Je Zal Het Maar Zijn -- OPROEP

Nieuwsberichten
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Je Zal Het Maar Zijn -- OPROEP

Bericht door Eva »

We ontvingen een oproep van Jennifer Jones, met de volgende inhoud:
Ik ben programma maker voor het BNN programma Je Zal Het Maar Zijn. In dit programma portretteert Sophie Hilbrand jongeren met een bijzonder verhaal. Vaak zijn de verhalen gekenmerkt door een keuze in het leven of iets dat men is overkomen. (Even voor de duidelijkheid we maken ook Je Zal Het Maar Hebben, gepresenteerd door Valerio, waarin we jongeren volgen met een uitzonderlijke ziekte. Daar gaat onze aanvraag niet over, soms is dit verwarrend.)

Inmiddels werken we aan het 4e seizoen.
Graag wil ik in contact komen met een transgender die een relatie heeft met een niet transgender, waarbij de relatie er al was voor het veranderingsproces en de liefde heeft standgehouden. Wij denken dat het mooi kan zijn een dergelijk verhaal te vertellen.

Groet,
Jennifer Jones
BNN Televisie
[email protected]
Jennifer vertelde dat de doelgroep bij voorkeur niet (veel) ouder is dan 40.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Freetouch

Re: Je Zal Het Maar Zijn -- OPROEP

Bericht door Freetouch »

gaan we niet niet doen....

slimme mensen staan achter de Camera, niet er voor...
(al zou ik wel voldoen aan hun profiel.... :lol:
“good enough”
Ilse

Bericht door Ilse »

thegirlinme schreef:gaan we niet niet doen....

(al zou ik wel voldoen aan hun profiel.... :lol:
hoi melany,

het kan wel, je zit nog net onder de 40 ;)

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ja ik pas precies in hun profiel...

maar we gaan het niet doen... ben echt niet van plan om publiekelijk belachelijk gemaakt te worden omdat ik trans ben...
Ik ben niet bang dat mijn bekenden mij zien, want die weten het al, maar ik weet hoe TV werkt, het gaat om kijkcijfers, en als ze die krijgen om transen belachelijk te maken dan zullen ze dat ook zeker doen..
uiteindelijk gaat het alleen om geld, en kijkcijfers...

Laten we eerlijk zijn, bij X factor werden de voorrondes zo'n succes doordat er zoveel mensen belachelijk gemaakt werden....

dus nope ik doe niet mee... maar ga wel kijken hoor! :P
“good enough”
Petratrans

Bericht door Petratrans »

Ik ben het eens met de Thegirlineme omdat het alleen maar gaat om de sensatie.
Uiteindelijke zijn wij geen zielige en of zieke personen.
Het gaat alleen om de kijkcijfers zodat zij over onze ruggen geld kunnen verdienen.
:fpalm:
Raisa

Bericht door Raisa »

thegirlinme schreef:maar we gaan het niet doen... ben echt niet van plan om publiekelijk belachelijk gemaakt te worden omdat ik trans ben...
Ik ben niet bang dat mijn bekenden mij zien, want die weten het al, maar ik weet hoe TV werkt, het gaat om kijkcijfers, en als ze die krijgen om transen belachelijk te maken dan zullen ze dat ook zeker doen..
uiteindelijk gaat het alleen om geld, en kijkcijfers...

dus nope ik doe niet mee... maar ga wel kijken hoor! :P

gaan we niet niet doen....

Toch kun je niet ontkennen dat een groot deel van de recente acceptatie en bekendheid te danken is aan de aandacht de de media geeft aan transseksualiteit. Als iedereen zo dacht zoals jij dat hadden velen nu nog steeds de mindset van de jaren '80 en waren er veel transen die niet wisten dat het mogelijk is om in transitie te gaan en een redelijk normaal leven te leiden. Voor mij gaf zo'n tv-programma de doorslag om in transitie te gaan.
Hoe 'belachelijk' zo'n uitzending wordt heb je voor een groot deel zelf in de hand door hoe je je opstelt tijdens het filmen en vooral ook door de laatste regie af te dwingen zodat je zelf alles kunt bewerken voor dat het wordt uitgezonden.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ik ben naar mijn huisarts gegaan.... :oops:

Je hebt best wel gelijk Raisa, maar...
wellicht heb je een docu gezien of een film... dat is iets anders als een programma zoals Je Zal Het Maar Zijn of reportage...
er zijn verschillen...
Docu's en films dragen positief bij aan de acceptatie, Pulp programma's maken het juist moeilijker geaccepteerd te worden...
Maar je kunt je best wel gewoon aanmelden hoor... Ik zit wel in de bank en ga kijken naar jou in dat programma,.. :P

Ik wil binnenkort zelf beginnen met een Docu over transen, maar dan belicht vanuit de beleving van Transen zelf... want dat ben ik, en alleen dan kun je dat gevoel op de juiste mannier in beeld brengen...

X
“good enough”
Veronica

Bericht door Veronica »

Dat zou ook een goede docu zijn, eentje die het werkelijke leven van een trans toont maar dat is wel wat moeilijker, vaak reageren mensen anders op je als er een camera achter je loopt dan zonder.
In amerika hebben ze veel van die docu's die het heel goed uitleggen, op mijn 17de zag ik er 1 en zo kwam ik ook erachter dat er hoop is :)

In Nederland maken zij, in mijn ogen vaak van die programma's (docu's daar buiten gelaten) waar een trans een soort van gay type is, met veel te veel make-up en veel met z'n handjes zwiept en over the top girly is, op die manier toon je een negatief beeld.

Een van mijn vrienden die het "wel weet" over mij is zelf homo, voor dat hij van mij te horen kreeg dat ik "mij anders voel" dacht hij dat trans mensen vaak van die over de top girly typjes zijn die op vreselijk lange hakken lopen met veel te strakke kleding en super korte rokjes, sorry hoor zei ik toen maar dat is absoluut geen trans, dat gaat meer richting (in mijn ogen) draq queen.
Afbeelding
Venka

Bericht door Venka »

Veronica,

Ik denk dat je hier ook punt maakt hoor en de transen op die op t.v. komen die voeden ook alleen maar de gedachten van de massa.Ik kan mij op geen enkele wijze (ok GD dan) identificeren met bijvoorbeeld BB Kelly.Ik heb afgelopen jaar giga veel gesprekken gehad met mensen om mijn GD maar als ik vertel dat ik transgender/transseksueel ben dan is het eerste wat ik vaak hoor,ow net als Kelly uit BB en daar sta je dan met alle vooroordelen je verhaal te vertellen.Zodra mensen weten dat ik niet zo ben dan beginnen ze de vooroordelen pas los te laten.Geer en Goor zijn toch ook geen maatstaf voor een willekeurige homoseksueel maar waarom Kelly dan vaak wel :|
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Veronica schreef:... met veel te veel make-up ...
Sorry... :oops:
“good enough”