Hij is een Zij

Nieuwsberichten
Veronica

Re: Hij is een Zij

Bericht door Veronica »

Jacky schreef:Integer gedaan is ook mijn indruk...
Het is jammer dat de titel van de serie al aangaf dat het Transgenderbeeld van de buitenwereld wordt gevolgd, het idee "een Transgender is een transsexueel"...
gemiste kans voor de groep transgenderisten/androgynous people en 'in-betweens' die volgens onderzoek minstens zo groot is als degenen die in transitie zijn/of gaan (maar misschien komt e.a. nog aan bod in de volgende afleveringen...)
Er zijn maar paar afleveringen ervan die allemaal deze maand getoond worden, dus ik denk niet dat ze er in het algemeen op welke gebied dan ook te diep op ingaan.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Veronica schreef:Er zijn maar paar afleveringen ervan die allemaal deze maand getoond worden, dus ik denk niet dat ze er in het algemeen op welke gebied dan ook te diep op ingaan.
Maar hoe dan ook, hoe oppervlakkig ook hoe onvolledig ook, is dit wel een serie waar je naar kunt verwijzen, dit in tegenstelling tot veel andere dingen op TV die alleen maar een verkeerd beeld neerzetten of de bestaande vooroordelen bevestigen.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Engel

Bericht door Engel »

Zo net deel 2 gezien. En voor mij heel bijzonder met mijn vrouw. Jammer dat er geen oudere die getrouwd is met kinderen voor komt. Besef meteen dat dit een gevaarlijke opmerking van me is Maar ik vind het een goede documentaire het hoeft en kan ook niet volledig en volmaakt zijn. Wij als transgender kijken heel anders naar zon serie dan bijvoorbeeld mijn vrouw
Afbeelding
http://ei.50plusser.nl" target="_blank
Veronica

Bericht door Veronica »

Emma schreef:
Veronica schreef:Er zijn maar paar afleveringen ervan die allemaal deze maand getoond worden, dus ik denk niet dat ze er in het algemeen op welke gebied dan ook te diep op ingaan.
Maar hoe dan ook, hoe oppervlakkig ook hoe onvolledig ook, is dit wel een serie waar je naar kunt verwijzen, dit in tegenstelling tot veel andere dingen op TV die alleen maar een verkeerd beeld neerzetten of de bestaande vooroordelen bevestigen.
Klopt, dit is een serie over de normale transgender, zo zien mensen dat transgenders niet uitgedoste mannen zijn van 1.90 op hoge stiletto hakken met kilo's make-up en belachelijk korte rokjes (bij wijze van spreken).

Alleen daarom is deze documentaire stukken beter dan de andere Nederlandse docu's erover. (buitenlandse daarbuiten gelaten)
Afbeelding
Jack

Bericht door Jack »

Heb de 2e aflevering dan nog wel niet gezien (kijk ik later nog wel terug), maar vind het een goede docu. Ik vind het persoonlijk geen probleem dat er niet te diep op onderwerpen in wordt gegaan en het wat oppervlakkig is, ik denk dat het zo wat luchtiger blijft.
Claire

Bericht door Claire »

Ik vond het zo dapper van Bo maar ook zo zielig dat er niemand bij was een mentor of zo
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
Veronica

Bericht door Veronica »

Claire schreef:Ik vond het zo dapper van Bo maar ook zo zielig dat er niemand bij was een mentor of zo
Ik vond dat ook erg, ik kan het goed met mezelf vergelijken, moest ook voor de klas alleen dan op dag 1 van het nieuwe jaar, met mijn mentor erbij.

De rest is geschiedenis, al meerdere keren hier verteld hoe het ging.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Veronica schreef: van 1.90 op hoge stiletto hakken
Hmpf.

;)
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veronica

Bericht door Veronica »

Emma schreef:
Veronica schreef: van 1.90 op hoge stiletto hakken
Hmpf.

;)
Jij bent geen 1.90 hoop ik? Was niet zo bedoelt, meer het stereobeeld. :oops:
Afbeelding
Ilse

Bericht door Ilse »

ik vond de reactie van de gehele klas bij Bo aan het einde best wel tof en zo had ik het in eerste instantie zeker niet ingeschat,
maar zo zie je maar weer en moest ik ook ff slikken.
Groetjes,
Ilse