wat luister je nu
-
Veronica
Re: wat luister je nu
Mijn feelgood lied als ik me sip voel, leuk deuntje een een tekst dat bij mij past.
-
intrans
-
Freetouch
-
Freetouch
-
Barbarella
http://www.youtube.com/watch?v=5cWmnvvbkec" target="_blank
Zo maar een liedje waar ik aan moest denken.
Levendula
Zo maar een liedje waar ik aan moest denken.
Levendula
Na mij de zondvloed!
-
Merel77
Was net op de radio en dan kom je even in de hippie modus. Alles is lief en aardig en ineens zie je mogelijkheden... en verlang ik naar een jointje
Laatst gewijzigd door Merel77 op 11 sep 2013, 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Barbarella
-
Freetouch
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
De afgelopen dagen waren voor m'n meissie en mij zwaar. Met name voor haar, maar het heeft natuurlijk wel z'n weerslag. We zijn al erg lang samen. De eerste kennismaking stamt van 1954. Eind jaren 60 groeiden we naar elkaar toe en in 1970 zijn we getrouwd. We hebben nogal wat stormen doorstaan en Liesbeth is hier ook wel eens met een ambulance op hoge snelheid afgevoerd. Ze heeft zich er altijd weer bovenop gevochten en dat lijkt haar nu opnieuw te lukken. Mijn bewondering voor haar is niet meetbaar.
De crises zijn fysiek vaak heftig, soms heel heftig. De medicatie die ze kreeg voorgeschreven was minstens even heftig. De bijwerkingen werden hoofdwerkingen en ze is ermee gekapt, niet wetende dat ze feitelijk verslaafd was aan hard drugs (huisartsen zijn wel vaker gewoon drugsdealers). Zoals gezegd; ze lijkt het opnieuw te redden.
Het rare is, dat in perioden als deze, een bepaald liedje niet uit mijn hoofd te krijgen is. Dag en nacht zing ik het in gedachten. Behalve de laatste regels. Die kloppen niet. Wij blijven bij elkaar. Toch emotioneert de tekst mij iedere keer weer. De eerste regels vrij vertaald:
"Meissie, wat moeten we nu doen?
"Wat is onze toekomst?
En dan kijkt ze me aan en vraagt om wat water. En ik weet, ik zie in haar ogen wat onze toekomst is. Samen!
Nogmaals: de laatste regels kloppen niet. Voor het overige geeft het goeddeels mijn gevoelens weer.
De crises zijn fysiek vaak heftig, soms heel heftig. De medicatie die ze kreeg voorgeschreven was minstens even heftig. De bijwerkingen werden hoofdwerkingen en ze is ermee gekapt, niet wetende dat ze feitelijk verslaafd was aan hard drugs (huisartsen zijn wel vaker gewoon drugsdealers). Zoals gezegd; ze lijkt het opnieuw te redden.
Het rare is, dat in perioden als deze, een bepaald liedje niet uit mijn hoofd te krijgen is. Dag en nacht zing ik het in gedachten. Behalve de laatste regels. Die kloppen niet. Wij blijven bij elkaar. Toch emotioneert de tekst mij iedere keer weer. De eerste regels vrij vertaald:
"Meissie, wat moeten we nu doen?
"Wat is onze toekomst?
En dan kijkt ze me aan en vraagt om wat water. En ik weet, ik zie in haar ogen wat onze toekomst is. Samen!
Nogmaals: de laatste regels kloppen niet. Voor het overige geeft het goeddeels mijn gevoelens weer.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Freetouch