Wachtlijst VUMC

Miazara

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door Miazara »

er is een kans dat je levens verhaal niet besproken word, dat was bij mij het geval.
Code Sorceress
Silvia

Bericht door Silvia »

vandaag had VUMC mij opgebeld dat ik eerder kan komen ... alleen had op 15de vervoer geregeld dus kan niet eerder komen ! ... aaww !
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
diederique

Bericht door diederique »

Miazara schreef:er is een kans dat je levens verhaal niet besproken word, dat was bij mij het geval.
Een andere mogelijkheid. Dat ze over je levensverhaal na het gesprek nog niet zijn uitgesproken en dat het daarna in de gesprekken nog een aantal keren wordt teruggehaald.
Laatst gewijzigd door diederique op 11 okt 2013, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

Miazara schreef:er is een kans dat je levens verhaal niet besproken word, dat was bij mij het geval.
Nee dat sloegen ze niet over, daar ging het de hele uur over.

Wat ze wel wilden weten is mijn jeugd voor mijn 11de (levens verhaal start vanaf mijn 11de) maar alles voor mijn 11de is een grijs gebied, ik kan me niet herinneren of ik mij toen anders voelde, ik was enorm verwend omdat mijn moeder toen 3 banen had, en ik was tot ongeveer mijn 8ste vrij geweldadig tegen mensen en dieren (ik weet niet waarom en niemand die mij van toen kent wil dat uitleggen).

Maar goed als kind (tot mijn 8ste) was ik een compleet ander persoon, maar het ergste is, ik kreeg veel vragen te horen over de levensverhaal waar ik gewoon echt geen antwoord op weet, ik weet niet waarom ik die jurk op mijn 11de aan deed, ik weet het niet meer en dat is gewoon kut.

Hoe verder ik terug ga, hoe vager alles is, of er is helemaal niks.

Het ergste vond ik het laatste was ze zei bij het VUMC, "je levensverhaal is erg duidelijk" maar toch stellen ze zoveel vragen waar ik vaak geen antwoord op had, omdat het te lang terug is.
Afbeelding
Miazara

Bericht door Miazara »

ze willen gewoon dat het levensverhaal duidelijk ook een beeld geeft van gender disphory (hoe je het ook spelt.. klote hoofdpijn). En dat het verder wel zoveel mogelijk je hele leven is, dus dat er voor je 11e niks geschreven staat was voor hun dus een hele stel vraagtekens. Als het verder duidelijk was dan is dat dan duidelijk. Bij mij werd ook gezegd dat het verder duidelijk was en ze is er totaal niet op in gegaan.
Code Sorceress
Silvia

Bericht door Silvia »

Miazara schreef:ze willen gewoon dat het levensverhaal duidelijk ook een beeld geeft van gender disphory (hoe je het ook spelt.. klote hoofdpijn). En dat het verder wel zoveel mogelijk je hele leven is, dus dat er voor je 11e niks geschreven staat was voor hun dus een hele stel vraagtekens. Als het verder duidelijk was dan is dat dan duidelijk. Bij mij werd ook gezegd dat het verder duidelijk was en ze is er totaal niet op in gegaan.

dank je wel Sarah voor je informatie :wship:
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Veronica

Bericht door Veronica »

Miazara schreef:ze willen gewoon dat het levensverhaal duidelijk ook een beeld geeft van gender disphory (hoe je het ook spelt.. klote hoofdpijn). En dat het verder wel zoveel mogelijk je hele leven is, dus dat er voor je 11e niks geschreven staat was voor hun dus een hele stel vraagtekens. Als het verder duidelijk was dan is dat dan duidelijk. Bij mij werd ook gezegd dat het verder duidelijk was en ze is er totaal niet op in gegaan.
:wship: toevallig heb je mijn vraag beantwoord :)
Afbeelding
diederique

Bericht door diederique »

Vraag aan de oudjes onder de VUgangers.
Als je levensverhaal vanaf je vroegste jeugd meer dan vijftig jaar beslaat heeft een psycholoog dan ook genoeg aan een=1 gesprek over het verhaal of komt het dan wel drie of meer, of zelfs alle verdere gesprekken terug? Je moet er toch niet aan denken dat de gesprekken zo lang duren dat je inmiddels je vroegste jeugd al helemaal "kwijt" bent. Bij mij was het gesprek over het levensverhaal na een uur pas op mijn 15e/20e jaar en is het woord "genderdysfoor" nog steeds niet gevallen (klopt wel overigens, bestond toen nog niet).
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Veronica

Bericht door Veronica »

diederique schreef:Vraag aan de oudjes onder de VUgangers.
Als je levensverhaal vanaf je vroegste jeugd meer dan vijftig jaar beslaat heeft een psycholoog dan ook genoeg aan een=1 gesprek over het verhaal of komt het dan wel drie of meer, of zelfs alle verdere gesprekken terug? Je moet er toch niet aan denken dat de gesprekken zo lang duren dat je inmiddels je vroegste jeugd al helemaal "kwijt" bent. Bij mij was het gesprek over het levensverhaal na een uur pas op mijn 15e/20e jaar en is het woord "genderdysfoor" nog steeds niet gevallen (klopt wel overigens, bestond toen nog niet).
Bij mij hebben we binnen die ene uur 11 jaar besproken (qua gender gevoelens, gevoelens van anders zijn).

Ik tel de overige 4 jaar niet omdat zoals ik al zei dat erg vaag en grijs gebied van mij is.

Trouwens, was ik even vergeten bij te zeggen dat het moielijkste was om uit te leggen waarom ik op mannen en vrouwen val en waarom kwam ik daar pas achter nadat ik had ontdekt dat ik mij een vrouw voel, op een bepaald moment wist ik dat ik voor de grootste gedeelte op mannen en een kleinere gedeelte op vrouwen val, maar leg dat nou maar eens uit, het is gewoon zo.
Afbeelding
Raisa

Bericht door Raisa »

diederique schreef:Vraag aan de oudjes onder de VUgangers.
het kan, maar het hoeft niet. Bij mij is mijn levensverhaal namelijk helemaal niet besproken. Voor het schrijven heb ik wel een tip: maak het niet langer dan 10 pagina's want anders lezen ze het niet helemaal.