Prijslijst srs MtF FtM

Raisa

Re: Prijslijst srs MtF FtM

Bericht door Raisa »

Angel schreef:mag ik hierop reageren door te vragen waarom de prijzen belangrijk zijn? Zijn er bijvoorbeeld dingen die je zelf moet betalen? In mijn tijd kreeg je gewoon alles vergoed.
Tegenwoordig moet je alles behalve de srs zelf betalen (op een paar extreme uitzonderingen na dan).
Veronica

Bericht door Veronica »

Raisa schreef:
Angel schreef:mag ik hierop reageren door te vragen waarom de prijzen belangrijk zijn? Zijn er bijvoorbeeld dingen die je zelf moet betalen? In mijn tijd kreeg je gewoon alles vergoed.
Tegenwoordig moet je alles behalve de srs zelf betalen (op een paar extreme uitzonderingen na dan).
Verwijderen van strottenhoofd wordt ook vergoed mitst je aan de eisen voldoet.
Afbeelding
Angel

Bericht door Angel »

Raisa schreef:
Dat meen je niet, wat schandalig zeg :cry:
Claire

Bericht door Claire »

We zitten ook te wachten op een groupon actie deal ;)
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2:
diederique

Bericht door diederique »

[quote="AliceToen ik begon om keuze te maken naar welke chirurg ik zou gaan had ik mijzelf 2 weken zoek/beslissingstijd gegeven, dan zou ik het moeten weten. Liep uit, pas 2 maanden later kon ik met zekerheid zeggen; ‘die gaat het worden’.[/quote]
Wanneer, waar en door wie ben jij eigenlijk geopereerd? SRS/GAB en BVG?
Liefs, Diederique

Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Alice

Bericht door Alice »

diederique schreef: Wanneer, waar en door wie ben jij eigenlijk geopereerd? SRS/GAB en BVG?
SRS, 2001 door Dr. med. Christiane Spehr München.
Ja en ook in ‘mijn tijd’ werd alles vergoed behalve de hotelkosten 1ste consult.
Operatie 1ste fase was in het voorjaar. Verblijf in het ziekenhuis 14 dagen, kon goed genezen naar huis gaan. Kreeg netjes verbandspullen en de voor mij op maat gemaakte silicone stent mee.
2de fase ongeveer 3maanden later, afbouw, fijn afstelling neo-clit + borstvergroting 6 dagen + een dag extra i.v.m. niet beschikbaar slaapcoupé trein.
Vernam van het ziekenfonds dat ze zelfs met mijn onkosten/reiskosten en de, destijds, meest geavanceerde anatomisch gevormde borstimplantaten goedkoper uit waren dan dat ik in NL geopereerd zou worden. Mogelijk was dat ook de reden dat ze mij 2 maanden RLE kwijtscholden. Die was ‘in mijn tijd’ 18 maanden.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
jacqueline

Bericht door jacqueline »

dat waren nog eens tijden! Toen was die verderfelijke marktwerking in de zorg nog niet. Er was altijd geld en alles werd vergoed. Nu betalen we ons blauw en moeten ook nog de helft zelf betalen. Waar blijven dan al die zorgpremies? Toen betaalden we 47 gulden per maand, nu 130 euro per maand.
Angel

Bericht door Angel »

Ik had de all in one zeg maar in het VU, na 4 dagen mocht ik met ontslag, na 2 weken poli en daarna nooit meer een dokter gezien.

Kosten waren dacht ik 10.000 euro, maar dat weet ik niet meer zeker. Alles werd vergoed.
Alice

Bericht door Alice »

@ Jacqueline, ‘dat waren nog eens tijden!’

Ja, in die tijd was de motto; “Wat fijn, wat fijn om een transseksueel te zijn”.
De, redelijke, vergoedingen bij een transitie vond maar voor een paar (5-6) jaar plaats, voor ‘mijn tijd’ was de vergoeding vanuit de ziekenfondsen ook maar marginaal. Anderzijds tot aan het ‘Irakezen incident’ werd na aanmelding VUA binnen een jaar tot een srs overgegaan.

@ Angel, ‘Ik had de all in one zeg maar in het VU, na 4 dagen mocht ik met ontslag, na 2 weken poli en daarna nooit meer een dokter gezien.
Kosten waren dacht ik 10.000 euro, maar dat weet ik niet meer zeker. Alles werd vergoed.’

Dat je ziekenhuisopname zo kort geduurd is misschien mogelijk geweest door je jeugdige leeftijd en dat je snel herstelde.
Eerder was bij de VUA een standaard opnametijd van 10-14 dagen.
Kosten waren destijds boven de € 10.000,- bij de VUA en het was toen voor de verzekeraar interessant als de patiënt zich in het buitenland lied opereren (behalve Thailand, geen verdragsland). Nadien heeft de VUA de prijzen verlaagd (beduidend onder de kostprijs) en, mede daardoor, moeilijker geworden om de zorgverzekeraars te overtuigen dat een vergoeding voor je srs in het buitenland de beste optie voor je is. Geeft ook misschien aan waardoor er bij de VUA een financieel tekort is ontstaan en waar de verzekeraars nu de schuld van krijgen.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Arike

Bericht door Arike »

Dat laatste klinkt logisch Alice!
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"