Effect van hormonen

Yasmine

Re: Effect van hormonen

Bericht door Yasmine »

Irene schreef:
Yasmine schreef:
Irene schreef:ik ruik niks.. :) wil niet zeggen dat ik voorheen niks rook, maar wat moet ik ruiken eigenlijk?
Zolang je geen man ruikt zit het goed :)

Het is bij mij niet zozeer dat ik iets wel ruik, maar meer dat ik iets niet ruik.. En als ik wel eens iets ruik dan is het iets zachts. Niet zo penetrant als vroegah..
thanks,, ik vond eigenlijk alleen dat alleen mijn penis geurde, maar dat doet niet meer sinds de andro :lol:
Nu je het zegt.. Dat had ik ook inderdaad. Opeens herinner ik het me weer. En ik herinner me daardoor ook weer dat ik een penis had. Het is nu meer een kutlucht, zeg maar. Whuhahaha.
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ik vind spruitjes heerlijk :) echt waar
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Muts.. :)
Veronica

Bericht door Veronica »

Nou een tijdje stil gehouden omdat ik even paar dagen het hele internet niet wou zien.

Maar here it goes, ik ben al paar werkjes aan de hormonen en vroeg mij af of het uitmaakt dat je ze niet om standard tijden inneemt, door de week neem ik beide androcur en progynova rond 5 uur in de ochtend (tijdens ontbijt ik moet vrij ver naar school) en 1 progynova rond 21 uur, in het weekend neem ik androcur en progynova bij het ontbijt ALS ik wakker word, dus de ene keer is dat in het weekend om 8 uur, de andere keer is het 11 uur, in de avond neem ik gewoon rond 21 uur.
Soms vergeet ik het en dan neem ik het in de avond het soms een uurtje later of zo.

Dus maakt het uit of moet het stipt op tijd of in een bepaald aantal uur iedere keer de pil nemen? (Bv iedere 12 uur) want dat heeft niemand mij uitgelegd namelijk.

P.S. moet je nou wel of niet slikken en slok water/drinken nemen? Ik slik allerlei soorten pillen altijd droog zonder te drinken.
Afbeelding
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Hai Veronica

Gefeliciteerd nog met deze mijlpaal.

In het algemeen raden ze aan medicijnen met een glas water of zo in te nemen, soms net na het eten.
Ik slik ze niet op klokslag gelijk, meestal tussen 9 en 11 uur 's morgens en een uur of 8 's avonds.
Het maakt volgens mij niet uit dat je ze in het weekend of zo slikt op andere, voor jou wenselijke tijden.

x Daniela
Alice

Bericht door Alice »

Veronica schreef:Nou een tijdje stil gehouden omdat ik even paar dagen het hele internet niet wou zien.

Maar here it goes, ik ben al paar werkjes aan de hormonen en vroeg mij af of het uitmaakt dat je ze niet om standard tijden inneemt, door de week neem ik beide androcur en progynova rond 5 uur in de ochtend (tijdens ontbijt ik moet vrij ver naar school) en 1 progynova rond 21 uur, in het weekend neem ik androcur en progynova bij het ontbijt ALS ik wakker word, dus de ene keer is dat in het weekend om 8 uur, de andere keer is het 11 uur, in de avond neem ik gewoon rond 21 uur.
Soms vergeet ik het en dan neem ik het in de avond het soms een uurtje later of zo.

Dus maakt het uit of moet het stipt op tijd of in een bepaald aantal uur iedere keer de pil nemen? (Bv iedere 12 uur) want dat heeft niemand mij uitgelegd namelijk.

P.S. moet je nou wel of niet slikken en slok water/drinken nemen? Ik slik allerlei soorten pillen altijd droog zonder te drinken.
Bij die hoeveelheden die je inneemt maakt een paar uur verschil in inname tijd niets uit. Ik dacht zelfs dat er voldoende voor 2 dagen spare in je lichaam is opgeslagen.

Met of zonder water innemen, lees de bijsluiters eens. In het algemeen wordt aangeraden om het met wat water in te nemen, slikt makkelijker weg. Als er niet staat aangegeven dat het de maagwand kan beschadigen en je vind het prettig om ze droog in te nemen moet je dat gewoon doen. Ik heb ze vroeger wel eens weg gekauwd.
Alice;
"Computer Says No"
Ik heb een buik, een onderbuik met gevoel en naar die luister ik.
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Bij mij is rond de inhammen/voorhoofd zo'n 1tot 1.5cm terug gegroeid over het hele voorhoofd. Geen donshaar, maar echte haren. Al lijken ze wel wat zwakker en warrig, maar dat is mijn haar al.

Qua depressies kan ik melden dat cyproterone-acetaat daar verantwoordelijk voor lijkt te zijn. 200mg spironolactone voor 1 jaar bracht geen enkele depressie met zich mee. Mijn eerste depressie begon direct na het gebruik van cyproterone-acetaat. Is volgens mij ook een bekende bijwerking. Nadeel van spiro was de ongelofelijk vermoeidheid, wat enorm minder leek te zijn op cypro.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
jacqueline

Bericht door jacqueline »

het grootste effect bij mij tot nu toe is dat ik het elke avond koud krijg..en dat had ik voor de HRT nooit
athena1978

Bericht door athena1978 »

Samantha schreef:Naast die andere topic ook deze, het zijn immers 2 verschillende dingen.

Ik merk dat ik best wel kaal begin te worden (vandaar dat mijn haren ZO geknipt zijn) wat ik mij afvroeg is het volgende, als ik straks hormonen neem, groeien mijn haren terug?

En als niet zal ik dan alsnog als een man kaal worden ook al zit ik aan de hormonen of wordt ik dus net als de meeste vrouwen plaatselijk kaal als ik ouder ben? Dit is een belangrijk punt voor mij.

Verder vroeg ik mij af wat er veranderd in de eerste 3 maanden van het nemen van hormonen, en dus ook qua humer en vitaliteit (moe, fit enz).

En ik weet dat je vetverdeling ook veranderd dus je krijgt in dit geval ook meer vrouwelijke vormen en minder spiermassa?

Er zijn vast wel meer vragen die ik heb maar nu kom ik er even niet op dus bij deze dan.
Alopecia Androgenetica
Wat in de volksmond gewone of klassieke kaalheid wordt genoemd, heet in de geneeskunde alopecia androgenetica. Haarverlies door alopecia androgenetica is een proces dat –naast erfelijkheid- wordt beïnvloed door ras, geslacht, leeftijd en hormoonhuishouding.
Belangrijkste oorzaak is het hormoon Dihydrotestosteron (DHT), dat zowel bij mannen als bij vrouwen voorkomt. Er wordt onderscheid gemaakt tussen het mannelijk patroon, dat bij mannen maar soms ook bij vrouwen voorkomt en het vrouwelijk patroon dat meer bij vrouwen voorkomt en soms bij mannen. Het bovengebied van het haar wordt dun en kalend.

Volgens mij is erfelijke kaalheid niet zomaar tegen te gaan. Er zijn wel medicijnen te krijgen zoals finasteride en dutasteride.
btw Ik merk ook dat ik aan de voorkant en aan de zijkanten (inhammen) sinds een jaar ongv. dunner wordend haar krijg. en dat na 12jaar geopereerd te zijn. Ga er volgende week mee naar de huisarts voor een door verwijzing en eventueel medicijnen.
Veronica

Bericht door Veronica »

Nou, 3 weken aan de hormonen en tot deze maandag net als de laatste paar jaar 60kg qua gewicht.
Gisteren en vandaag op de weegschaal, 62kg, en dat binnen 4 dagen dus dat lijkt de verkeerde kant op te gaan niet dat het erg is maar ik hou het in de gaten, sporten doe ik door tijdgebrek niet (5 dagen per week school, nieuwe rooster is doodleuk van 8:30 tot 17:20 en dat exclusief 1,5 uur reistijd per dag.

Wel meer lopen maar tijd tikt en huiswerk gaat niet vanzelf...

Wel dat grotere honger gevoel, ik probeer volgens mij oude gewoontes te eten maar waar ik voor de hormonen geen problemen had heb ik nu gewoon honger (geen trek, echt honger).

Tussen welke grens zou eigenlijk gezond gewicht moeten zijn voor mij met hormonen (ik ben 1.78)? dat wisten ze bij het VU niet (*zucht*)..

Ik heb namelijk geen zin in om ongezond zwaar of licht te zijn.
Afbeelding