Ik heb zoveel meegemaakt in mijn leven vooral in mijn jeugd. Na vier miskramen ben ik ben ruim drie weken te laat en dood ter wereld gekomen. De artsen en verpleging zijn een paar uur met mij bezig geweest om mij te reanimeren en stabiel te krijgen. Ik heb de eerste 2 en half jaar van mijn leven afwisselend thuis en in het ziekenhuis door gebracht. Door de zware medicatie heb ik tot mijn 19 een gluten, suiker en vetvrij dieet moeten volgen. Vooral de eerste jaren ben ik vaak in het ziekenhuis geweest, ik sliep slecht, voeding was er bijna niet in te houden, ik had steeds last van een te laag bloedsuiker spiegel, uitdroging en was veel te mager, ik had veel last van slijm waardoor ik af en toe stikte. Tot aan mijn 7de ben ik vele malen in het ziekenhuis geweest voor een operatie aan mijn kaakholten, amandelen (zijn drie maal geknipt) en slijmvliezen en spoelingen.thegirlinme schreef:Whow, je gaat een boek uitgeven....???
Bij het consultatie bureau wilde ze niet geloven dat ik last van mijn darmen, heupen en ogen had. Op papier stond dat ik helemaal gezond was. Door mijn 'eigenaardige' gedrag en het dossier over mij waarin stond dat ik niet mankeerde heb ik veel last met docenten op school gehad en moest een paar keer van basisschool wisselen. Eerst van regulier onderwijs naar de LOM school. Ik zou een leer en gedrag stoornis hebben en mijn moeder was niet mijn moeder maar een vriendin van mijn vader. Ze was een leugenaar, een fantast en overbezorgd.
Naar de papieren van de VU, het AMC, het lokale ziekenhuis, mijn huisarts en oogarts wilde ze niet kijken. Hun hadden het dossier al via de schoolarts gezien en ik had niets. Ik was een rare jonge, die aandacht wilde trekken, zich als een clown gedroeg en niet wilde of kon leren. Waar mijn moeder en vader mee aankwamen konden ze net zo goed zelf getypt hebben.
Op de lom school kwamen we er achter dat er nog een jongen was met op een letter na dezelfde naam die twee jaar ouder was dan ik en in dezelfde maand geboren was. Ik op 3 september hij op 8 september. Ik heb nooit een eigen dossier gehad. Omdat ik zo vaak in het ziekenhuis ben geweest kwam ik pas veel later dan normaal bij het consultatiebureau. Ze gingen er vanuit dat zo'n oude jongen allang een dossier had en vonden dat van die andere jongen. 3-9-1977 lijkt erg op 8-9-1975 zeker op ouderwets papier getypt op de type machine. Allebij dezelfde achternaam, woonplaats en slechts één voornaam die op één letter na gelijk is.
Toen dat bleek is er een poging gedaan onze dossiers van elkaar te scheiden en werd er geadviseerd dat ik naar speciaal onderwijs voor kinderen met een visuele beperking ging.
Zeker hier heb ik al 10 pagina's voor nodig. En tel ik in deze periode nog niet mee wat ik schrijf over mijn ervaringen thuis, op vakantie, op school, met vriendjes en hobby's.