-
Anon20180501
Spannend toch Hexley, en in het leger maken ze van speelse jongentjes volwassen mannen. Ahum.., geen van beide gelukt.
Ik ging er niet voor mijn nummer in maar geheel vrijwillig, het is dus nog erger.
Maar goed, ik weet nu dat ik me de moeite had kunnen besparen en nu ik wijzer ben ook had moeten besparen.
Dank je voor het compliment, tgim.
Klein en fijn wilde je zeggen, Batty? Ik voel me er ook wel bij en het heeft zo zijn voordelen. Het enige wat ik minder vond was dat ik niet in de Ferrari van een vriend kon rijden. Ik kon net bij de pedalen (alleen met mijn tenen) en dan krijg je zo'n pedaal niet ingedrukt.
Liefs Daniéla
Ik ging er niet voor mijn nummer in maar geheel vrijwillig, het is dus nog erger.
Maar goed, ik weet nu dat ik me de moeite had kunnen besparen en nu ik wijzer ben ook had moeten besparen.
Dank je voor het compliment, tgim.
Klein en fijn wilde je zeggen, Batty? Ik voel me er ook wel bij en het heeft zo zijn voordelen. Het enige wat ik minder vond was dat ik niet in de Ferrari van een vriend kon rijden. Ik kon net bij de pedalen (alleen met mijn tenen) en dan krijg je zo'n pedaal niet ingedrukt.
Liefs Daniéla
-
Venka
Nou dienstplicht heb ik ook nooit gedaan omdat het idd werd afgeschaft maar ben wel vrijwillig het leger in gegaan omdat er werd gezegd,jongetjes werden mannen in het leger en het tegendeel is bij mij waar.Ik heb nooit kunnen aarden in het leger cultuur,vaak voelde ik mij een hond ten opzichte van je meerdere en dat enorme macho gehalte in het leger,verschrikkelijk en is niet mijn ding.Ik heb mijn mannelijkheid nooit gevonden in het leger en ben dus ook met de staart tussen de benen vertrokken maar wel eervol ontslag dat dan weer wel.Daniéla schreef:Spannend toch Hexley, en in het leger maken ze van speelse jongentjes volwassen mannen. Ahum.., geen van beide gelukt.![]()
Ik ging er niet voor mijn nummer in maar geheel vrijwillig, het is dus nog erger.![]()
Maar goed, ik weet nu dat ik me de moeite had kunnen besparen en nu ik wijzer ben ook had moeten besparen
Liefs Daniéla
Volgens mij krijgen jongens van 18 nog wel een brief van het leger,zo iets had ik namelijk gehoord.
-
Venus
Euh, ja.Daniéla schreef: Klein en fijn wilde je zeggen, Batty? Ik voel me er ook wel bij en het heeft zo zijn voordelen. Het enige wat ik minder vond was dat ik niet in de Ferrari van een vriend kon rijden. Ik kon net bij de pedalen (alleen met mijn tenen) en dan krijg je zo'n pedaal niet ingedrukt.![]()