Wachtlijst VUMC

intrans

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door intrans »

Ik loop ook bij het PIG en ben echt niet van plan om 10+ kantjes te schrijven. Alwin gaf ongeveer 5 aan tegen mij, ik ben verder pas net 19 dus denk dat ik daarom minder hoef dan sommige hier met 10-20 kantjes.
Veronica

Bericht door Veronica »

Nou ze kunnen van mij ook niet zoveel verwachten, ik heb geen flauw idee hoe ik het doe.

In ieder geval in een groter lettertype en belachelijk netjes, kost meer ruimte, heb je zo 3 of 4 pagina's in plaats van 2.
Afbeelding
LauraB

Bericht door LauraB »

Zit nu op 27 kantjes, daar moet eigenlijk een voorblad en de inhoudsopgaave van 1 kantje af.

Heb het onderverdeelt in hoofdstukken per levensfase. Eerste hoofdstuk gaat over de familie waar ik uit kom, daarna geboorte, eerste herinneringen, kleuterschool, basisschool etc.

Elk hoofdstuk begint op een schone pagina, dus dat scheelt een kantje of 5.

Voor elke levensfase heb ik eerst met steek woorden belangrijke gebeurtenissen, mensen die veel voor mij betekend hebben en activiteiten zoals hobby's of werk dat ik deed opgeschreven. Daarna heb ik dat uitgewerkt. En daar ben ik nog mee bezig. Er staan nog wat dubbele dingen in die moeten er nog uit. Dan heb b.v. iets omschreven vanuit een geberutenis maar ook vanuit een persoon die veel voor mij betekende.

Ik schat in dat ik zo rond de 30 uit kom. Ook wil ik nog wat tekeningen e.d. die ik gemaakt hebt toevoegen om het wat op te leuken maar vooral omdat het vell over mij zegt.
intrans

Bericht door intrans »

LauraB schreef:Zit nu op 27 kantjes, daar moet eigenlijk een voorblad en de inhoudsopgaave van 1 kantje af.

Heb het onderverdeelt in hoofdstukken per levensfase. Eerste hoofdstuk gaat over de familie waar ik uit kom, daarna geboorte, eerste herinneringen, kleuterschool, basisschool etc.

Voor elke levensfase heb ik eerst met steek woorden belangrijke gebeurtenissen, mensen die veel voor mij betekend hebben en activiteiten zoals hobby's of werk dat ik deed opgeschreven. Daarna heb ik dat uitgewerkt. En daar ben ik nog mee bezig. Er staan nog wat dubbele dingen in die moeten er nog uit. Dan heb b.v. iets omschreven vanuit een geberutenis maar ook vanuit een persoon die veel voor mij betekende.

Ik schat in dat ik zo rond de 30 uit kom. Ook wil ik nog wat tekeningen e.d. die ik gemaakt hebt toevoegen om het wat op te leuken maar vooral omdat het vell over mij zegt.
Netjes hoor. Ik respecteer je voor de aandacht die je erin steekt en de moeite die je ervoor doet, haha! :-)
Freetouch

Bericht door Freetouch »

LauraB schreef:Zit nu op 27 kantjes, daar moet eigenlijk een voorblad en de inhoudsopgaave van 1 kantje af.

Whow, je gaat een boek uitgeven....???
“good enough”
Venka

Bericht door Venka »

Ken jij de term, overdrijven is ook een vak,daar ga jij zo wel in uitblinken.Het is toch geen werkstuk wat je moet maken voor school.Jeetje ik heb gewoon een aantal A4tjes volgekalkt en vond het wel prima.Alwin gaat het met jouw door nemen en ook hij schrijft weer het een en ander op wat jij hebt geschreven.
Ilse

Bericht door Ilse »

LauraB schreef:Zit nu op 27 kantjes,
dat is veel zeg, maar ik heb ook enigszins zo gedaan.

voordat ik begon aan de diagnostische gesprekken liep ik al een poos bij een andere psychologe en zij vroeg toen naar een soort van levensbeschrijving van mij maar dan specifiek over de algemene dingen en niet alleen GD-gerelateerd, zoals een algemeen beeld van wie ben, het soort gezin waarin ik ben opgegroeid, scholen, hobby's, relaties etc. en wat ik in algemene zin heb meegemaakt.
omdat vanzelfsprekend de GD er als een rode draad doorheen loopt, heb ik later alles proberen op te schrijven wat mijn inziens te maken had met de GD.

toen ik klaar was, kreeg ik wel iets meer rust in het bovenkamertje, omdat de gedachten die hier constant ronddwarrelden nu een plekkie op papier hadden gekregen.

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Miazara

Bericht door Miazara »

Bij de vu het nogsteeds een levens cv en denk niet dat ze graag zulke boekwerken willen heh.. tis alweer een tijdje geleden dat ik heb gehoord wat ze ervan verwachten..
Code Sorceress
LauraB

Bericht door LauraB »

De aanpak van de VU is ook heel anders, die zijn alleen geinteressert in je GD en of je psychiatrisch wel in orde bent en dus niet iets anders heb wat op GD lijkt. Ook zijn ze gedesinteresseerd hoe je op dat moment in het leven staat en je geestelijke draagkracht. Als een van deze dingen niet goed is wordt je doorverwezen naar de lokale GGZ.

Bij het PIG wordt naar alles gekeken en aangewerkt, als er andere problemen spelen lossen ze deze eerst op, als er dingen uit het verleden zijn die je niet hebt kunnen verwerken word dat aangepakt. Daarom is je diagnostiek daar ook langer en met veel frequenter afspraken.
Veronica

Bericht door Veronica »

LauraB schreef:De aanpak van de VU is ook heel anders, die zijn alleen geinteressert in je GD en of je psychiatrisch wel in orde bent en dus niet iets anders heb wat op GD lijkt. Ook zijn ze gedesinteresseerd hoe je op dat moment in het leven staat en je geestelijke draagkracht. Als een van deze dingen niet goed is wordt je doorverwezen naar de lokale GGZ.
Ik ben psychisch in orde, ik heb voldoende draagkracht (al lijkt het soms wel anders) en ik ben via mijn psycholoog in het GGZ doorgestuurd naar het VUMC, dus dat weten ze.
Ik heb persoonlijke problemen met mijn moeder thuis, maar dat heeft niks met mijn andere ik te maken, het is een kwestie van verschillende karakters en meningen en dat botst, maar dat wordt NOOIT opgelost omdat mijn moeder nooit zal en wilt veranderen, vandaar dat ik van plan ben om binnen 1,5 jaar op mezelf te gaan wonen.

Mijn levensverhaal is voor mij duidelijk, en ik kan dat ook duidelijk mondeling uitleggen, op papier is dat een ander verhaal ik neem aan dat ze niet ineens volgend jaar zeggen "Sorry je krijgt "oranje" licht omdat WIJ dit en dit vinden, gebaseerd op DAT A4'tje", want dan ga ik echt op in hoor, ik zit al zoveel jaren ermee en eindelijk krijg ik die kans, een A4'tje gaat dat niet bepalen alleen omdat ik mezelf vrij slecht kan beschrijven, de kans ik groot dat het op een boodschappenlijst gaat lijken met punt 1, punt 2 enz, want dat is min of meer de manier hoe ik mijn leven beschrijf, in het kort onder elkaar in stappen/punten.
Afbeelding