tips voor transmannen

Make-up, kleding, en zo voort
D4V1F

Re: tips voor transmannen

Bericht door D4V1F »

Hallo Mike!

Ja ik heb tips om er passabel uit te zien! Ik zal als eerste beginnen met haar , als je het extra kort doet valt het op ( want de meeste transmannen hebben een vrouwelijk gezicht ) dat je een vrouw bent. Dus als je een kapsel uitkiest doe dan iets wat je gezicht een mannelijke vorm geeft, zoals strakke kaaklijn etc! Je kan ook gaa trainen , ( 20 push-ups op een dag bijvoorbeeld ) zwemmen fietsen etc. Als je er gespierder uit ziet ben je ook meer passabeler. Wij transmannen die nog niet aan de hormonen zitten hebben aardige heupen! Cardiotraining verminderd die heupen! Verder uitkijken met wat je eet en wat je aantrekt. Als je aardige dikke heupen hebt kan je het beste geen strakke shirts aan doen of 'skinny jeans.
Veel succes met alles!

Groetjes,
Esmay
Prayers go up and blessings come down
Paul

Bericht door Paul »

Hey Esmay,

cardiotraining in welke vorm? Is fietsen goed?
D4V1F

Bericht door D4V1F »

Paul schreef:Hey Esmay,

cardiotraining in welke vorm? Is fietsen goed?
Het is wel oké maar je traint niet echt een groot gedeelte in je lijf. Zwemmen en hardlopen zijn het beste!
Veel succes verder :)
Paul

Bericht door Paul »

Hmm hardlopen is mijn ding niet, zwemmen wel. Kan ik wel wat mee, thanks :)
FAtham

Bericht door FAtham »

Let op dat je ook niet weer te veel de focus op je benen legt bij training! Dan gaat het vet mooi weg op je heupen en bovenbenen maar komen de spieren weer extra naar voren zodat je alsnog vrouwelijke vormen hebt. Sowieso gaat het vet daar als laatste weg dus zit je ook een lange tijd met een "dubbele" dosis; vet én spierweefsel.

Ik ben nu hardcore bezig met bodybuilden(cardio/krachttraining/dieet) en heb het geluk tips te krijgen van een FTM-bodybuilder. Nu wil ik geen Schwarzenegger worden maar enkel mijn schouders en armen gaan verbreden en die &$#@ heupen verminderen.
Kleding is je vriend. Combat-pants zijn geweldig om de lijn van heupen te verbergen omdat de zakken op de bovenbenen gevuld kunnen worden; zo krijg je een rechte lijn ;)
Andere tip voor de kleinere mannen onder ons; koop in vredesnaam niet te grote shirts/overhemden etc. Je weet wel, die dingen waar je in zwemt. Dat maakt je echt alleen maar meer petite. Zelfde voor grote horloges/ringen/armbanden.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Tegelijkertijd hebben wij kleine mannen vaak niet al te veel keus welke maat we kopen. We hebben al snel een S of zelfs XS nodig en herenkleding wordt doorgaans ingekocht vanaf M omdat het daaronder gewoon te weinig verkoopt. (zelfde geldt voor schoenen helaas)

Moet zelf zeggen dat een shirt wat je wat te groot is je niet zozeer kleiner maakt. Klein ben je toch wel, dat heb je dondersgoed door als je weer eens één of twee koppen omhoog moet kijken als je met vrienden of vreemden praat. Mannen dragen vaak zat een overhemd in een grotere maat, ik heb meerdere hemden in S die ik liever in XS zou hebben. Maar ze zijn wel dusdanig qua uiterlijk dat ik het idee heb dat ze wel volwassener ogen. ;)

Qua cardio, nordic walking is ook een full body trainig als je het goed doet. Zelfde voor nordic skaten (skaten met stokken). ;)
D4V1F

Bericht door D4V1F »

FAtham schreef:Let op dat je ook niet weer te veel de focus op je benen legt bij training! Dan gaat het vet mooi weg op je heupen en bovenbenen maar komen de spieren weer extra naar voren zodat je alsnog vrouwelijke vormen hebt. Sowieso gaat het vet daar als laatste weg dus zit je ook een lange tijd met een "dubbele" dosis; vet én spierweefsel.

Ik ben nu hardcore bezig met bodybuilden(cardio/krachttraining/dieet) en heb het geluk tips te krijgen van een FTM-bodybuilder. Nu wil ik geen Schwarzenegger worden maar enkel mijn schouders en armen gaan verbreden en die &$#@ heupen verminderen.
Kleding is je vriend. Combat-pants zijn geweldig om de lijn van heupen te verbergen omdat de zakken op de bovenbenen gevuld kunnen worden; zo krijg je een rechte lijn ;)
Andere tip voor de kleinere mannen onder ons; koop in vredesnaam niet te grote shirts/overhemden etc. Je weet wel, die dingen waar je in zwemt. Dat maakt je echt alleen maar meer petite. Zelfde voor grote horloges/ringen/armbanden.
Hoe groei je snel spieren dan? Zonder gewichten te gebruiken etc. Welke push-ups zijn 't beste? Wat kan ik doen om bredere schouders te krijgen zodat m'n heupen minder opvallen?

Groetjes :)
Figó

Bericht door Figó »

D4V1F ik begon met push ups met mijn bovenlichaam op een verhoging dat is het minst zwaar. Daarna de gewone push up op de vloer. En met je benen op een verhoging is weer veel zwaarder.
Aan deze sites heb je misschien wat!
http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fit ... -thuis.asp" target="_blank
http://www.optimaalsporten.nl/thuis-fit ... -thuis.asp" target="_blank
Mijn weblog over mijn gedachten en gebeurtenissen:
http://www.gender-idee.nl
FAtham

Bericht door FAtham »

Mochten push-ups helemaal niet lukken doordat je gewoon een conditie van een dood paard hebt of net als ik medische problemen is er altijd nog de muur! Gewoon verticale push-ups, ik moet dus vanwege mijn rug en polsen die zouden kunnen breken. :?

Het beste resultaat haal je wel met een goed dieet; calorie-inname per dag gaan berekenen. Dat heet BMR als je even Googled kom je wel de reken methode tegen. Dat ik combinatie met een trainingsschema kan je dus aankomen of afvallen(naar keuze) en spiermassa kweken. Ook zonder T kun je je lichaam al aardig sculpten.
Moet zelf zeggen dat een shirt wat je wat te groot is je niet zozeer kleiner maakt. Klein ben je toch wel, dat heb je dondersgoed door als je weer eens één of twee koppen omhoog moet kijken als je met vrienden of vreemden praat. Mannen dragen vaak zat een overhemd in een grotere maat, ik heb meerdere hemden in S die ik liever in XS zou hebben.
Het maakt optisch je armen erg klein en je schouders minder breed omdat het afzakt, cismannen hebben daar geen probleem mee omdat ze al die ratio goed hebben, bij ons valt dat echt enorm op. Maar je hebt gelijk dat het echt onwijs irritant is dat kleine maten een ramp is...grote maten overigens ook weer. Wat dat betreft kan je het beste average zijn.
Mossel92

Bericht door Mossel92 »

Het is lastig als je aan de kleine kant bent om er toch goed uit te zien als man. Vooral als je al wat dunnere armen hebt van jezelf. Tips voor kleine mannen? Brede schouders zijn mooi. Sommige pakken hebben schouderopvullimrng das handig. Dat heb je niet altijd. En hoe creeer je baardgroei? Is mr limpy fijn? Ik hoorde trouwens dat je een medicijn hebt die zorgt voor minder ongesteldheid ofzo. Lijkt me wel handig. Nou zoals je merkt mannen heb ik tips zat nodig! Overlaad me maar ermee.
Dont be ashamed, Just be yourself