Ervaring/tips gezichtsontharing?

Miazara

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Miazara »

Jeste schreef:Hoe doen jullie dat in het dagelijks leven (o.a. werk) als je je niet kan scheren voorafgaande aan een behandelsessie?
Het lijkt me verschrikkelijk om zo erg met die gezichtsbeharing geconfronteerd te worden.

En als je niet echt opvallende gezichtsbeharing hebt, hoeveel dagen van tevoren moet je dan stoppen met scheren?
Ik heb zo het idee dat dit wel eens het lastigste deel van het traject kan gaan worden. Nu ben ik er opeens niet zo blij meer mee dat ik niet zo erg opvallende gezichtsbeharing heb.
Als ga nooit zonder scheren en makeup de deur uit, simple as that, als ik dan te laat ben dan maak ik wel een excuse op mijn werk, simple as that. Verder neem ik mijn makeup and makeup verwijder spullen mee als ik naar cosmedilight ga. Ik kan het daar er afhalen en na de behandeling weer opdoen.. doet alleen wel een beetje zeer nog na zo'n cooling pad.
Code Sorceress
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Make-up gebruik ik toch nooit. Het lukt me gewoon om als meisje over te komen zonder make-up. Zelfs met m'n kortgeschoren hoofdhaar en zonder borsten (die nu overigens wel beginnen te groeien). Zeker sinds ik m'n stem goed durf te gebruiken gaat dat prima.
Van m'n gezichtsbeharing zie je bij mij niet snel iets. Daar is dus geen make-up voor nodig om het te maskeren.
Alleen bij lang niet scheren ga je natuurlijk wel iets zien.

Kan iemand mij misschien vertellen tot hoe lang de haartjes ongeveer moeten groeien voor een behandeling?

Hopelijk niet zo heel lang, want de haargroei gaat heel erg langzaam. Om te proberen hoe de haargroei gaat scheer ik me nu een paar dagen niet. Nu merk ik pas echt goed dat de haartjes heel moelijk te zien zijn en ontzettend dun. Daarbij zijn het dan wel heel erg verschrikkelijk veel van die dunne, bijna onzichtbare haartjes. :( :(
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
diederique

Bericht door diederique »

Jeste, -met dank aan Laura in een andere forum- als de kleine, dunne haartjes (na hrt) ook nog blond zijn is laseren heel moeilijk. In dat geval is eigenlijk alleen elektrische epilatie haalbaar; kostbaar, pijnlijk en langdurig. Hoe lang de haartjes daarvoor moeten zijn weet ik nog niet. Die ervaring heb ik pas over een paar weken als mijn lasersessies wat verder zijn.
Als de kleine, dunne haartjes ondanks de hrt nog donkerkleurig zijn heb je helemaal geen haarlengte nodig en kan er gewoon op de geschoren gladde huid gelaserd worden.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

2 mm, zo lang heeft mijn therapeute het graag, Jeste. (...en Diederique).
Vanaf Zaterdagmorgen scheer ik me niet meer, dan zijn ze 's Woensdags lang genoeg.

Liefs Daniéla
LauraB

Bericht door LauraB »

Volgens mij zie je er ook behoorlijk vrouwelijk uit. En mensen zien een korte of zelf kale look gewoon gewent bij vrouwen, denk bv aan Skin. De bouw van je gezicht en vooral je uitstraling zijn denk ik bepalend.

Voor de rest sluit ik bij de de andere aan.
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dat elektrische epilatie bij mij noodzakelijk is, dat was al duidelijk dankzij de informatie die ik al gekregen had.
Die haartjes zijn namelijk bijna onzichtbaar (blond dus). Dat was al zo voor dat ik met HRT was begonnen. Sommige mensen die mij kennen hadden zelfs het idee dat ik helemaal geen gezichtsbeharing had, omdat het totaal niet opvalt.
Wel scheer ik me normaal gesproken elke dag, om te voorkomen dat ik iets van beharing voel als ik m'n gezicht aanraak.

Dit wordt echt een heel erg lastig deel van het traject. Al die andere dingen gaan eigenlijk vanzelf. Wat pillen slikken en pleisters plakken, niet meer als een man proberen te praten en een keer orchidectomie (testikels laten verwijderen).
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Renee

Bericht door Renee »

Ik had al een tijdje geleden in deze topic gemeldt dat mijn zorgverzekering mijn electrische epilatie behandelingen niet meer vergoeden. Volgens mij omdat het voor de verzekering te duur ging worden. Ik zou nog miniaal 2 jaar aan behandeling nodig hebben.
Dus ben ik maar een beetje gaan experimenteren op mezelf en heb ik mijn "episilk" gepakt en ben begonnen met mijn rechter wacht te epileren. Was in het begin zeeeeer pijnlijk en heb iedere keer dat ik het ging doen kleine gedeeltes van mijn rechter wang gedaan. maar nu naar ongeveer 2 maanden hoef ik mijn rechter wang niet meer met het scheermesje te behandelen.
diederique

Bericht door diederique »

Renee schreef:Ik had al een tijdje geleden in deze topic gemeldt dat mijn zorgverzekering mijn electrische epilatie behandelingen niet meer vergoeden. Volgens mij omdat het voor de verzekering te duur ging worden. Ik zou nog miniaal 2 jaar aan behandeling nodig hebben.
Renee, heeft de verzekering dit geweigerd ondanks de CVZ uitspraak en ondanks een "aanwijzing"van een dermatoloog dat verdergaande electrische epilatie nodig was? Welke verzekeraar is dat?
Overigens, respect voor de moed om je SilkEpil aan het werk te zetten. Lijkt me inderdaad geen feest. Ik hoop dat nog heel lang van me af te kunnen houden.
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Fay

Bericht door Fay »

Hi all

Ben op zoek naar nieuwe huidtherapeute aangezien mijn oude niet meer wordt vergoed

Omgeving eindhoven, wie o wie heeft goede ervaringen met bepaalde therapeuten?ook mbt transgender en ontharing tussen de benen?

tips welkom, bvd

Fay
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Ben ook heel benieuwd...
“good enough”