Hierin geef ik je groot gelijk.tijgertjetzum schreef:Wat ik jammer vind is dat iedereen een mening heeft over hoe het zou moeten, wat je moet laten zien enz enz. Maar er zijn heeeel weinig mensen die hun verhaal durven / willen uiten.
In een ander topic had ik het erover dat het televisieprogramma "Hij is een Zij" voor mij nogal verwarrend werkt, omdat de mensen die in het programma komen zo duidelijk vrouw of man zijn. Iets dat ik helemaal niet heb, en ook iets wat door veel mensen niet wordt begrepen.
Maar..... Hierbij moet ik wel de hand in eigen boezem steken, want ik heb eigenlijk niet de behoefte om op de televisie hierover te gaan vertellen. Ik vind het wel prettig om redelijk onopvallend als een mevrouw door het leven te gaan, wat ondanks mijn nogal niet typisch vrouwelijke uiterlijk en kledingstijl behoorlijk goed lukt.
Op die manier blijft het echter voor anderen onbekend dat er ook mensen zijn die niet binair vrouw of man zijn.
Jij, en de anderen die aan het programma deelnemen, zorgen er in ieder geval wél voor dat het grote publiek op een serieuze manier met het onderwerp transseksualiteit in aanraking komen.