Mijn dochter in de Flair.

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Freetouch

Re: Mijn dochter in de Flair.

Bericht door Freetouch »

Erg leuk artikel!
wat ik erg bijzonder vind is dat de trend een beetje begint te worden dat Transseksualiteit de laatste tijd vaak belicht word vanuit het standpunt van de kinderen en partners.
Dat is een erg mooi iets!

Dank je wel Mieke voor het plaatsen.

X
“good enough”
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Dank je voor het plaatsen van het interview Mieke, heel erg attent. :hug2:

Jannet heeft me gisteren het interview via email toegestuurd en dat heb ik gelezen voordat ik me vanmorgen hier weer aanmeldde. Nogmaals bedankt daarvoor, Jannet. Bij het lezen kreeg ik wel het idee dat ik je dochter al kende en hoe ze er mee omging en gaat. Je topic "Op weg" had al veel prijsgegeven denk ik.
Ik heb het interview doorgestuurd naar mijn dochter. Mocht ze behoefte krijgen aan contact met lotgenoten weet ze in ieder geval van de plannen van Leila.

Liefs Daniéla
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Erg goed interview. Wat me iedere keer weer opvalt is dat veel transen een fase doormaken waarin hun naasten het gevoel krijgen dat de ontwikkelingen te snel gaan. Natuurlijk is het een subjectieve beleving, maar wel een om rekening mee te houden, voorzover mogelijk dan.
Die FB-groep vind ik een uitstekend idee. Wel een punt om rekening mee te houden: hoe bereik je die kinderen/mensen op het moment dat de ondersteuning van die groep voor hen het belangrijkst is.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180501

Wel een punt om rekening mee te houden: hoe bereik je die kinderen/mensen op het moment dat de ondersteuning van die groep voor hen het belangrijkst is.
Hai Eva,

Mijn kinderen en ik moesten het van elkaar hebben als een van ons het even teveel werd. Fora als deze waren er nog niet, laat staan een forum voor naasten/kinderen van. Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig als geprogrammeerd het Inet opduikt voor info en dan als vanzelf zo'n speciale site alleen voor hen zou ontdekken zou het bestaan...

Eigenlijk kijken jullie tegen mijn kop aan dankzij mijn dochter, die zat me al jaren te pushen om via Inet contact te zoeken met lotgenoten. Ze kocht zelfs een computer voor me om me zover te krijgen. Waarom weet ik eigenlijk niet, ik ging best lekker, maar als jullie mijn gezever beu zijn moet je dus niet bij mij zijn... :)

Liefs Daniéla
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

Gezever...?
Gek mens :P
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Jannet V

Bericht door Jannet V »

Dankjewel Mieke voor het plaatsen en iedereen voor de leuke reacties. De Facebookgroep bestaat trouwens al, geen idee hoe het er uitziet want ik mag er natuurlijk niet op. En terecht, anders zou het de plank volledig mis slaan. Als er geïnteresseerde kinderen van ... zijn, ik wil de link van mijn dochters FB wel toe sturen. Maar ze is zo ook wel te vinden denk ik.
Samen hand in hand door de stormen van de stilte langs het eindeloze strand, ...was ik een stukje van jou. Nu de wind is gaan liggen, rust jij als herinnering in mij.
Anon20180501

Ik zal het mijn dochter doorgeven, Jannie.

Mijn zoon hoeft niet want die vind alles best en gaat liever stappen... :)
Joyce

Bericht door Joyce »

Goh Jannet een heel heel heel herkenbaar verhaal, op enkele details na vond ik bijna mijn eigen verhaal hierin terug.
En inderdaad de facebookgroep bestaat al want mijn dochter is daar ook lid van

Nogmaals mijn complementen

Groetjes Joyce
diederique

Bericht door diederique »

Jannet (en Leila), heel veel dank voor dit prima verhaal. Heel herkenbaar. We sturen het door naar onze dochters (28-30). Hoe komen zij aan die FB link?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
LisaM

Bericht door LisaM »

EvaVanA schreef:Erg goed interview. Wat me iedere keer weer opvalt is dat veel transen een fase doormaken waarin hun naasten het gevoel krijgen dat de ontwikkelingen te snel gaan. Natuurlijk is het een subjectieve beleving, maar wel een om rekening mee te houden, voorzover mogelijk dan.
Die FB-groep vind ik een uitstekend idee. Wel een punt om rekening mee te houden: hoe bereik je die kinderen/mensen op het moment dat de ondersteuning van die groep voor hen het belangrijkst is.
Mijn kinderen weten het al sinds hun geboorte 12 en 15 jaar geleden, langere voorbereidingstijd wordt een beetje lastig... :D

Lisa