Nee, deze motie is verworpen. Dus maak je geen zorgen.Holden schreef:Moeten wij dan alsnog langs de rechter gaan om alles te wijzigen wanneer deze wetswijziging ingaat op 01-07?
geslachtswijziging GBA
-
Miazara
Re: geslachtswijziging GBA
Code Sorceress
-
Holden
Gelukkig
. Ik dacht al dat ik zoiets had gelezen maar wou toch even wat duidelijkheid voordat ik het ging vieren
. Vandaag is een mooie dag! Gefeliciteerd iedereen hier 
-
LauraB
Nee vanaf 01-07-2014 hoeft dat gelukkig niet meer. Gewoon met de verklaring van de VU naar het gemeentekantoor; gegevens laten aanpassen en nieuwe ID/paspoort aanvragen. Een boel instanties zoals het UWV en belastingdienst gebruiken dan ook meteen je juiste naam en geslacht. Voor zover je dat nog niet hebt (kunnen) regelen even langs alle instanties (per brief/email/telefoon/persoonlijk bezoek) om hun administratie te laten corrigeren naar wie je echt bent.Holden schreef:Moeten wij dan alsnog langs de rechter gaan om alles te wijzigen wanneer deze wetswijziging ingaat op 01-07?
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Beetje late reactie, maar iedereen die het aangaat: van harte gefeliciteerd!
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Silvia
Gefeliciteerd iedereen !!!!!!!!!!!!!!!!
kan niet wachten totdat het 1 juli is !
kan niet wachten totdat het 1 juli is !
Everyone is Perfect in their Own Way

-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Kleine opmerking: omdat de geboorteakte gewijzigd moet worden moet je naar de gemeente waar je geboren bent, niet waar je woont.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Freetouch
-
Sabrina
Daar ga ik ook niet vanuit, maar even informeren kan denk ik geen kwaad. Anders vraag ik of ze het terug zouden kunnen koppelen wanneer er meer bekend is. Zodra het kan kan zou ik toch wel (zoals velen hier) graag direct mijn aanvraag in willen dienen.diederique schreef:Ik denk dat Jos nu de morning after nog niet zo veel weet. Zet je wat je hoort van de VU qua proces en tijdsplanning even op het forum? Ik ben benieuwd!
-
Sabrina40
Ja, dat was 15 jaar geleden bij mijn officiële voornaamwijziging ook precies hetzelfde. Het gaat dan om een formaliteit van hoogstens 10 minuten, maar voor sommigen kan daar dus een lange reis aan vast zitten. Maar mogelijk gaat het nog te maken protocol toelaten, dat je een dergelijk verzoek, met meesturen van de deskundigeverklaring, ook per aangetekende brief zal kunnen doen. Vervolgens moet je daarna natuurlijk nog wel met je gewijzigde geboorteakte naar het gemeentehuis van je woonplaats, om een nieuw paspoort, met aangepaste voornaam en pasfoto én geslachtsindicatie en ook een nieuw rijbewijs met je nieuwe voornaam en aangepaste pasfoto en eventueel een nieuw uittreksel uit de GBA aan te vragen.Emma schreef:Kleine opmerking: omdat de geboorteakte gewijzigd moet worden moet je naar de gemeente waar je geboren bent, niet waar je woont.
Laatst gewijzigd door Sabrina40 op 18 dec 2013, 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Sabrina40
Dan moet je voor een dergelijke wijziging naar het gemeentehuis in Den Haagthegirlinme schreef:Wat als je in het buitenland geboren bent???