1e kamer denkt na

Nieuwsberichten
Claire

1e kamer denkt na

Bericht door Claire »

Weet nou ook even niet of dit goed is of slecht wat de partijen in de 1e kamer roepen

http://www.eerstekamer.nl/behandeling/2 ... 37vyzi.pdf" target="_blank
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Danielle

Re: 1e kamer denkt na

Bericht door Danielle »

Positief is het in elk geval niet. Door het CDA en SGP worden we bestempeld tot Üntermenschen die geen kinderwens mogen hebben. De SP ziet niet in wat er mis is met de sterilisatie-eis, noemt een verdrag wat gaat over mensenhandel en wapensmokkel, en wil de hele wet langs een hele rits adviesorganisaties heen hebben. Groen links zet de zelfde lijn door als in de tweede kamer (da's positief) en VVD stelt terecht wat kritische vragen over de deskundige die de deskundigen verklaring afgeeft. We moeten nu afwachten wat Staatssecretaris Teeven antwoord (ik hoop net zo scherp, inhoudelijk en gevat als zijn antwoorden naar de Tweede Kamer).

De lange rant staat op mijn blog, het is nogal veel gal om hier te spuwen http://wp.me/p25gRL-gP" target="_blank
Mijn transitieblog: Fading Gender
Claire

Bericht door Claire »

Van CDA en SGP had ik niet anders verwacht die gunnen nou eenmaal mensen niet het geluk als ze niet in het traditionele gezinnetje passen.
SP vind ik enorme teleurstelling en onbegrijpelijk.
Lijkt wel of SP expres om het kabinet maar tegen te werken moeilijk doet.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door selena »

Ik vond het al positief dat CDA voor was in de tweede kamer, maar in de eerste kamer lijkt het wat terughoudender..
Laatst gewijzigd door selena op 16 jun 2013, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Dat heet nu politiek....
blij maken met een dooie mus en achteraf 2x zoveel afpakken... :(

Maar als je mijn menig wil horen... In Belgie is het allemaal al wat beter geregeld... maar daar is het nog steeds nodig een deskundigen verklaring / verklaring van de uitvoerende chirurg te hebben voordat je je geslacht en naam in je geboorte documenten mag laten veranderen.
Maar als je die papieren hebt, is het allemaal niet zo duur meer (75 euro)

Ook ik ben van mening dat een deskundige een verklaring moet afgeven dat je trangender bent of dat je idd de OP moet hebben ondergaan zodat je idd transsexueel bent voordat je zomaar je geslacht en naam kunt veranderen.
Dat maakt het ook een beetje speciaal toch? Maar dan moet het niet zo een dure procedure meer zijn voordat het doorgevoerd kan worden.

Wat ik me afvraag: als je als Nederlander in Belgie woont, val je dan onder de Belgische wetgeving omtrent de naam en geslachtsverandering in je paspoort of onder de Nederlandse wetgeving.

Als je als Belg in Nederland woont, val je dan onder de Belgische wetgeving of onder de Nederlandse?
“good enough”
selena
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door selena »

thegirlinme schreef: Wat ik me afvraag: als je als Nederlander in Belgie woont, val je dan onder de Belgische wetgeving omtrent de naam en geslachtsverandering in je paspoort of onder de Nederlandse wetgeving.

Als je als Belg in Nederland woont, val je dan onder de Belgische wetgeving of onder de Nederlandse?
Zolang je een Nederlandse nationaliteit hebt vermoed ik dat je het in Nederland moet laten veranderen omdat het o.a. op je geboorte akte gewijzigd word. Als je een Belgische nationaliteit hebt lijkt me dat je dat daar kan laten veranderen. Bindt je er niet aan vast, maar dit is het eerste wat in mij opkomt..
Iris

Bericht door Iris »

Wat ik me afvraag: als je als Nederlander in Belgie woont, val je dan onder de Belgische wetgeving omtrent de naam en geslachtsverandering in je paspoort of onder de Nederlandse wetgeving.

Ik ben Nederlandse en ik woon in Belgie. Ik moet voor mijn naamsverandering naar Nederland en ook volgens Nederlandse wetgeving. Als ik langer dan 5 jaar in Belgie woon dan kan ik een belgisch paspoort aanvragen en kom ik onder de Belgische wetgeving te vallen.
Ik zweet muziek....
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

Ik stel voor om deze discussie verder te vervolgen onder het reeds bestaande draadje onder Formaliteiten , geslachtswisseling GBA. Daar heb ik ook mijn reactie over dit thema betreffende de gedachten van de Eerste Kamer opgenomen.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

link???
“good enough”
Sabrina40

Bericht door Sabrina40 »

thegirlinme schreef:link???
Dat draadje begint op : http://www.t-nederland.nl/forum/viewtop ... f=10&t=263" target="_blank en heeft al zo'n 230 posts