Wat vind je van de resultaten van je hormoonbehandeling? ben je tevreden of niet?
Zelf gebruik ik nu ruim 2,5 jaar hormonen. Ik kan niet echt zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat... ik had teveel verwachting. In het begin zag ik wel wat verandering, maar daarna niet zo veel meer. Ik heb nog steeds als ik in de spiegel kijk dat ik denk: ik zie nog steeds dat mannelijke... al weet ik ergens wel dat het niet meer overduidelijk mannelijk is. Toch blijf ik het wel zien. Het is best vermoeiend. Ik word meestal wel met "mevrouw" aangesproken, maar ik blijf het idee hebben dat iedereen ziet dat ik een man was.
Aan de andere kant zijn er wel een hoop mensen die ook staren, een onbeschofte eigenschap, maar ze doen het toch. Mijn psycholoog zegt dan: maar je weet niet wat die mensen denken. Nou dat begrijp ik wel, maar ik blijf het vreemd vinden...en ik denk dan meteen dat ze mij vreemd vinden, het mannelijke in me zien enzovoorts.
Als ik dan andere voor en na foto's zie van andere transgenders, dan denk Ik; wow, ik zie echt niet meer dat je ooit een mannelijk lichaam had. Kijk ik dan naar mezelf dan denk ik: die hormonen werken bij mij niet of zo... ik weet ook niet zo goed wat ik er nog aan kan veranderen... ik heb al 36 behandeling gehad voor ontharen, en vrijwel alles is nu weg. Ik heb FFS overwogen, maar het blijft riskant... maar toch, Ik heb nog steeds moeite met mijn uiterlijk, lichaam en voorkomen.
Heeft iemand dezelfde ervaring? en hoe ga je ermee om?
Resultaten hormoonbehandeling...
-
Alexandra
Resultaten hormoonbehandeling...
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
jacqueline
Re: Resultaten hormoonbehandeling...
ik zit nu 2 maanden aan de hormonen en het gaat allemaal zo langzaam dat ik ongeduldig begin te worden. Hoe lang moet ik nog tegen die mannelijke rotkop aankijken in de spiegel?, denk ik dan.....
-
Alexandra
Dat gevoel is vreselijk... heb er heel lang last van gehad, niet erg prettig allemaal... vooral omdat je zelf natuurlijk enorm kritisch bent. Het gezichtshaar zat me echt dwars... toen dat allemaal weg was viel er een gevoel van rust over me heen... Maar ja, ik heb ooit gelezen dat 93% van alle vrouwen niet gelukkig is met haar uiterlijk, dus ja, als trans kun je niet verwachten dat je dan ineens bij de 7% behoort die dat wel is denk ik.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Raisa
Ik ben nu ook ongeveer 2,5 jaar bezig met hormonen en heb er wat gemengde gevoelens over. Wat betreft mijn lichaam is er veel veranderd: ik begon op een diepte punt wat betreft gewicht en ben daarna aangekomen waardoor al het vet direct op de goede plaatsen is gaan zitten met als gevolg een enorm dikke kont en heupen. Borstjes hebben 2 jaar op formaat 80A gehangen, maar zijn onlangs in een maand tijd opeens naar 80B doorgeschoten wat gepaard ging met een verdrievoudiging van mijn estradiol bloedwaarden.
Over mijn hoofd ben ik een stuk minder tevreden: mijn haar is alleen maar dunner geworden en op de plek van mijn inhammen is hooguit wat dons teruggekomen. ook is de vorm van mijn gezicht helemaal niet veranderd. Wat er op neerkomt dat als ik op de fiets zit met de haren in de wind, dat je dan in feite een vent ziet.
Over mijn hoofd ben ik een stuk minder tevreden: mijn haar is alleen maar dunner geworden en op de plek van mijn inhammen is hooguit wat dons teruggekomen. ook is de vorm van mijn gezicht helemaal niet veranderd. Wat er op neerkomt dat als ik op de fiets zit met de haren in de wind, dat je dan in feite een vent ziet.
-
Freetouch
voor iedereen hebben hormonen een ander uitwerking, de een komt aan, de ander valt af en weer een ander blijft op gewicht (ikke)
De ene krijgt een dikke kont, de ander niet, de een krijgt borsten, de ander niet,
De een haar gezicht vervrouwelijkt enorm, bij de ander niet.
het heeft te maken met de hormoon mix die je krijgt, en je eigen instelling, geloof je er in of niet...
Je geest is je belangrijkste drijfveer, net zoals bij genezingen processen.
Ik ken transgenders die zonder 1 hormoonpleister of tablet te hebben geslicht al zo enorm vrouwelijk zijn geworden, puur op geestkracht...
Geloof in je zelf, dan komt het goed, de hormonen doen de rest wel.
De ene krijgt een dikke kont, de ander niet, de een krijgt borsten, de ander niet,
De een haar gezicht vervrouwelijkt enorm, bij de ander niet.
het heeft te maken met de hormoon mix die je krijgt, en je eigen instelling, geloof je er in of niet...
Ik ken transgenders die zonder 1 hormoonpleister of tablet te hebben geslicht al zo enorm vrouwelijk zijn geworden, puur op geestkracht...
Geloof in je zelf, dan komt het goed, de hormonen doen de rest wel.
“good enough”
-
jacqueline
oftewel..... hoe meer je je vrouw voelt.....hoe vrouwelijker je word? Hmmmm we proberen het uit
-
diederique
Net als ieder ander ben ik niet tevreden. Toch is het de vraag of het terecht is.
Na 3,5 jaar ben ik van niets naar 85B gegroeid, zit het vet inmiddels op mijn billen, is de ooit hoekige man, een emotierijke vrouw met een ronder gezicht geworden. En is het haar op mijn manlijk zeer kale hoofd aan de randen zover gegroeid (en geverfd) dat het zich mooi combineert met mijn nieuwe pruik. Kortom, zeker gezien de leeftijd van 59, een zeer passabele oudere vrouw.
Zijn er ook nadelen? Beperkte botontkalking en sterke afname van spierkracht.
Na 3,5 jaar ben ik van niets naar 85B gegroeid, zit het vet inmiddels op mijn billen, is de ooit hoekige man, een emotierijke vrouw met een ronder gezicht geworden. En is het haar op mijn manlijk zeer kale hoofd aan de randen zover gegroeid (en geverfd) dat het zich mooi combineert met mijn nieuwe pruik. Kortom, zeker gezien de leeftijd van 59, een zeer passabele oudere vrouw.
Zijn er ook nadelen? Beperkte botontkalking en sterke afname van spierkracht.
Liefs, Diederique
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
Roze50Plus; omdat je er niet alléén voor staat.
Volg mijn blog: http://diederique2.wordpress.com
Papa is een Meisje (http://www.boekenbestellen.nl/boek/papa-is-een-meisje)
-
Alexandra
Ja, dat idee heb ik bij mezelf dus ook... maar misschien letten we teveel op dat soort dingen? dat je voor jezelf het probleem aan het uitvergroten bent? dat je dit herinnert, van een slechte foto of een opmerking van iemand, en dat je het dan aan het projecteren bent op jezelf? ik weet het niet... het is enorm moeilijk om objectief te zijn.Raisa schreef:Ik ben nu ook ongeveer 2,5 jaar bezig met hormonen en heb er wat gemengde gevoelens over... Ook is de vorm van mijn gezicht helemaal niet veranderd. Wat er op neerkomt dat als ik op de fiets zit met de haren in de wind, dat je dan in feite een vent ziet.
Inderdaad. En ja, uit ervaring leert dat iedereen weer iets anders ziet... Frustrerend kan het wel zijn. Ik hoef niet mooi te zijn, ik wil gewoon als vrouw worden gezien. That's it.diederique schreef:Net als ieder ander ben ik niet tevreden. Toch is het de vraag of het terecht is.
Ja, ik denk wel dat instelling er mee te maken heeft, je expressie... of uitdruk, dan wel uitstraling. Ik heb 32 jaar lang een man in de spiegel gezien, dat beeld wis je niet zomaar uit... Het lijkt wel te vervagen door hormonen, maar 100% verdwijnen lijkt tot op heden nog niet gelukt... misschien is het een kwestie van tijd...Misschien helpt het ook wel om er niet zoveel mee bezig te zijn.Melany schreef: het heeft te maken met de hormoon mix die je krijgt, en je eigen instelling, geloof je er in of niet...
-
Fay
Niet geheel ontevreden, zag een vrouwelijk gezicht in spiegel, natuurlijk nog wel mannelijke contouren,her en der, mooier haar,minder beharing, zachtere huid, emotioneler
Bizar: nu 3 weken gestopt hrt,hoe snel eea veranderd, mijn haar vrij snel veel vetter, mij huid idem, mijn gezicht krijgt de oude vormen terug, mentaal weer het oude ongemakkelijk voelen met oa deze symptomen
Denken ook veranderd, rationeler, mannelijker gedrag, apparaat daaronder blijft stil, thank god, borstjes blijven, zie nog geen inkrimping
Heb het id dat er na 11 maanden hrt blijvend wat is veranderd, kan er niet de vinger op leggen, ben niet als voor hrt, ben anders, toch zachter, minder man, en emotioneel stabieler
Ander bizar zijspoor, hoe snel ik na stoppen met hrt in contact kwam met mensen uit mijn oude leven, niet vanuit mij, nee ik werd ineens weer gebeld, door mensen die ik anderhalf jaar niet had gesproken of gezien omdat ik daar geen behoefte meer aan had, zat in no time weer ongewild in mijn oude 'mannenrol' ,alsof god, universum, you name it, daarboven me even duidelijk moest maken hoe dat ook alweer voelde allemaal, i hated it
Mijn verhaal is bekend, i dont like this, maar moet maar even, kan er ook nog wel bij, noodzakelijk stoppen, om het te redden, niet in en kist of gesticht te eindigen
13 feb gesprek vu, hoe verder, wat mij betreft door te starten met alleen estradiol, bekijken alternatieven androkur, want dat wil ik nooit meer, maar, op mijn tijd, als ik er weer klaar voor ben
my 2 cents
Fay
Bizar: nu 3 weken gestopt hrt,hoe snel eea veranderd, mijn haar vrij snel veel vetter, mij huid idem, mijn gezicht krijgt de oude vormen terug, mentaal weer het oude ongemakkelijk voelen met oa deze symptomen
Denken ook veranderd, rationeler, mannelijker gedrag, apparaat daaronder blijft stil, thank god, borstjes blijven, zie nog geen inkrimping
Heb het id dat er na 11 maanden hrt blijvend wat is veranderd, kan er niet de vinger op leggen, ben niet als voor hrt, ben anders, toch zachter, minder man, en emotioneel stabieler
Ander bizar zijspoor, hoe snel ik na stoppen met hrt in contact kwam met mensen uit mijn oude leven, niet vanuit mij, nee ik werd ineens weer gebeld, door mensen die ik anderhalf jaar niet had gesproken of gezien omdat ik daar geen behoefte meer aan had, zat in no time weer ongewild in mijn oude 'mannenrol' ,alsof god, universum, you name it, daarboven me even duidelijk moest maken hoe dat ook alweer voelde allemaal, i hated it
Mijn verhaal is bekend, i dont like this, maar moet maar even, kan er ook nog wel bij, noodzakelijk stoppen, om het te redden, niet in en kist of gesticht te eindigen
13 feb gesprek vu, hoe verder, wat mij betreft door te starten met alleen estradiol, bekijken alternatieven androkur, want dat wil ik nooit meer, maar, op mijn tijd, als ik er weer klaar voor ben
my 2 cents
Fay
-
athena1978
Je moet niet teveel ervan verwachten. Ik vind zelf altijd de verandering van ftm veel groter dan mtf, je zal wat aankomen billen, buik,boven benen, borsten groeien je huid word wat zachter. minder haar groei etc. maar voor de echt grotere veranderingen zal je eventueel kleine ingrepen moeten overwegen door middel van bv injecties in lippen, wangen jukbeenderen. Er is tegenwoordig zo heel veel mogelijk en het ligt aan jezelf of je dat wil en ook kan betalen.
Na de srs zal je ook nog een aantal jaren meer verandering gaan zien omdat er dan geen strijd meer is met de testosteron.
Na de srs zal je ook nog een aantal jaren meer verandering gaan zien omdat er dan geen strijd meer is met de testosteron.