hoi paul,
wat naar dat je gepest werd op school. kinderen merken inderdaad heel snel als kinderen iets anders zijn, maar was je toen voor de buitenwereld ook merkbaar anders?
zelf is dat pesten mij vroeger gelukkig bespaard gebleven, maar ik kan me er best iets bij voorstellen dat je nu nog steeds liever omloopt als je een groepje jongeren ziet.
Gent is inderdaad niet in de buurt, maar als daar de behandeling en zorg goed is, waarom niet.
Krijg jij dan ook nog te maken met soortgelijke situaties als waar daniéla in is beland met de maximale vergoeding van de zorgverzekering?
groetjes mieke
Wanneer starten?
-
Ilse
Re: Wanneer starten?
Groetjes,
Ilse
Ilse
-
Anon20180501
Hai Mieke en Paul,
Het een en ander is afhankelijk van het feit of je zorgverzekeraar een contract heeft met het betreffende ziekenhuis. Je hoeft dan oa niets zelf voor te schieten.
Ook gaan alle verzekeraars bij de berekening van de hoogte van de vergoeding uit van de in Nederland geldende tarieven. Afhankelijk van welke verzekering je hebt afgesloten wordt dan 100% dan wel 75% (in mijn geval) van dat tarief vergoed.
Bij mij is er van het verkeerde geldende tarief uitgegaan en heeft men onterecht aangenomen dat dat bedrag ook nog inclusief ontharen zou zijn. Het Tarief bij het VUmc is sinds een tijdje bovendien opvallend veel lager dan de tarieven bij al de andere ziekenhuizen. Mijn advocaat is hiermee bezig maar ik zelf ben via de NZA ook op zoek naar de oorzaak van dit enorme verschil want wat het VUmc aandraagt als oorzaken zijn drogredenen.
Liefs Daniéla
Het een en ander is afhankelijk van het feit of je zorgverzekeraar een contract heeft met het betreffende ziekenhuis. Je hoeft dan oa niets zelf voor te schieten.
Ook gaan alle verzekeraars bij de berekening van de hoogte van de vergoeding uit van de in Nederland geldende tarieven. Afhankelijk van welke verzekering je hebt afgesloten wordt dan 100% dan wel 75% (in mijn geval) van dat tarief vergoed.
Bij mij is er van het verkeerde geldende tarief uitgegaan en heeft men onterecht aangenomen dat dat bedrag ook nog inclusief ontharen zou zijn. Het Tarief bij het VUmc is sinds een tijdje bovendien opvallend veel lager dan de tarieven bij al de andere ziekenhuizen. Mijn advocaat is hiermee bezig maar ik zelf ben via de NZA ook op zoek naar de oorzaak van dit enorme verschil want wat het VUmc aandraagt als oorzaken zijn drogredenen.
Liefs Daniéla
-
Venka
Hier heb je gelijk in,ik had er gisteren nog met mijn pscych van het P.I.G. er over dat het monopoly gedoe van het VUmc instellingen als het P.I.G. nekt.Een paar jaar geleden kon het P.I.G. zonder al te veel problemen mensen door verwijzen maar nadat het VUmc haar prijzen heeft veranderd en de zorg verzekeraars dit gelijk ook hebben overgenomen zijn de problemen voor het o.a. het P.I.G vergroot.Het is nu in eens veel moeilijker om geslacht operatie,s vergoed te krijgen vanwege de bodemprijzen van het VU.Er is nu een onderlinge strijd gaande en het P.I.G. moet alle zelen bij zetten om voor haar patiënten dingen gedaan te krijgen en wij zijn daar de dupe van.Het gaat het VU niet om de patiënt maar om instellingen als het P.I.G. op deze manier buitenspel te zetten.Op zich moet dat helemaal niet nodig zijn want ook bij het P.I.G is expertise genoeg v.w.b. genderdysforie en is et veel beter om samen te werken dan tegen te werkenDaniéla schreef:Hai Mieke en Paul,
Het Tarief bij het VUmc is sinds een tijdje bovendien opvallend veel lager dan de tarieven bij al de andere ziekenhuizen. Mijn advocaat is hiermee bezig maar ik zelf ben via de NZA ook op zoek naar de oorzaak van dit enorme verschil want wat het VUmc aandraagt als oorzaken zijn drogredenen.
Liefs Daniéla
-
Paul
@Mieke:
naar mijn weten was ik op school niet zichtbaar anders dan andere. Heel verlegen misschien, maar echt wel normaal verder. Kinderen voelen gewoon dat er iets anders is, en schijnbaar moeten ze daar wat mee doen.
En of alles vergoed wordt? Ik moet nog heel veel uitzoeken komende maand. Hoop het wel dat er heel veel vergoed gaat worden, want ik kan alles no way zelf betalen.
Zo rijk ben ik helaas niet.
Ik hoop dat het inderdaad niet tegen werkt als ik het traject via PIG doe en niet via Vumc. Daar ben ik dus ergens wel bang voor...
naar mijn weten was ik op school niet zichtbaar anders dan andere. Heel verlegen misschien, maar echt wel normaal verder. Kinderen voelen gewoon dat er iets anders is, en schijnbaar moeten ze daar wat mee doen.
En of alles vergoed wordt? Ik moet nog heel veel uitzoeken komende maand. Hoop het wel dat er heel veel vergoed gaat worden, want ik kan alles no way zelf betalen.
Zo rijk ben ik helaas niet.
Ik hoop dat het inderdaad niet tegen werkt als ik het traject via PIG doe en niet via Vumc. Daar ben ik dus ergens wel bang voor...
-
Anon20180501
Ik ben er ook nog lang niet klaar mee, Aafke.
Ik stop er ook niet mee als voor mij alles achter de rug is. Het VUmc veroorzaakt te veel leed onder de TG'ers die niet aan hun normen voldoen of anderszins afwijken van het door hun geijkte pad.
Liefs Daniéla
Ik stop er ook niet mee als voor mij alles achter de rug is. Het VUmc veroorzaakt te veel leed onder de TG'ers die niet aan hun normen voldoen of anderszins afwijken van het door hun geijkte pad.
Liefs Daniéla
-
Venka
Jij bent niet de enige hoor,er zijn TG,s die al klaar zijn en dit via het P.I.G. hebben gedaan en zij helpen mensen als jij en ik die nog in de molen zitten.Zo zijn er ook stichtingen opgericht die het P.I.G helpen met mensen om alles vergoed te krijgen. Het VU heeft er bijvoorbeeld er ook voor gezorgd dat het P.I.G. niet als deskundige is aangemerkt als het om GD gaat met de transgender wet terwijl er bij het P.I.G. veel meer expertise is omdat bij het P.I.G. de begeleiding meer gericht is op de transgender zelf.Tanja en Alwin zijn ook boos en hebben ook een brief gestuurd naar Teeven en zij hebben nog geen antwoord terug maar zij laten het er niet bij zitten omdat het VU het wel even bepaalt.Daniéla schreef:Ik ben er ook nog lang niet klaar mee, Aafke.
Liefs Daniéla
Zoals jij het zegt,val je binnen het rolmodel bij het VU dan ben je daar goed af maar niet iedereen schikt zich naar.Zo heb ik een verhaal gehoord dat iemand is afgewezen door een psycholoog om zijn leeftijd en zijn mannelijkheid,uiterlijk en hij kreeg de mededeling waarom wil je lichamelijk vrouw worden want je bent te mannelijk om vrouw te zijn.Dus je kan beter man blijven maar bij het P.I.G. is hij wel een zij geworden omdat zij kijken naar het individu en wat er nu werkelijk speelt.Ik heb nu groen licht bij het P.I.G, maar daar zijn wel iets van 20 gesprekken aan vooraf gegaan terwijl het VU er gemiddeld 6 hanteert.Dus het P.I.G. heeft een veel betere profiel van mij als mens.
@Paul ik heb ergens gelezen dat jij ook gesprekken hebt met Alwin en dat heb ik ook en gisteren heeft hij mij nogmaals verteld dat als je bij het P.I.G. je transitie en de hormoon behandeling en ook de operatie doet dat je heel veel zelf moet regelen maar je hoeft het niet alleen te doen en het P.I.G. helpt je waar ze kunnen.Zo heb ik gisteren verteld tegen Alwin dat ik klaar ben met mijn logopedie en hij vroeg mij gelijk om haar mail adres en heeft haar ook gelijk een mail gestuurd en gevraagd om een kort verslagje want dat komt dan in mijn dossier en binnenkort heb ik ook gesprekken met maatschappelijk werk voor praktische problemen en als dat voorbij is wil Alwin ook daar een verslag van.Voor elke medische hulp,dus ook ontharing en zo vraagt hij een verslag op.Dit dossier opbouwen heeft hij dadelijk nodig om de zorg verzekeraar en e.v.t. voor een of andere commissie zijn gelijk te halen dat bepaalde handelingen vergoed dient te worden.En zorgverzekeraars weten dat het vergoed dient te worden maar omdat het VU leidend is moet het P.I.G. voor elke transseksueel die toevallig de verkeerde verzekeraar heeft voor een geschillen commissie zijn gelijk halen.Zo hebben ze heel veel problemen met een bepaalde verzekeraar en elke keer staan ze bij de commissie weer tegen over elkaar.Het wachten is dat dadelijk het door een of andere klanten programma word opgepikt en dat het op nationale televisie komt.
Ik kan alles ook no way betalen en ben ook aangewezen op de expertise van het P.I.G. en zij helpen je wel maar ze verwachten wel dat je zelf ook veel regelt.Je eigen risico die moet je blijven betalen maar andere ingrepen moeten gewoon vergoed worden door de verzekeraars want jij als klant bepaalt toch zelf welke hulpverlener jij kiest.
-
Anon20180501
Ik had nog niet van die stichtingen gehoord aafke, ook niet van Tanja, maar ik neem aarzelend aan dat de advocaat waar Tanja me naar verwezen heeft links- of rechtsom iets met die stichtingen te maken heeft... Heb jij toevallig linkjes naar die stichting(en)?
Liefs Daniéla
Liefs Daniéla
-
Venka
Nee ik heb gehoord van Alwin dat een ex cliënte een stichting had opgericht om met bepaalde zaken te helpen. Het fijne weet ik daar ook niet van want dat heeft Alwin mij niet verteld en dat was ook niet nodig want voor mij is dat nog niet zo ver.Daniéla schreef:Ik had nog niet van die stichtingen gehoord aafke, ook niet van Tanja, maar ik neem aarzelend aan dat de advocaat waar Tanja me naar verwezen heeft links- of rechtsom iets met die stichtingen te maken heeft... Heb jij toevallig linkjes naar die stichting(en)?
Liefs Daniéla
-
Anon20180501
ah oke, begrijpelijk.
Ik zal Tanja de volgende keer ernaar vragen. (zonder namen te noemen als je dat niet wil)
Ik zal Tanja de volgende keer ernaar vragen. (zonder namen te noemen als je dat niet wil)
-
Venka
Ik weet er verder niks van hoor en Tanja kent mij ook niet maar Alwin en ik hadden het over de verzekering en de problemen die ik ervaar met Menzis en toen vertelde Alwin mij een aantal dingen waar lotgenoten tegen aan hebben gelopen en zo kwam ook de stichting ten sprake maar meer weet ik er niet van.Ik denk dat het beter is dat zelf te vragen en als de stichting er idd is dan kan zij jouw vast meer vertellen.Mijn naam vertellen dat heb ik liever niet,ik weet niet of dat t.z.t. problemen gaat opleveren maar ik ga er wel vanuit dat het openbare informatie is want ik heb Alwin wel verteld dat ik op een fora zit en daar ook ervaringen deel en hij vond dat geen probleem.