Volgende week is de week

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Engel

Re: Volgende week is de week

Bericht door Engel »

Hoi Nathan
Succes en sterkte. Zou de p.s. ook weglaten, kan later wel. Laat ze eerst dit maar verwerken.
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Paul

Bericht door Paul »

Hey Nathan,

ik zou de PS weglaten, tenzij het helemaal met de zelfde situatie te maken heeft.
Misschien is het wel wat veel om in 1 brief te melden. Je zou inderdaad eerst die brief kunnen sturen, hun reactie afwachten, en op een later tijdstip, als alles een beetje bezonken is, met de PS komen.
FAtham

Bericht door FAtham »

In ieder geval heel veel succes toegewenst. Het voordeel van een brief is wel dat je rustig kunt vertellen wat je allemaal wilt zonder dat je door emoties zelf klem komt te zitten of je jezelf laat afleiden. Misschien onpersoonlijker maar zeker wel een voordeel waar je aan kan denken.
Ted

Bericht door Ted »

Hey,
Ik begrijp je moeite om de stap te zetten naar je ouders. Heb zelf zo lang gewacht uit angst mensen kwijt te raken.
Zelf heb ik ook een soort brief geschreven, maar die heb ik ter plekke voorgelezen. Alleen door me goed op mijn papier te focussen, kon ik het volbrengen.
Zou misschien ook een optie kunnen zijn. Dan zie je in ieder geval hun reactie gelijk.
Maar als dit te moeilijk voor je is, dan is het denk ik wel goed om ze nu in te lichten. En dan is opsturen voor jou wellicht de manier om het te kunnen. Je hebt al aardig je best gedaan om 'een goed moment' te kiezen. HET goede moment komt toch nooit.
En als ze weten wat er speelt, dan zullen ze waarschijnlijk in één klap begrijpen, waarom je niet wil gaan studeren nu.
Conclusie: superdapper dat je het aangaat, op wat voor manier dan ook!!!
;)
Ilse

Bericht door Ilse »

hoi nathan,

veel succes met de brief en ben uiteraard benieuwd hoe het afloopt, ik hoop positief.
het je ouders vertellen is meestal toch heel persoonlijk en als het je lukt om zelf aanwezig te zijn, kunnen ze na het lezen van de brief ook direct vragen aan je stellen.
Het is misschien wat moeilijker, maar wel persoonlijker, maar bovenal gewoon doen wat jij voelt.

sterkte en groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Jake

Bericht door Jake »

Je zou ook zelf langs kunnen gaan en de brief bezorgen of als je er bent op een plek achterlaten waar ze hem zullen vinden. Dan hoef je tenminste niet dagenlang in spanning af te wachten, want via de post weet je nooit precies wanneer hij wordt bezorgd.
Elijah

Bericht door Elijah »

Veel succes, Nathan. Ik hoop dat het goed voor je uitpakt.
Harro

Bericht door Harro »

Succes Nathan,
mijn eerste coming-out (toen ik nog dacht dat ik lesbisch was) heb ik ook gedaan per brief. Omdat ik dit zelf makkelijk vond, maar het leek me ook beter voor mijn ouders. Wrs is dat voor jouw ouders ook zo, ze hoeven dan niet gelijk te reageren, maar kunnen het eerst een beetje laten bezinken en het er met elkaar over hebben.

Hopelijk lukt het om nog wel een beetje te genieten van je vakantie
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Ik heb het afgelopen erg druk gehad en heb erg slecht geslapen, vandaar dat ik nu pas weer van mij laat horen.

Moet helaas zeggen dat ik nu alweer terugkrabbel, om meerdere redenen. Voornamelijk dat ik gewoon even geen stress en zorgen wil voor een paar dagen, het is allemaal zo onderhand boven me uit gestegen en ik trek het niet goed meer. School is nu klaar, dat is rustig en stressvol tegelijkertijd. Uit de kast komen is stress en natuurlijk, als het gedaan is lucht dat op, maar voordat dat zover is en ik er dagelijks aan denk dan nekt dan enkel.

Komt overigens nu bij dat ik geen optie heb om de brief te printen momenteel. Misschien dat het morgen gaat lukken, maar de vakantiedagen zonder zorgen klinken momenteel verleidelijker dan aan het eind van de week uit de kast zijn. Eventueel dat ik de brief van het weekend door de brievenbus gooi..

(dank voor alle reacties overigens, ik heb ze allemaal gelezen van de week al en zal ze binnenkort allemaal nog eens nalezen om te kijken of ik nog ergens moet reageren.. ;))
Wat ik wel moet zeggen, voor ieder die pleit voor face-to-face en briefloos uit de kast komen. Ik heb het eerder gezegt, dat lukt mij gewoon niet. En tuurlijk, des te vaker is zeg dat het niet lukt, dat werkt ave rechts. Maar daar is het nu al te laat voor. Aan tafel zitten en aankondigen krijg ik niet uit m'n strot. Noem me een lafaard, prima, want dat doe ik zelf ook..
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai lafaard :P neem even die time-out. Je zal niet de eerste zijn die even de teugels moet vieren.

Sterkte en liefs
Daniéla