Of dit onder medisch moeten de mods maar beoordelen volgens mij kan het net.
Als spiritueel mens die snapt dat niet alles via het lichaam zelf is te genezen doch daar wel grote waarde aan hecht om de bron de kans te geven waar de onbalans is ontstaan eea ook weer te herstellen vond ik deze pagina van Mireille Mettes best indrukwekkend.
Ik wil eea dan ook niet aan jullie onthouden.
http://www.mirmethode.nl" target="_blank
MIR Methode
-
YS62
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Re: MIR Methode
Eeuhmmm... begrijp ik goed dat deze methode een SRS en zelfs het hele traject overbodig maakt? Bedoelt mevrouw Mettes dat je gewoon kunt 'genezen' van je transgender-zijn?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Miazara
Denk eerder voor tegen depressie of iets dergelijke.. vrij meh in mijn boek..
Meh dat was genoeg voor mij om nee te zeggen.. wil niks met russisch te maken hebben..‘MIR’ betekent ‘Vrede’ in het Russisch
Code Sorceress
-
Fay
Dat is een wel erg kort door de bocht conclusie op basis van dit filmpjeEvaVanA schreef:Eeuhmmm... begrijp ik goed dat deze methode een SRS en zelfs het hele traject overbodig maakt? Bedoelt mevrouw Mettes dat je gewoon kunt 'genezen' van je transgender-zijn?
Had er al eerder van gehoord, sjah what to think, er bestaan duizenden manieren om jezelf te helen te helpen etc, dit komt mij iets te vaag voor, maar heb de website nog niet gelezen dus wellicht ga ik 'om'
Fay
Laatst gewijzigd door Fay op 11 dec 2013, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
KarenTS
Ehm ,dus moet ik begrijpen dat als je jezelf aait terwijl je dingen zegt,die je lichaam nodig heeft,dat je lichaam dat ook krijgt??? Wel handig! Is het wereld honger probleem ook meteen opgelost, je aait jezelf op je hand en zegt '' maag is gevuld'' ( 3X ) .Excuus voor het cinisme ,maar kom op! Wat n totale onzin zeg, pfffffff
-
Merel77
KarenTS schreef:Ehm ,dus moet ik begrijpen dat als je jezelf aait terwijl je dingen zegt,die je lichaam nodig heeft,dat je lichaam dat ook krijgt??? Wel handig! Is het wereld honger probleem ook meteen opgelost, je aait jezelf op je hand en zegt '' maag is gevuld'' ( 3X ) .Excuus voor het cinisme ,maar kom op! Wat n totale onzin zeg, pfffffff
Iedereen doet dat al. Je kunt ook dingen tegen jezelf zeggen waar je je nog slechter door gaat voelen. Bijvoorbeeld in de spiegel kijken en hardop zeggen: "O wat ben ik lelijk, leijk. O zo lelijk." En daar krijg je een gevoel bij, je geeft jezelf een negatieve boodschap. Een boodschap die je laat bezinken, met je mee gaat dragen en waar je last van hebt.
Zo ook alles wat moeder tegen je zegt. Hoe onzinnig ook: alles wat moeder zegt gaat onder je huid zitten.
Het kan dus ook andersom. Je kunt jezelf positieve boodschappen geven. In feite is het niks nieuws. Het worden soms affirmaties genoemd, of hypnose achtige technieken, positieve suggesties. Het idee erachter is dat informatie niet alleen in je bewustzijn doordringt, maar ook in je onderbewuste.
Ik neem wel eens positieve boodschappen op en speel ze later af. Ondertussen ga ik iets heel andes doen, maar de positieve boodschap komt wel binnen.
Maar je kunt ook een actieve houding nemen tijdens zulke dingen. Bijvoorbeeld gaan mediteren en met mantra's werken. Er zijn zoveel manieren eigenlijk.
En heel praktisch is om te leren hoe je negatieve gedachten om kunt buigen naar minder negatief en positief.
-
Fay
En toch, ik heb een aantal behandelingen gehad waarbij men op mijn handen trommelde en mij ondertussen opdrachten ga die ik in mijn hoofd uitvoerde, ik werd daar enorm rustig en ontspannen van, geaard en bleek vaak dat er iets fundamenteels in me veranderd was
Heb met die behandelingen ook adhd kids reeterustig en geaard zien worden, langdurig
Wetenschappelijk niet te onderbouwen maar ach wetenschap schiet ook enorm te kort,en als het helpt helpt het, why not
Fay
Heb met die behandelingen ook adhd kids reeterustig en geaard zien worden, langdurig
Wetenschappelijk niet te onderbouwen maar ach wetenschap schiet ook enorm te kort,en als het helpt helpt het, why not
Fay
-
Miazara
Dat heeft bij mij nooit gewerkt.. En ik heb dagelijks wel een gevoel van honger meerdere malen.. Damn ik zou wensen dat dit zou werken..KarenTS schreef:Ehm ,dus moet ik begrijpen dat als je jezelf aait terwijl je dingen zegt,die je lichaam nodig heeft,dat je lichaam dat ook krijgt??? Wel handig! Is het wereld honger probleem ook meteen opgelost, je aait jezelf op je hand en zegt '' maag is gevuld'' ( 3X ) .Excuus voor het cinisme ,maar kom op! Wat n totale onzin zeg, pfffffff
Code Sorceress
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Allemaal heel leuk en aardig, maar wat heeft het met transgender-zijn te maken? Hoeft niet heel nauwkeurig hoor, maar enig raakvlak mis ik tot nu toe.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Merel77
De voorbeelden die jij noemt zijn inderdaad voorbeelden die niet gaan werken. Ik denk ook niet dat deze methode (en alle andere waar deze een variant van is) die pretentie zouden moeten hebben. Net als dat de reguliere wetenschap niet de pretentie zou moeten hebben dat ze ADHD kunnen oplossen met een ritalinnetje.KarenTS schreef:Ehm ,dus moet ik begrijpen dat als je jezelf aait terwijl je dingen zegt,die je lichaam nodig heeft,dat je lichaam dat ook krijgt??? Wel handig! Is het wereld honger probleem ook meteen opgelost, je aait jezelf op je hand en zegt '' maag is gevuld'' ( 3X ) .Excuus voor het cinisme ,maar kom op! Wat n totale onzin zeg, pfffffff
Wat je met suggestieve, hypnose achtige technieken wel kunt doen, is de suggestie herhalen dat je met weinig eten toekunt. Het zou kunnen bijdragen aan minder eten voor mensen met obesitas bijvoorbeeld. Of het zou een bijdrage kunnen leveren in een dieetplan.
Je kunt in de spiegel kijken en tegen jezelf zeggen: "O wat ben ik lelijk, o wat ben ik lelijk" en het is dan vrij evident dat je er niet spontaan rimpels van krijgt, of pukkeltjes. Maar het is ook wel vrij evident welke boodschap je jezelf geeft. Het omgekeerde is dus ook het geval. Zeg je tegen jezelf dat je mooi bent, dat je er mag zijn, kun je dat (al is het maar 1 seconde, opbrengen om het ook echt te menen, dan verdwijnen je rimpeltjes misschien niet als sneeuw voor de zon. Toch zal dat positieve werking hebben op je gemoed. Ook voor de rest van je dag.
Ze zeggen wel eens: je bent wat je eet. Maar je zou ook kunnen zeggen: je bent wat je denkt!