Hebben jullie dit al gezien? Ik vond het heerlijk om naar te kijken.
http://hijiseenzij.kro.nl/seizoenen/201 ... 07-01-2014" target="_blank
Hij is een Zij
-
Aliss
Re: Hij is een Zij
Ik krijg de video niet aan de praat. Ik zal me weer melden zodra het gelukt is. 
-
Engel
Gezien en ik vond het zeer de moeite waard
-
Freetouch
-
diederique
Mooi, een verademing, om te zien hoe een aantal jonge transgenders integer in beeld gebracht worden. Ik kijk uit naar de volgende aflevering.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Janna
Ik heb de aflevering opgenomen, maar heb nog niet durven te kijken. De laatste weken is het gendergevoel wat minder sterk en dat is wel even lekker. Ik ben bang dat zo'n programma veel los zal maken. Over een kleine maand mag ik beginnen bij de PIG, dus dan moet ik er toch aan geloven. 
Wel ben ik benieuwd naar de reacties. Ik bewaar alle afleveringen in ieder geval, om eventueel te kunnen laten zien aan anderen. Als het daarvoor geschikt is. Maar dat jij, Diederique, positief bent geeft wel vertrouwen.
J
Wel ben ik benieuwd naar de reacties. Ik bewaar alle afleveringen in ieder geval, om eventueel te kunnen laten zien aan anderen. Als het daarvoor geschikt is. Maar dat jij, Diederique, positief bent geeft wel vertrouwen.
J
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.
-
tijgertjetzum
Top om jullie reacties te lezen! Ik ben een van de deelnemers aan het programma, te zien vanaf 21 januari..
Veel interviews gedaan afgelopen tijd, misschien leuk om terug te zien / luisteren...
Dinsdag; radio 1 de nieuws bv (13-14u), funx radio (8.15u) omrop fryslan tv (bynt 18.30)
Donderdag; zapplive 17.20
Veel interviews gedaan afgelopen tijd, misschien leuk om terug te zien / luisteren...
Dinsdag; radio 1 de nieuws bv (13-14u), funx radio (8.15u) omrop fryslan tv (bynt 18.30)
Donderdag; zapplive 17.20
-
Freetouch
Daarstraks op kantoor gekeken,...
Leuk, maar ik hoop dat er meer informatie en diepgang komt in de vervolg uitzendingen...
Leuk, maar ik hoop dat er meer informatie en diepgang komt in de vervolg uitzendingen...
“good enough”
-
Samantha
Het was de eerste aflevering, daar zit natuurlijk geen diepgang in omdat de mensen worden geintroduceerd.Melany schreef:Daarstraks op kantoor gekeken,...
Maar 25 minuten is wel kort, en het zijn maar 4 of 6 afleveringen, ik denk niet dat er meer diepgang komt in zo korte tijd.
-
Jacky
Integer gedaan is ook mijn indruk...
Het is jammer dat de titel van de serie al aangaf dat het Transgenderbeeld van de buitenwereld wordt gevolgd, het idee "een Transgender is een transsexueel"...
gemiste kans voor de groep transgenderisten/androgynous people en 'in-betweens' die volgens onderzoek minstens zo groot is als degenen die in transitie zijn/of gaan (maar misschien komt e.a. nog aan bod in de volgende afleveringen...)
Het is jammer dat de titel van de serie al aangaf dat het Transgenderbeeld van de buitenwereld wordt gevolgd, het idee "een Transgender is een transsexueel"...
gemiste kans voor de groep transgenderisten/androgynous people en 'in-betweens' die volgens onderzoek minstens zo groot is als degenen die in transitie zijn/of gaan (maar misschien komt e.a. nog aan bod in de volgende afleveringen...)
Two Spirit
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.
Ooit hadden LHBTérs binnen de indiaanstammen van Noord-Amerika een speciale status als bemiddelaar en medicijnman/vrouw, ze werden Two Spirit genoemd.
400 jaar later zijn er weer tientallen Two Spirit groeperingen in de USA.