Ja, dat had ik ook. Er werden grapjes gemaakt dat ik zwanger was van een tweelingVeronica schreef:Apart, sinds dat ik hormonen neemt heb ik ineens ook veel meer honger, maar echt HONGER en niet alleen trek of zo.
Ik wil even kwijt dat ik...
-
Janneke
Re: Ik wil even kwijt dat ik...
-
Freetouch
-
Venka
Dat had ik ook.Voor de HRT ontbeet ik nooit want ik kreeg geen hap door mijn keel maar nu ga ik echt de deur niet meer uit zonder te ontbijten.Ik word elke dag om 06:00 wakker en dan heb ik het gevoel of ik uitgehongerd ben.Maar ook mijn geur/smaak is veranderd,voor de HRT at ik elke dag wel een boterham met pindakaas maar als ik nu pindakaas ruik dan ga ik bijna over mijn nek.Ik was ook chocolade verslaafd maar sinds de HRT eet ik echt geen chocolade meer,ik vind het vies.Janneke schreef:Ja, dat had ik ook. Er werden grapjes gemaakt dat ik zwanger was van een tweelingVeronica schreef:Apart, sinds dat ik hormonen neemt heb ik ineens ook veel meer honger, maar echt HONGER en niet alleen trek of zo.
-
Fay
Minder honger hier, omdat ik reetegezond eet, in veel 'eten' zitten ook hongeropwekkers, daarom eet je bijv die hele zak ships leeg maar die stoffen zitten zon beetje overal in
IK, uitsluitend groente, fruit,allemaal vers en rauw, blender, juicen,nu en dan een eitje, linzen, = vleesvervanger, want ik eet geen vlees meer, geen tussendoortjes, geen snoep,geen koffie, behalve bamboekoffie en veel water, groene thee,soep, en bij dit eetpatroon voel ik me ok
Fay
IK, uitsluitend groente, fruit,allemaal vers en rauw, blender, juicen,nu en dan een eitje, linzen, = vleesvervanger, want ik eet geen vlees meer, geen tussendoortjes, geen snoep,geen koffie, behalve bamboekoffie en veel water, groene thee,soep, en bij dit eetpatroon voel ik me ok
Fay
-
Anon20180501
Ik ben vaker op een dag, meer en gezonder gaan eten sinds de hrt. Of het een met het ander te maken heeft durf ik niet te zeggen. Driekwartjaar voordat ik begon met de hrt ben ik gestopt met af en toe een jointje roken en met alcohol nuttigen ben ik een half jaar voor de hrt gestopt. Dat had ik besloten omdat ik sec de effecten van de hrt op mijn geest en lichaam wilde ervaren.
Volgens mij ben ik ook niet anders en veel gezonder gaan leven en eten vanwege een veranderende behoefte door de hrt maar was ook dit een bewuste rationele keuze van mij. Gewoon droog besloten om mijn medische transitie te ondersteunen, in de hoop dat ik zo 'geluk kan afdwingen'.
Mijn smaak is wel veranderend maar dat wijt ik eerder aan het ouder worden. Dit zullen sommige oudere onder ons wel herkennen; Vroeger lustte ik alleen hele jonge kaas maar die krijg ik nu niet meer door mijn keel. Hoe rijper ik word hoe rijper de kaas. Hetzelfde verhaal met brood, van wit naar donker zwart brood.
Ik ga niet beweren dat de hrt hier niets mee te maken heeft maar smaak verandert bij iedereen gedurende het leven. Het is wel opvallend dat een aantal van ons dit tijdens de hrt overkomt.
X Daniéla
Volgens mij ben ik ook niet anders en veel gezonder gaan leven en eten vanwege een veranderende behoefte door de hrt maar was ook dit een bewuste rationele keuze van mij. Gewoon droog besloten om mijn medische transitie te ondersteunen, in de hoop dat ik zo 'geluk kan afdwingen'.
Mijn smaak is wel veranderend maar dat wijt ik eerder aan het ouder worden. Dit zullen sommige oudere onder ons wel herkennen; Vroeger lustte ik alleen hele jonge kaas maar die krijg ik nu niet meer door mijn keel. Hoe rijper ik word hoe rijper de kaas. Hetzelfde verhaal met brood, van wit naar donker zwart brood.
Ik ga niet beweren dat de hrt hier niets mee te maken heeft maar smaak verandert bij iedereen gedurende het leven. Het is wel opvallend dat een aantal van ons dit tijdens de hrt overkomt.
X Daniéla
-
Claire
fijn 4e gesprek gehad vandaag, psycho test besproken, niks gevonden ben normaal.
Psych gaat rapport opmaken en volgende keer bespreken we dat.
Ze verwacht dat ik begin maart in team besproken kan worden.
Nog wel kans dat mijn kanker verleden extra besproken moet worden met mijn internist.
Maar ik moet eerlijk zeggen uitkomst daar maakt niet uit, ik wil aan de hormonen.
Ben ook zo klaar. hoe fijn ook, met de gesprekken.
Ik wil aan de hormonen ben zo klaar voor de volgende stap.
Nog wel kans dat mijn kanker verleden extra besproken moet worden met mijn internist.
Maar ik moet eerlijk zeggen uitkomst daar maakt niet uit, ik wil aan de hormonen.
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.
-
Veronica
Ik at al heel veel (alsnog woog ik jarenlang tussen de 60 en 62 kilo) maar ik wil nu eigenlijk niet aankomen maar op deze gewicht blijven, maar voor het eerst in mijn leven eet ik minder met mijn ogen dan in het echt, vandaag wou ik even de remmen los laten en precies de boel bekijken.Aafke schreef:Dat had ik ook.Voor de HRT ontbeet ik nooit want ik kreeg geen hap door mijn keel maar nu ga ik echt de deur niet meer uit zonder te ontbijten.Ik word elke dag om 06:00 wakker en dan heb ik het gevoel of ik uitgehongerd ben.Maar ook mijn geur/smaak is veranderd,voor de HRT at ik elke dag wel een boterham met pindakaas maar als ik nu pindakaas ruik dan ga ik bijna over mijn nek.Ik was ook chocolade verslaafd maar sinds de HRT eet ik echt geen chocolade meer,ik vind het vies.Janneke schreef:Ja, dat had ik ook. Er werden grapjes gemaakt dat ik zwanger was van een tweelingVeronica schreef:Apart, sinds dat ik hormonen neemt heb ik ineens ook veel meer honger, maar echt HONGER en niet alleen trek of zo.
Dus vandaag:
Ongeveer 100 (of meer) aan Crunchy ontbijt granen (35gram aanbevolen aldus de verpakking) met melk.
4 sneetjes brood met smeerworst
1 turkse pizza
2 appelflappen
Halve pak pasta (pak van 500gram)
Flinke berg pasta saus met gehakt
2 vis filet
1 grote (500gram) zak drop
1 mandarijn
2 koffie
2 thee
1 fris
En nog steeds enorm veel honger!
Dus, als ik zo doorga ben ik na 1 maand waarschijnlijk dikker dan Eddie Murphy in The Nutty Professor.
-
Anon20180501
Zo, dat is veel voor 5 personen Aafke.Ongeveer 100 (of meer) aan Crunchy ontbijt granen (35gram aanbevolen aldus de verpakking) met melk.
4 sneetjes brood met smeerworst
1 turkse pizza
2 appelflappen
Halve pak pasta (pak van 500gram)
Flinke berg pasta saus met gehakt
2 vis filet
1 grote (500gram) zak drop
1 mandarijn
2 koffie
2 thee
1 fris
x Daniéla
-
Anon20180501
Je klinkt gelukkig vrij gerust Claire, want ik schrok even toen je begon over je medisch verleden.
Ik schaam me dood als je hierover al eerder iets gezegd hebt want voor mij is dit de eerste keer
dat ik het hoor.
Ik neem dus aan dat het je transitie zeker niet in de weg zal staan..? Zo pak ik het tenminste op.
Maar gelukkig ben je niet gek, altijd fijn om dit uit te kunnen sluiten.
Succes!
x Daniéla
Ik schaam me dood als je hierover al eerder iets gezegd hebt want voor mij is dit de eerste keer
dat ik het hoor.
Ik neem dus aan dat het je transitie zeker niet in de weg zal staan..? Zo pak ik het tenminste op.
Maar gelukkig ben je niet gek, altijd fijn om dit uit te kunnen sluiten.
Succes!
x Daniéla
-
diederique
Mooi Claire, stevige stapjes. Je bent er gewoon klaar voor meid!Claire schreef:fijn 4e gesprek gehad vandaag, psycho test besproken, niks gevonden ben normaal.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)