Eerlijk gezegd heb ik zelf niks gedaan. Dus geen idee. Als ik eigen risico moet betalen dan merk ik daar later wat van wanneer ik de nota van de ontharing ga opsturen. Maar ik zie wel en ga me geen zorgen maken..Holden schreef:Dat verbaast mij idd heel erg. Ik zit ook bij Zilveren Kruis en moet hormonen dus wel betalen (wordt niet vergoed zeggen ze en moet natuurlijk ook eigen risico betalen)... Wordt niet goed van die verzekeringen.Miazara schreef:Ik zelf zit bij zilveren kruis. En ik zit in het traject. Datgene dat door het VU wordt aangevraagd wordt over het algemeen niet gewijgerd. Ik krijg de hormonen, psych, logepodie etc volledig vergoed, nooit de eigen risico hoeven te betalen wat wel een aantal mensen verbaasde.
Hoe heb je het zover gekregen dat je niet moet betalen?
Niks vergoedt??
-
Miazara
Re: Niks vergoedt??
Code Sorceress
-
Danielle
Re: Niks vergoedt??
De hormonen worden gewoon vergoed vanuit de basisverzekering. Alleen voor testosteron injecties staat er een eigen bijdrage, gel wordt volledig vergoed. Dat soort eigen bijdragen kan je soms doorschuiven naar een aanvullende verzekering. Ik heb dat met mijn vitamine D die ik op recept van de Endo krijg. Bij de apotheek in het VU kreeg ik te horen dat voedingssupplementen niet binnen de verzekering vallen. (Soit, het is 20 euro voor drie maanden, daar kom ik wel overheen. Dacht ik zo.) Later ben ik een recept gaan inwisselen bij mijn gewone apotheek en die wisten mij te melden dat mijn aanvullende verzekering die eigen bijdragen dekt. Overigens, voor de gewone basisverzekering moet je natuurlijk eerst je eigen risico opmaken voor je dingen uitbetaald/vergoed krijgt.
Zoals eerder gezegd: de mensen die op zo'n callcenter werken zijn vaak niet eens in dienst van de verzekeraar zelf. Ze lezen gewoon de scripts voor die ze hebben gekregen.
Zoals eerder gezegd: de mensen die op zo'n callcenter werken zijn vaak niet eens in dienst van de verzekeraar zelf. Ze lezen gewoon de scripts voor die ze hebben gekregen.
Mijn transitieblog: Fading Gender