VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Sabrina

Re: VUMC heeft geen geld behandeling transgenders

Bericht door Sabrina »

Het zou wel goed moeten komen, want het is eigenlijk een bizarre situatie dat een ziekenhuis geen geld heeft om patiënten te helpen. Ik weet hoe het is om lang te wachten, maar voor de mensen die zich nu aan wouden melden met de gedachte dat de wachtlijst zes maanden was en nu geen idee hebben wanneer ze verder geholpen kunnen worden moet dit een dreun zijn. Het CVZ bepaalde toch wat gedekt moest worden uit het basispakket? Als het goed is zou het dan niet uit moeten maken bij wie je verzekerd bent en moeten zij sowieso die zorg leveren. Hopen dat er snel een oplossing komt en anders moet heel Nederland 42 cent per jaar extra aan zorgpremie betalen.
Afbeelding
Lotus3120

Bericht door Lotus3120 »

Om eerlijk te zijn had ik geen idee dat er ook mensen bij het UMCG terecht konden... heb ze dus maar even gemaild of ik me daar aan kan melden :) misschien zou ik dan voor het eerst in mijn leven een voordeeltje kunnen hebben aan het feit dat ik een Fries ben haha.
Freetouch

Bericht door Freetouch »

Lotus3120 schreef:Om eerlijk te zijn had ik geen idee dat er ook mensen bij het UMCG terecht konden... heb ze dus maar even gemaild of ik me daar aan kan melden :) misschien zou ik dan voor het eerst in mijn leven een voordeeltje kunnen hebben aan het feit dat ik een Fries ben haha.
als het er zo naar uitziet met het VUmc, wonen er straks heeeeeel veel Transseksuelen in het noorden van het land!

XXX
“good enough”
Aliss

Bericht door Aliss »

Sabrina schreef:Als het goed is zou het dan niet uit moeten maken bij wie je verzekerd bent en moeten zij sowieso die zorg leveren.
Ja, basis verzekering van welke zorgverzekeraar dan ook zal de (nodige) procedures vergoeden.

Aliss :hbeat:
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug:
Aliss

Bericht door Aliss »

Melany schreef:
als het er zo naar uitziet met het VUmc, wonen er straks heeeeeel veel Transseksuelen in het noorden van het land!

XXX
Dat zou heel goed uitkomen dan want dan zouden veel meer mensen ons accepteren. Kijk maar naar een willekeurige groep die te maken heeft met discriminatie. Hoe meer mensen van dat cultuur, of groep, hoe makkelijker ze worden geaccepteerd. Lijkt me logisch.

Nathan90

Bericht door Nathan90 »

Of des te groter de afkeer. Acceptatie gaat niet altijd op helaas.
Aliss

Bericht door Aliss »

Nathan90 schreef:Of des te groter de afkeer. Acceptatie gaat niet altijd op helaas.
Natuurlijk zou dat groter afkeer van bepaalde (andere) groepen kunnen betekenen, maar over het algemeen zou het naar mijn mening meer acceptatie leveren. Je kan maar nooit iedereen tevreden stellen en houden.

Saskia

Bericht door Saskia »

Gevonden op de website van VUmc:

"----------Momenteel zijn bij VUmc ruim 2.000 bestaande genderpatiënten aangemeld. Bij hen is de diagnostiek of behandeling gestart of staan zij al op een wachtlijst. De behandeling van deze genderpatiënten vraagt reeds meer dan het tot dusver door verzekeraars toegekende budget. Hun behandeling is echter gegarandeerd.". Is wel van 18.12.2013 maar geeft hoop als de psygologe me op 10.12 inderdaad op de wachtlijst heeft geplaatst. Al zal het wel langer duren voor ik de diagnotische gesprekken mag beginnen.

Saskia
Afbeelding

Afbeelding

Geboren en getogen in de mooiste stad van de EU: GRONINGEN (daar gaat niets boven)
Veronica

Bericht door Veronica »

Saskia schreef:Gevonden op de website van VUmc:

"----------Momenteel zijn bij VUmc ruim 2.000 bestaande genderpatiënten aangemeld. Bij hen is de diagnostiek of behandeling gestart of staan zij al op een wachtlijst. De behandeling van deze genderpatiënten vraagt reeds meer dan het tot dusver door verzekeraars toegekende budget. Hun behandeling is echter gegarandeerd.". Is wel van 18.12.2013 maar geeft hoop als de psygologe me op 10.12 inderdaad op de wachtlijst heeft geplaatst. Al zal het wel langer duren voor ik de diagnotische gesprekken mag beginnen.

Saskia
2000? :shock:

Ik vraag mij af of dit qua snelheid geen gevolgen heeft voor de rest, VU heeft zoveel nieuwe mensen aangenomen om de wachtlijst succesvol te verkorten, als dit maar niet ten koste van kwaliteit gaat (ik verzoek alvast niet alweer daarover een discussie te starten) en de tijd dat het traject gaat duren.

In mijn ogen moet een 2de centrum (qua grote) als VU open of moeten de bestaande vergroten, VU heeft best veel monopolie en zoals je ziet kunnen zij het niet aan, al is dit nu oa doordat er geen geld meer is.
Afbeelding
Janice

Bericht door Janice »

Ik vroeg me af of de wachttijd tussen de gesprekken ook zijn verkort naar bijvoorbeeld een paar weken zoals bij het p.i.g het geval is i.p.v een maand.