Gossip

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Eva
Beheerder
Voornaamwoorden: zij/haar

Re: Gossip

Bericht door Eva »

"Dat was vroeger de buurman"
"Dat was vroeger oom Henk"
Is dat gossip? Roddel? We komen er in elk geval niet makkelijk vanaf, of je nu geaccepteerd wordt of niet.
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

raar & vervelend is het.. :shock: en dan woon je zelfs nog in Eindhoven. Laat staan in 'n kleinere gemeenschap..
De impact van wat anderen zeggen of roddelen op mijn welbevinden, heeft veelal te maken met mijn eigen angst, onzekerheid, twijfel, terughoudendheid, zelfacceptatie. Vind ik..
Fay

Bericht door Fay »

Tis eigenlijk meer verbazing, van mij, men weet eea en voelt blijkbaar de behoefte dat aan mij terug te koppelen

Gebeurd dat ook bij bijv homos? dat men naar hen toekomt en zegt: ik hoor dat je homo bent, maar ik vindt dat ok hoor

K ga er een spel van maken, volgende keer, als iemand me zo benaderd,vraag ik: ik hoor dat je hetero bent, vindt ik prima hoor, ik hoorde ook dat je vrouw en kind hebt, kan ik ook best mee leven hoor, keur ik niet perse af, mits je je kind niet slaat maar dat doe je vast niet he;)

Fay
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Dit topic zet me wel even aan tot nadenken. Eigenlijk wil ik eerlijk zijn over mij situatie. Geen zin meer om dingen geheim te houden. Dat heb ik al zo lang gedaan. Maar als je dan eerlijk bent.... :(
En dat mensen dan van alles willen weten. waarom ben je zo? waardoor is het zo gekomen? DAAROM! Maar daar nemen ze dan geen genoegen mee.
Zal aan mensen zonder genderdysforie wel eens de vraag gesteld worden "Waarom ben je cisgender?". Ik weet wel zeker dat dat niet zo is.

Daarom vind ik dit een ontzettend goed plan:
Fay schreef:K ga er een spel van maken, volgende keer, als iemand me zo benaderd,vraag ik: ik hoor dat je hetero bent, vindt ik prima hoor, ik hoorde ook dat je vrouw en kind hebt, kan ik ook best mee leven hoor, keur ik niet perse af, mits je je kind niet slaat maar dat doe je vast niet he;)
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Irene_de_Vreede »

Misschien ben ik er blind (doof) voor, maar ik heb het in elk geval nog niet gemerkt, dat er over me geroddeld wordt.
Irene
Livinit

Bericht door Livinit »

Mijn kapster vertelde me laatst over een transman bij haar in de vriendenkring. Hij denkt dat niemand in de vriendenkring 'het' weet, maar het tegendeel is waar. Ze zei dat er op een gegeven moment iemand naar haar toe kwam zo van 'hey, wist je al dat die en die vroeger een vrouw was?'. Zo gemakkelijk gaat dat dus.. Pure sensatiezucht als je het mij vraagt.

Ik heb het zelf ook meegemaakt met een transvrouw in mijn eigen (oude..) vriendenkring, nog voordat ik zelf in transitie ging. Ze heeft nooit iemand verteld over haar verleden, maar toch wist iedereen 'het'. Niemand kon begrijpen waarom ze het niet 'gewoon' vertelde. Soms werd het onderwerp transsksualiteit alleen maar aangesneden om haar uit de tent te lokken, maar ze deed net alsof haar neus bloedde. Geweldig vond ik dat en tegeljkertijd vond ik het rot voor haar dat ze nog met dit soort onzin moest dealen. Ze heeft blijkbaar (net als ik inmiddels) op een gegeven moment besloten er niet langer open over te zijn. Misschien om dezelfde redenen als ik. Cis mensen vnden zoiets onbegrijpelijk. We moeten verdomme blj zijn dat we geaccepteerd worden! Ja blij blij blij, maar geen zin om de rest van m'n leven dingen te moeten uitleggen die toch niet begrepen worden.

Ja, er wordt wel degelijk geroddeld.
Claire

Bericht door Claire »

Livinit schreef:
Ja, er wordt wel degelijk geroddeld.
Mensen roddelen wat af zo'n 75 procent van de gesprekken is roddel heb ik wel eens gelezen maar misschien is dat ook een roddel.
Ach laat mensen toch ze doen het toch en als je er druk om maakt dat is niet goed voor je bloeddruk.
Een aloude wijsheid ze kunnen beter over je fiets lullen als over je lul fietsen vind ik wel toepasselijk hier ;)
Accepteer we zijn gewoon een roddel onderwerp.
Bij Transvisie heb ik geleerd dat bij transitie, dat incasseren erbij hoort.
Natuurlijk is er een grens dat snap ik ook wel.
Heeft een vriend/kennis oprechte belangstelling wel ik best vertellen hoe of wat uiteraard tot wat ik wil vertellen.
Anders niet, krijgen ze een allervriendelijkste glimlacht en ga ik over tot de orde van de dag
Er komt een ogenblik in het leven
dat de pijn
om altijd een knop te blijven
groter is
dan de angst
een bloem te worden.

:hug: :hug2: