Wachtlijst VUMC

Veronica

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door Veronica »

Nathan90 schreef:Klinkt goed dames :)

En gerekend vanaf moment van aanmelding tot intake, hoelang was de wachttijd dan?
Vanaf aanmelding 11 maanden en 19 dagen, vanaf in-take 8 maanden, 3 weken en 1 dag.

Silvia_P schreef:hoop dat ze mij ook snel bellen !
ben namelijk erg ongeduldig met wachtte :)
Als jij je nu hebt aangemeld dan is de kans groot dat je over 1 jaar (kan iets later, kan iets eerder) aan de beurt komt.
Al melden zich wel heel veel mensen aan dus ik hoop voor je dat je echt maar 12 maanden hoeft te wachten, toen ik mij had aangemeld was de wachttijd 15 tot 18 maanden dus 11 maanden en 19 dagen valt reuze mee.

En Sandra, gefeliciteerd :D nu kan jij ook eindelijk beginnen, voor je het weet zijn die 18 dagen zo voorbij ;)

Maargoed morgen lekker rustig mijn levensverhaal typen en dan meenemen naar mijn 2de gesprek volgende week donderdag, nog 6 dagen dus :)
Afbeelding
Silvia

Bericht door Silvia »

Veronica schreef:
Silvia_P schreef:hoop dat ze mij ook snel bellen !
ben namelijk erg ongeduldig met wachtte :)
Als jij je nu hebt aangemeld dan is de kans groot dat je over 1 jaar (kan iets later, kan iets eerder) aan de beurt komt.
Al melden zich wel heel veel mensen aan dus ik hoop voor je dat je echt maar 12 maanden hoeft te wachten, toen ik mij had aangemeld was de wachttijd 15 tot 18 maanden dus 11 maanden en 19 dagen valt reuze mee.
en waneer geven ze groen light voor hormonen ?
is dat ook na 1 jaar ?
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Als je aan de beurt bent krijg je eerst minimaal 5 of 6 gesprekken over een periode van een maand of 5 á 6. Hierna wordt je als alles goed is besproken in de vergadering waarna je (dat is de bedoeling in ieder geval) groen licht voor hormonen krijgt.

@Veronica, dat viel best mee dan qua wachttijd. Gelukkig maar.
Ik weet nooit zo goed of ik nou de wachttijd moet tellen vanaf aanmelding of inttake. Maar lijkt toch vaak vanaf inttake te zijn als je maanden vergelijkt.
Silvia

Bericht door Silvia »

dank je voor de info , nu zit ik niet zo te stressen !
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

Gewoon 5 a 6 maanden tellen qua gesprekken, tenzij je een duidelijk twijfelgeval bent of nog niet in staat bent om als Man of Vrouw de leven in te gaan duren die gesprekken langer.

Nadat je het groene licht hebt gekregen maak je een afspraak met een endocrinoloog, die kijkt of je fysiek in orde bent ect ect en dan krijg (voor zover ik dat weet) binnen 2 weken een antwoord of het oké is (gebeurt tijdens een gesprek).

Krijg je ja te horen dan kun je meteen je hormonen gaan halen, dus als ik PUUR de cijfertjes bekijk (ik beloof niks, het kan ook compleet anders uitvallen) zou je in april/mei 2015 aan de hormonen kunnen beginnen, maar dat is een schatting, ik heb vorig jaar voor mezelf berekend dat mijn diagnostische gesprekken ergens in april 2014 beginnen, en dat terwijl ik nu mijn 2de gesprek volgende week heb, het kan dus compleet anders uitpakken zoals je ziet.
Afbeelding
Anne1957

Bericht door Anne1957 »

@ Silvia: Geen idee hoe dat zit met de hormonen. Ik heb via mijn huisarts een endo gevonden die mij al twee jaar hormonen voorschrijft. Echt die bestaan hoor...
Sandra

Bericht door Sandra »

Hallo allemaal,
Bedankt voor alle reacties!

Dit is mijn verhaal over mijn aanmelding.
Op dinsdag 20-11-2012 's morgens om iets na half tien heb ik opgebeld naar het VUmc om naar de aanvangstijd van een voorlichtingsavond te vragen. Door de receptie werd ik doorverbonden met... de kolonel van het hele stel (zo stelde hij zich daags erna voor aan mij, na de voorlichtingsavond).
Tijdens dat telefoongesprek en na een aantal korte belangstellende vragen van zijn kant, waarbij ik een beetje uit de tent gelokt werd, kwam zijn vraag of ik belangstelling had voor een intake gesprek. Toen ik hierop ja zei, beloofde hij mij dat ik teruggebeld zou worden, in ieder geval uiterlijk op maandag 26-11-2012. Ik werd echter al diezelfde dag (20-11-2012) om kwart voor twaalf teruggebeld! Binnen twee uur en een kwartier! Ten eerste was ik stom verbaasd, maar toen ik na het doorgeven van de nodige informatie te horen kreeg dat ik op dinsdag 27-11-2012 tegen kwart voor twaalf kon komen om de vragenlijst in te vullen en om 13.00 uur bij de Medisch Psycholoog had ik het helemaal niet meer. Precies één week later.
Op internet had ik heel andere dingen gelezen.
Mijn verschil tussen aanmelding en screening is dus precies één week! Brengt het totaal inderdaad op 10 maanden en 4 dagen.
Er blijft hoop bij het VUmc.

Groetjes Sandra.
Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Geweldig Sandra, dat geeft zeker hoop! :)
LauraB

Bericht door LauraB »

Dat ik 6 maart 2013 uiteindelijk belde en een paar uur later werd terug gebeld kon ik over een dag al komen voor de intake. Dat was mij te snel, ik kon nooit vrij regelen. Daarom is het op mijn verzoek later geworden en wel 12 maart 2013. Die dag is mij gezegd dat ik ongeveer in februari 2014 aan de beurt zal zijn.

Reden genoeg voor mij om zelf van alles te regelen. Op 17 mei kon ik onder begeleiding met HRT starten en 22 juli kon ik met mijn diagnostiek bij het P.I.G. beginnen.
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Begin juli contact gelegd, de woensdag na mijn vakantie had ik een afspraak. Zat op mijn verzoek dus iets meer tijd tussen. Wachttijd werd bij mijn intake geschat op 8 maanden.
Helaas zit er in mijn borstel sindsdien zoveel haar dat ik me ernstig afvraag of ik niet beter al eerder met HRT kan beginnen. Ik heb nu nog een heleboel eigen haar en als ik het haar op mijn hoofd mag houden, graag. Dus toch maar een afspraak met mijn huisarts gemaakt, komende donderdag.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]