groot probleem bij mijn eerste baas

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
jacqueline

groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door jacqueline »

Ik heb 2 deeltijd baantjes: 1 sóchtends vroeg als dagbladenbezorger en 1 vanaf 11.00 uur als postbezorger. En bij die krantenboer gaat het nu helemaal mis. Vanaf dat ik daar bij die baas uit de kast ben gekomen was er gelijk stront aan de knikker. Ik was nog niet de deur uit of ze hebben een collega, een afrikaanse moslim in geuren en kleuren alles doorverteld over mijn trans zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Die jongen wou gelijk NIKS meer met me te maken hebben. Vervolgens was daar iemand van het leiding gevend team achter gekomen en heeft die depotleider eens goed de waarheid gezegd. Hij kon gelijk vertrekken, ontslag op staande voet. Kwam ik vandaag pas te horen van iemand anders die ook met mij gewerkt heeft daar. Gevolg was dat iedereen die nu op vakantie wou nu zelf zijn vervanging moet gaan regelen. Geen vervanger? geen vakantie! Daar kreeg ik al erst ruzie over. Moet IK dus mijn vakantie afzeggen omdat jij je bek niet kan houden? Wie denk je wel niet wie je bent! Vervolgens kreeg ik elke dag te weinig kranten mee zodat ik dan wel bezorgklachten zou krijgen. Dikke lul, ik jatte ze gewoon van een andere wijk af ze kon me wat! En of ze het in de gaten had: "Peter, wil je je kranten even natellen voordat je gaat lopen"? Dus toen wist ik zeker dat ze expres te weinig kranten gaf. Dus knallende ruzie gistermorgen. Nu ik weet dat die andere man ontslagen is weet ik ook zeker dat ik eruit vlieg daar.
Volgende item is dat die 2 (echtpaar) ook nog zo nu en dan de wijken op hun eigen naam zetten en op die manier je gewoon je geld jatten. Ik moest lopen en zij kregen de centen ervoor. Bij navraag kreeg je zo'n lulverhaal dat ik onder de SVW norm moest blijven want dat zou mij belastingvoordeel opleveren. Het was gewoon bullshit, oplichting. Ik heb nu dus gebeld naar de regiomanager en heb van alles aangifte gedaan. Ik wil dat die 2 aangepakt worden. Ik ben afhankelijk van dit baantje anders zit ik straks voor een deel in de bijstand en kan ik mijn FFS definitief vergeten. Gevolg: verklede vent voor de rest van mijn leven.

Gewone een ordinair gevalletje discriminatie van een transgender...ikke dus...
Gwendolyn

Re: groot probleem bij mijn eerste baas

Bericht door Gwendolyn »

Trieste nieuws, al is het ook nog dubbel, Jacqueline. Zeer goed handelen van het leiding gevend team, dat ze die depot leider op staande voet ontsloegen. 8-) Vervolgens jou collega's ( zij die zich beklaagden naar jou), zijn in het geheel niets voor de knip waard. Wat een aso's. :fpalm: Afstand van hun nemen is het eerste wat aan de orde zou moeten zijn, met zulke mensen om je heen is een werkbare situatie voor goed verloren gegaan. Uiteraard is het totaal geen enkele probleem als jij je "gewoon" aan die hele situatie onttrekt en elders onder begripvolle mensen de draad weer oppakt. Dat is denk ik zoals ik het lees voor jou niet direct mogelijk. Ook ik heb daar ervaring mee... :fpalm: :fpalm: :fpalm: . Waardoor het probleem blijft. Aangifte is zonder meer goed. Die "werkgever" verlaten is denk ik voor jou de beste oplossing, echter dan wel met door betaling, in de vorm van een schadeloos stelling. Veel sterkte ermee. En vergeet niet, je verandert die mensen niet, en dagelijks een confrontatie aangaan en er onder gebukt gaan is geen oplossing. Hopelijk kun je iemand vinden (b.v. maatschappelijk werk ) die jou kan helpen van deze kwestie af te komen.

Gwendolyn
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

Waardeloos natuurlijk van de werkgever. Ik zou zeggen: aangifte doen. Politie en antidiscriminatiebureau. Zijn ze gek geworden? Dit is toch 2013 of leef ik nog in de middeleeuwen?

Anne-Marije
intrans

Bericht door intrans »

Helemaal mee eens, pak die 2 ***lijers maar flink aan en geef ze aan.
Claire

Bericht door Claire »

He bah Jacqueline wat een nare situatie.
Ik zou eerlijk gezegd niet zo gauw weten wat te doen dus aan mij heb je niet veel wil je wel veel sterkte wensen!
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
velouria

Bericht door velouria »

jacqueline schreef:Ik was nog niet de deur uit of ze hebben een collega, een afrikaanse moslim in geuren en kleuren alles doorverteld over mijn trans zijn zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Die jongen wou gelijk NIKS meer met me te maken hebben.
Ja maar je moet wel tolerant zijn hoor naar die Afrikaanse moslim... hij heeft het volste recht een zeer groot probleem te hebben met jou. Jij zult je immers beter even moeten aanpassen aan zijn normen en waarden. Kom nou! En alweer dat commentaar op moslims! Kan het een beetje minder? Dat is stigmatiserend. :roll:

Die mensen zijn een aanwinst voor onze westerse samenleving en hebben niets dan goeds gebracht en de kinderziekten gaan er vanzelf wel uit... over 500 jaar.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
velouria

Bericht door velouria »

Willen de mods hier dat stukje over die "afrikaanse moslim" even weghalen. Als we niet willen dat ons transverleden wordt genoemd... dan moeten wij ook de achtergrond van die man niet noemen. Bovendien zet je daarmee weer een hele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht.

Wij willen deze mensen toch niet gaan discrimineren he?

Lijkt me een moment voor Eva om in te grijpen... Als de borstenverkoop tenminste inmiddels als rond is.
Ik stel een permanente ban voor... en anders wel een fikse waarschuwing.
"Alles went, behalve wonen in het lichaam van een vent"
Raisa

Bericht door Raisa »

Aangezien je zelf je post kan editen is dit niets anders dan uitlokking en forumvervuiling Velouria. Back on topic!

Jammer genoeg heb ik geen advies voor Jacqueline, ik ben niet zo heel ervaren op het gebied van arbeidsconflicten. Ik weet wel dat als je hier een zaak van gaat maken dat je alsnog ontslagen kunt worden omdat de arbeidsrelatie is verpest.
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Velouria:

Je gaat niet alleen vervelend off topic maar loopt bovendien te stoken.
Aangezien je me persoonlijk aanspreekt lijkt me dat ik niet de eerst aangewezen persoon ben om maatregelen te nemen.
Een volgende keer zal ik die remming overigens niet hebben.

Eva
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
jacqueline

Bericht door jacqueline »

Wat ik hier wou aangeven is dat die depot leider juist naar DIE persoon toe ging die daar het meest problemen mee heeft. Transgender zijn past nou eenmaal niet in die cultuur, ook daar zal ik rekening mee moeten houden en dat had ik ook duidelijk tegen die leider gezegd. Dus hier even de achtergrond van deze jongen noemen heeft dus de functie om duidelijk te maken wat die depotleider heeft geflikt, dus NIKS discriminerends van mijn kant!