Psychologisch Onderzoek

chanellepore

Psychologisch Onderzoek

Bericht door chanellepore »

Ik ben ingeplant voor een psychologisch onderzoek en vraag mij af hoe jullie ervaringen hierin zijn? Is het iets waar je nerveus moet zijn, neemt de psycholoog dit af? Hoe werkt dit? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Psychologisch Onderzoek

Bericht door Eva »

Vrijwel iedereen hier heeft een (meestal uitgebreid) psychologisch onderzoek ondergaan, chanellepore. Meestal met betrekking tot 'het traject'. Is dat bij jou ook het geval? Bij welke organisatie wordt dat onderzoek uitgevoerd? Het VUmc, vermoed ik?
Overigens (positief bedoeld) wordt het wel gewaardeerd als je je even voorstelt op Introductieforum :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
chanellepore

Hoi EvaVanA, het wordt inderdaad in het VUmc traject onderzocht. Ik heb me overigens een aantal maanden geleden al voorgesteld...
Renee

Bericht door Renee »

Hoi chanellepore.
Ik was en ik denk dat iedereen wel in het begin erg nerveus was voor de psychologische testen en gesprekken.
Ik weet nog dat ik tijdens mijn intake gesprek heel erg nerveus was voor de "3de graagds verhoor" Ik miste alleen nog de felle lamp die op me gericht zou worden :-).
Wees gewoon jezelf en wees vooral eerlijk tegen over jezelf en de psycholoog(e).
Stephannie

Bericht door Stephannie »

Ik heb weleens gesprekken gehad met de psycholoog, maar nog niet met de Genderpsycholoog zelf, die komt binnenkort..... over ruim 3 maanden....
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Bericht door Eva »

chanellepore schreef:Hoi EvaVanA, het wordt inderdaad in het VUmc traject onderzocht. Ik heb me overigens een aantal maanden geleden al voorgesteld...
Ik vind op twee plekken een stukje tekst waarin je meldt dat je Chanel wilt worden genoemd. Op het Introductieforum vind ik niets. Je bent er niet toe verplicht hoor, maar de meeste forumleden willen toch wel graag iets meer van je weten voordat ze serieus op je vragen ingaan.
Beschouw dit als een vriendelijke uitnodiging :)
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Xandra

Bericht door Xandra »

In 2013 bij het VUmc vijf gesprekken met psychologe, een met testpsycholoog en drie met psychiater. Alle gesprekken verliepen heel plezierig. Je wordt wel degelijk serieus genomen en de sfeer was heel open. Alle gesprekken verliepen volgens planning en op tijd. Meestal ontvangen door Jos die altijd een vrolijk en vriendelijk woord voor me had. Ook al lees ik vaak anders zijn mijn ervaringen met het genderteam alleen maar positief. Overigens duurde de psychologische fase in totaal maar 7 maanden en zal ik volgens Jos eind 2014 geopereerd worden.
Veronica

Bericht door Veronica »

Ik denk dat de ervaringen gewoon per persoon verschillen, zo simpel is dat.
Afbeelding
chanellepore

Xandra schreef:In 2013 bij het VUmc vijf gesprekken met psychologe, een met testpsycholoog en drie met psychiater. Alle gesprekken verliepen heel plezierig. Je wordt wel degelijk serieus genomen en de sfeer was heel open. Alle gesprekken verliepen volgens planning en op tijd. Meestal ontvangen door Jos die altijd een vrolijk en vriendelijk woord voor me had. Ook al lees ik vaak anders zijn mijn ervaringen met het genderteam alleen maar positief. Overigens duurde de psychologische fase in totaal maar 7 maanden en zal ik volgens Jos eind 2014 geopereerd worden.
Ik begrijp dat jij het psychologisch onderzoek al hebt gehad? Was het eng? Hoe ging het? Had je het idee ondervraagd te worden? Ik vind het ergens wel heel spannend namelijk!
Venka

Bericht door Venka »

chanellepore schreef:
Xandra schreef:In 2013 bij het VUmc vijf gesprekken met psychologe, een met testpsycholoog en drie met psychiater. Alle gesprekken verliepen heel plezierig. Je wordt wel degelijk serieus genomen en de sfeer was heel open. Alle gesprekken verliepen volgens planning en op tijd. Meestal ontvangen door Jos die altijd een vrolijk en vriendelijk woord voor me had. Ook al lees ik vaak anders zijn mijn ervaringen met het genderteam alleen maar positief. Overigens duurde de psychologische fase in totaal maar 7 maanden en zal ik volgens Jos eind 2014 geopereerd worden.
Ik begrijp dat jij het psychologisch onderzoek al hebt gehad? Was het eng? Hoe ging het? Had je het idee ondervraagd te worden? Ik vind het ergens wel heel spannend namelijk!
Mag ik vragen waar jij bang voor bent,het klinkt of je iets te verbergen hebt of zo.Die gesprekken met een psych stellen niks voor.Ik heb er 5 gehad bij het VU en iets van 20 bij het PIG,Bij het VU alle testen gehad en bij het PIG ook,zijn alleen stomme niets zeggende vragen.