Wachtlijst VUMC

Remy

Re: Wachtlijst VUMC

Bericht door Remy »

Hallo
Over 2 weken Mijn eerste diagnostise gesprek bij het VU.
In augustus had ik mij aangemeld dus in plaats van 10 mnd wachten is het 5 mnd geworden.
Ben ik wel blij mee ik hoop dat deze 5 gesprekken ook snel gaan.
ik hoorde dat ze de wachtlijsten snel af willen werken, weet niet of dit zo is.
Sterkte allemaal
Liefs Remy
diederique

Bericht door diederique »

Remy, heel mooi meid dat je al ze snel kunt beginnen.

Ik weet niet of ze de wachtlijsten echt snel af willen (en kunnen) afwerken. Misschien is het windowdressing, leuke beurt naar de omgeving. Op het zelfde moment dat de diagnose wachtlijst verkort, loopt de wachtlijst een halfjaar later voor de endocrinoloog en weer een jaar later voor de chirurg en de OK gewoon op. Tenzij je ook daar door meer menskracht, meer inzet en meer ok's de wachtlijsten intoom weet te houden. Probleem blijft het verhaal van de 10 milj nodig voor de huidige groep en maar 3 milj beschikbaar hebben. Dat zal, zeker als je de poli ook weer open wil/moet stellen voor nieuwe aanmeldingen toch eerst moeten worden opgelost.
Vergeet niet, er wordt nu al op zaterdag geopereerd, straks dan ook op zondag?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Britta

Bericht door Britta »

Aan de andere kant als je de cijfers van het VUMC ziet, dan krijgt ongeveer 2/3 het groene licht en gaan door richting hormoonbehandelingen e.d.
Dat andere deel krijgt zorg aangeboden buiten het VUMC. In zoverre helpt het natuurlijk wel om de psychologische keuringen sneller te laten beginnen na aanmelding.
Plus natuurlijk dat nu er een groep mensen is, die lang moeten wachten voordat ze ook maar enigszins geholpen worden: als mensen al er over kunnen praten met een psycholoog, al moeten ze wachten op de hormonen is dat al iets.

Maar goed Remy, heel veel succes met de afspraak, ook heel veel plezier gewenst. Kan me voorstellen dat je blij ermee bent dat het sneller gaat.

Gaat stiekem hopen dat het VUMC snel weer patiënten aanneemt, kan ik ook echt eens van start...
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
diederique

Ik denk, en heb het zelf ervaren, dat het niet zozeer een psychologische keuring is maar een diagnose stelling. Ook die groep die, voorlopig?, nog niet doorgaat wordt gediagnostiseerd en soms verwezen, alvorens in een aantal gevallen weer terug te komen en alsnog verder te gaan met het traject. Zij worden dus niet afgekeurd maar hooguit voorlopig aangehouden. Natuurlijk zijn er ook mensen die in het traject, maar vaak ook al in de wachttijd, tot de conclusie komen dat ze een VU traject nu nog even niet kunnen hebben; ook zij vallen niet echt af. Je genderdysforie gaat gewoon nooit over. Een deel van die groep komt toch later weer terug.

:D Zelf maak ik bijvoorbeeld deel uit van de "wachtlijst" 2003 en heb ik pas in 2013 daar echt naar gehandeld.
Liefs, Diederique

Britta

Bericht door Britta »

Het rare is onbewust weet ik wel dat het diagnostiek is, maar toen ik vroeger met psychologen te maken had was het toch altijd een gevoel dat je gekeurd werd. Blijkbaar is dat dus bij nog onbewust aanwezig.

Maar goed, ik bedoel het ook niet als negatief iets. Ik denk juist dat het voor mensen duidelijkheid biedt als ze groen licht krijgen, maar ook als ze (tijdelijk) dat niet hebben. Ze krijgen namelijk de hulp die voor hun het beste is. En dan is het natuurlijk niet onlogisch dat sommige later weer opnieuw naar het VUMC gaan.

Ik zou er namelijk nu al heel blij mee zijn als ik met het VUMC kan gaan praten en niet moet wachten tot de patiëntenstop over is en de wachttijd voorbij. Ook al moet ik daarna maanden wachten op hormonen. Het geeft gewoon een gevoel van rust als je weet waar je staat en vooral als er naar jouw verhaal geluisterd wordt. Dan wil ik best maanden wachten op een eventueel vervolgtraject.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Veronica

Bericht door Veronica »

Remy schreef:Hallo
In augustus had ik mij aangemeld dus in plaats van 10 mnd wachten is het 5 mnd geworden.
Sterkte allemaal
Liefs Remy
Gefeliciteerd dan :) Eindelijk een stap verder.

Ik heb morgen daartegen een afspraak voor lichamelijk onderzoek bij het VU, mag niks eten zo straks tot aan het bloedprikken toe. (nog laatste broodje, hap ;) )
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Remy schreef:Hallo
Sterkte allemaal
Liefs Remy
Fijn!
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veronica

Bericht door Veronica »

Eindelijk, 47 pagina's verder nadat ik deze topic ben gestart :? is het zover, ik kreeg vandaag mijn hormonen mee.

Ik kan het niet verwoorden hoe blij en gelukkig ik ben :D
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

De volgende keer zal ik vaker posten, zijn we sneller bij de... ;)

Proficiat met dit heugelijk feit, Veronica.

x Daniéla
diederique

Veronica, gefeliciteerd. Een hele stap.
Het lichamelijk onderzoek stelde weinig voor he? Of vielen al die buisjes bloed toch tegen?
Ga je nu meteen met zowel de Androcur als met de Oestrogeen -Progynova of Systen?- starten?
Liefs, Diederique