Ik wil even kwijt dat ik...

Voor alle leuke en minder serieuze zaken in het leven!
Samantha

Re: Ik wil even kwijt dat ik...

Bericht door Samantha »

Veronica schreef:
Saskia schreef:Gefeliciteerd Veronica!!!!!!!
Dank je, ben er super gelukkig mee.

Echter kom ik net achter dat mijn recept genoeg is tot 17 april, ik heb pas een afspraak op 25 april, dus ik denk dat ik begin april al moet zeiken anders zit ik een hele week zonder.
Hoe ga je het doen dan? Anders zit je straks de hele week zonder hormonen en dat lijkt mij vreselijk.
Venka

Bericht door Venka »

Veronica schreef:

Echter kom ik net achter dat mijn recept genoeg is tot 17 april, ik heb pas een afspraak op 25 april, dus ik denk dat ik begin april al moet zeiken anders zit ik een hele week zonder.
Dat hoor ik vaker dat mensen bij het VU het niet redden met de hormonen tot de volgende afspraak.Het scheelt dat jij prognynova (of hoe je het ook schrijft) hebt maar als je pleisters hebt dan mislukken er altijd wat.Ik heb nu al iets van 10 pleisters weg moeten gooien en dat is 4,5 week aan pleisters.
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
Veronica schreef:

Dat hoor ik vaker dat mensen bij het VU het niet redden met de hormonen tot de volgende afspraak.Het scheelt dat jij prognynova (of hoe je het ook schrijft) hebt maar als je pleisters hebt dan mislukken er altijd wat.Ik heb nu al iets van 10 pleisters weg moeten gooien en dat is 4,5 week aan pleisters.
Ja dat is erger, ik wou bewust kiezen voor pillen, maar VU endo stelde zelf de pillen voor dus zei er niks van.

Maar ik ga begin april wel zeiken dat ik het niet red, begin april zodat ik straks niet hoor dat ik niet vroeg genoeg erom vroeg, desnoods ga ik zelf persoonlijk daarnaartoe.

Maar ik handel dingen vrij diplomatiek af, dus meestal zijn verdere stappen niet nodig.
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik weet niet Veronica of je voor het verlengen van je recept naar het VUmc moet anders zou je kunnen proberen of ze die 2 afspraken op 1 dag willen zetten.
Uiteraard op de vroegste datum, al moet je er wel rekening mee houden dat de tijd daarvoor misschien te kort is om dat nog te regelen.
Maar dan weet je het in ieder geval voor de volgende keer.

x Daniéla
Veronica

Bericht door Veronica »

Mijn recept wordt op die datum juist verlengt.
Afbeelding
Venka

Bericht door Venka »

Veronica schreef: Ja dat is erger, ik wou bewust kiezen voor pillen, maar VU endo stelde zelf de pillen voor dus zei er niks van.

Maar ik ga begin april wel zeiken dat ik het niet red, begin april zodat ik straks niet hoor dat ik niet vroeg genoeg erom vroeg, desnoods ga ik zelf persoonlijk daarnaartoe.

Maar ik handel dingen vrij diplomatiek af, dus meestal zijn verdere stappen niet nodig.
Ik had geen keuze mijn endo werkt onder supervisie van die in Den Haag en daar krijgen zoals ik heb begrepen iedereen pleisters.Maar ook vanuit medisch achtergrond is pleisters beter voor mij. Het is gewoon vervelend om zonder hormonen te zitten en ik vind de VU op dat gebied echt wel slordig.Ik moet 12 februari naar het VU en moet ik al mijn gegevens meenemen.Ik weet niet of ik dan ook al hormonen ga krijgen via het VU maar ik weet wel dat ik komende week mijn herhaal recept inlever bij mijn apotheek en mocht ik dan overgaan naar het VU dan heb ik iig genoeg op voorraad.Androcur heb ik sowieso genoeg maar oestrogeen niet.

Ik hoop voor je dat het lukt met diplomatie maar zeker als je hormonen gebruikt kun je dat nog wel eens vergeten en dan ga je met the flow mee als het tegenzit is mijn ervaring.
Veronica

Bericht door Veronica »

Aafke schreef:
Veronica schreef: Ja dat is erger, ik wou bewust kiezen voor pillen, maar VU endo stelde zelf de pillen voor dus zei er niks van.

Ik had geen keuze mijn endo werkt onder supervisie van die in Den Haag en daar krijgen zoals ik heb begrepen iedereen pleisters.Maar ook vanuit medisch achtergrond is pleisters beter voor mij. Het is gewoon vervelend om zonder hormonen te zitten en ik vind de VU op dat gebied echt wel slordig.Ik moet 12 februari naar het VU en moet ik al mijn gegevens meenemen.Ik weet niet of ik dan ook al hormonen ga krijgen via het VU maar ik weet wel dat ik komende week mijn herhaal recept inlever bij mijn apotheek en mocht ik dan overgaan naar het VU dan heb ik iig genoeg op voorraad.Androcur heb ik sowieso genoeg maar oestrogeen niet.

Ik hoop voor je dat het lukt met diplomatie maar zeker als je hormonen gebruikt kun je dat nog wel eens vergeten en dan ga je met the flow mee als het tegenzit is mijn ervaring.
Daar ben ik met je eens, hopelijk zal dat niet het geval zijn want ik heb al je ervaringen met het stoppen van hormonen hier gelezen dus ik weet min of meer wat ik kan verwachten in combinatie met mijn karakter (inmidels is iedereen anders) dus dat zou fout uitpakken als ik ineens zou moeten stoppen, ook al is het voor 1 week.
Afbeelding
Ilse

Bericht door Ilse »

Veronica schreef:Mijn recept wordt op die datum juist verlengt.
hoi veronica,

wat raar, ik ben op advies van de apotheek van de VU naar mijn huisarts en eigen apotheek gegaan en heb dit met hun besproken,
de apotheek van de vu had inmiddels al een overzicht van mijn medicatie ook verzonden naar mijn huisarts en apotheek en ik weet nu niet beter dan dat ik een herhaalrecept heb, die ik dus nu zelf kan regelen bij mijn apotheek en niet meer afhankelijk ben van de VU.

groetjes mieke
Groetjes,
Ilse
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Ik wil even kwijt dat ik net terug ben van een (familie) verjaardagsfeestje en een heleboel lieve opmerkingen kreeg over dat ik er zo goed uit zag...
En ik wil ook wel even kwijt dat toen ik tegen mijn moeder zei dat ik wel goed voor de dag moest komen maandag bij de rechtbank, ze antwoordde, nou dan moet je die rok aan, en natuurlijk je hoge hakken. :D
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Veronica

Bericht door Veronica »

Mieke schreef:
Veronica schreef:Mijn recept wordt op die datum juist verlengt.
hoi veronica,

wat raar, ik ben op advies van de apotheek van de VU naar mijn huisarts en eigen apotheek gegaan en heb dit met hun besproken,
de apotheek van de vu had inmiddels al een overzicht van mijn medicatie ook verzonden naar mijn huisarts en apotheek en ik weet nu niet beter dan dat ik een herhaalrecept heb, die ik dus nu zelf kan regelen bij mijn apotheek en niet meer afhankelijk ben van de VU.

groetjes mieke
Het probleem is, ik heb geen eigen apotheek omdat ik voor het laatst in 2007 ziek was en sindsdien ook al meerdere keren verhuisd ben, de huisarts heb ik nog in Haarlem, ik heb iedere keer geen tijd om eentje in hoorn te gaan regelen.

Dus ik ga voorlopig wel bij het VU de medicijnen halen, over 3 weken ga ik mijn herhaalrecept halen omdat ik die 3 maanden aan hormonen niet in 1x kreeg, dan loop ik wel even langs de afdeling K ;)
Afbeelding