geslachtswijziging GBA

Naamswijziging, verzekeringen en zo voort
Puur_Zeehond_Marter

Re: geslachtswijziging GBA

Bericht door Puur_Zeehond_Marter »

Eindelijk zit er nu dan ineens weer stevig schot in wetswijziging BW 1:28. Hiep Hoi ! Wij hopen in ieder geval op 1 april 2014
Eerlijk_Uil_Dolfijn

Bericht door Eerlijk_Uil_Dolfijn »

als het dan maar geen 1 april grap word: "Ken je die mop van die transgenderwet"?
Roze_Krab_Moeras
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Roze_Krab_Moeras »

Licht_Eend_Buizerd schreef:... Weet iemand ook of er nog lijsten met voornamen gehanteerd worden? Volgens mij was het vroeger zo dat bepaalde namen niet mochten, iets met mogelijk onzedelijk, verwarrend of commercieel of zo ...
Daar vond ik deze informatie over.
Licht_Eend_Buizerd

Bericht door Licht_Eend_Buizerd »

Licht_Eend_Buizerd schreef:... Weet iemand ook of er nog lijsten met voornamen gehanteerd worden? Volgens mij was het vroeger zo dat bepaalde namen niet mochten, iets met mogelijk onzedelijk, verwarrend of commercieel of zo ...
Daar vond ik deze informatie over.
Hmmm, sommige beslissingen lijken me toch wel dubieus. Bedankt voor de link Eva.

Overigens, wie nog een voornaam zoekt, met name Europees: behindthename.com geeft er een heleboel, af en toe ook wel meer exotisch. Naomi is ook een Japanse vrouwen naam? Hmmm.

PS waar is de smilie die zichzelf om de kin/mond wrijft en hmm denkt/zegt?
Tenger_Ree_Zeehond

Bericht door Tenger_Ree_Zeehond »

Nou dat weten we dan ook weer. Het wijzigen van die wet neemt een hele Real Life Fase in beslag. Zouden ze dat beseffen in Den Haag? Zouden ze begrijpen wat voor impact dat voor velen van ons heeft?
Roze_Valk_Bron

Bericht door Roze_Valk_Bron »

Nee. Naar mijn ervaring duurt de gerechtelijke procedure snel ook een eeuwigheid. Juridische molens malen nu eenmaal langzamer dan een astmatische slak zich voortbeweegt.
Fris_Gans_Klif

Bericht door Fris_Gans_Klif »

Tenger_Ree_Zeehond schreef:Nou dat weten we dan ook weer. Het wijzigen van die wet neemt een hele Real Life Fase in beslag. Zouden ze dat beseffen in Den Haag? Zouden ze begrijpen wat voor impact dat voor velen van ons heeft?
Zo werkt ons politieke proces nu eenmaal. Dat heeft bepaalde principes waar mensen als Thorbecke veel en lang over hebben nagedacht. De procedures worden niet om een handjevol uizonderingen aangepast.
Wijs_Zeester_Meer

Bericht door Wijs_Zeester_Meer »

nederland is mij betreft te bureaucratisch.. BLEGH
Snel_Mol_Beek

Bericht door Snel_Mol_Beek »

Puur_Zeehond_Marter schreef:Eindelijk zit er nu dan ineens weer stevig schot in wetswijziging BW 1:28. Hiep Hoi ! Wij hopen in ieder geval op 1 april 2014
Hoe kom je bij 1 april als datum? 1 januari of 1 juli is normaal de ingangsdatum van nieuwe wetten toch?
Roze_Krab_Moeras
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Roze_Krab_Moeras »

De publicatiedatum wel, dat klopt. Inwerkingtreding blijkt een ander ding. De zogenoemde wet op het lesbisch ouderschap is er inmiddels door, maar treedt in werking op 1 april komend jaar. Kennelijk om het ambtelijk apparaat de tijd te geven om procedures aan te passen. De verwachting (hoop) dat dit voor 'onze wet' ook zou kunnen gelden is dus niet heel vreemd.