Ik wil even kwijt dat ik...
-
Merel77
Re: Ik wil even kwijt dat ik...
Ik had het er nog niet eens zozeer over dat iemand het afwijst. Ook als iemand er oke mee is merk je gewoon dat vertellen iets veranderd (tijdelijk).
-
Anon20180501
Dacht je nu werkelijk dat ik mensen eerst hoorndol op mij maak en ze dan afwijs Melany...?
Foei, hoe kan je dat van mij denken lieverd...
Nee, ik chargeerde een beetje, in een café kom je altijd lastige mannen tegen en die worden soms
zo lastig dat ik die man vraag ergens anders te gaan zitten.
Het punt is dat ik een vrouw ben maar dat mannen dat ook blijven vinden ook al weten ze wel beter.
En dat hebben ze dan niet van mij maar doordat het roddelcircuit haar werk goed gedaan heeft.
En ze kunnen doen en laten wat ze willen ...no way, no chance!!
xxx Daniéla
Foei, hoe kan je dat van mij denken lieverd...
Nee, ik chargeerde een beetje, in een café kom je altijd lastige mannen tegen en die worden soms
zo lastig dat ik die man vraag ergens anders te gaan zitten.
Het punt is dat ik een vrouw ben maar dat mannen dat ook blijven vinden ook al weten ze wel beter.
En dat hebben ze dan niet van mij maar doordat het roddelcircuit haar werk goed gedaan heeft.
En ze kunnen doen en laten wat ze willen ...no way, no chance!!
xxx Daniéla
-
Anon20180501
Ik denk dat dat wel een beetje logisch is Merel. om hun te begrijpen zou je het moeten omdraaien.
Stel je ziet een leuke lieve mooie vrouw en je raakt er mee aan de praat en je ziet haar wel zitten
en je spreekt af.
Totaal niet vergelijkbaar maar het gaat om de essentie. Dus, stel dat je gezellig met haar op de bank
verzeilt en ze verteld dat haar borsten zijn afgezet vanwege die rotziekte en dat ze daardoor ook een
pruik moet dragen. misschien wel voor altijd...
In mijn TOTAAL-beeld van haar verandert er dan wel iets. Helemaal niet terecht maar misschien ga ik nog
wel meer van haar houden. Ons brein is niet te bevatten soms.
x Daniéla
Stel je ziet een leuke lieve mooie vrouw en je raakt er mee aan de praat en je ziet haar wel zitten
en je spreekt af.
Totaal niet vergelijkbaar maar het gaat om de essentie. Dus, stel dat je gezellig met haar op de bank
verzeilt en ze verteld dat haar borsten zijn afgezet vanwege die rotziekte en dat ze daardoor ook een
pruik moet dragen. misschien wel voor altijd...
In mijn TOTAAL-beeld van haar verandert er dan wel iets. Helemaal niet terecht maar misschien ga ik nog
x Daniéla
-
Alexandra
Lukt af en toe prima hoor.Daniéla schreef:Ons brein is niet te bevatten soms.
Al wil men de waarheid meestal niet horen... aangezien die het IK-zijn hevig ondermijnen. Hypocriet, zelfzuchtig, neurotisch en antropocentrisch. Dat somt het voor mij wel op wat de mens van nature is. Een mens consumeert, net als elk ander dier, en consumptie heeft maar een doelstelling: overleven en voortplanting. Elke mens heeft andere mensen in hun consumptie-keten geschakeld, net zoals een leeuw de zebra heeft toegeëigend. Een soort van voedsel keten, die opgedeeld is in schijven en bestaat uit wat een Mens consumeert: voedsel, seks, macht, status, schoonheid, waardering, zelfwaardering, respect en alles wat Maslov er verder bij heeft verzonnen. Je ziet, er is weinig echte aandacht voor de ander in die keten, tenzij je iets te bieden hebt wat valt te consumeren. De mens wil consumeren, en is gedreven door pure zelfzucht. De hersenen zijn hypocriet, en zullen alles goed praten. Tenminste, zolang je een slaaf van zelfzuchtige genen en haar impulsen blijft.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
-
Anon20180501
Dat kan wel kloppen Sasha, ik heb een schoonheid van een vrouw leren kennen die ik wel op kan vreten.
Maar je hebt wel gelijk, mijn idee is dat we ons alleen onderscheiden van de dieren door ons inbeeldingsvermogen en mededogen, maar voor de rest..
beestachtig goed.
Ik vermoed dat jij hier op terug komt.
x Daniéla
Maar je hebt wel gelijk, mijn idee is dat we ons alleen onderscheiden van de dieren door ons inbeeldingsvermogen en mededogen, maar voor de rest..
beestachtig goed.
Ik vermoed dat jij hier op terug komt.
x Daniéla
-
Anon20180730
nou begrijp ik dat 'opvreten'Daniéla schreef:Dat kan wel kloppen Sasha, ik heb een schoonheid van een vrouw leren kennen die ik wel op kan vreten.![]()
beestachtig goed.
x Daniéla
-
Freetouch
Ja je hebt 2 soorten mensen, de beesten, altijd op jacht en honger naar meer... Dit zijn ook de afstammelingen van de aap...Sasha schreef:Lukt af en toe prima hoor.Daniéla schreef:Ons brein is niet te bevatten soms.![]()
Al wil men de waarheid meestal niet horen... aangezien die het IK-zijn hevig ondermijnen. Hypocriet, zelfzuchtig, neurotisch en antropocentrisch. Dat somt het voor mij wel op wat de mens van nature is. Een mens consumeert, net als elk ander dier, en consumptie heeft maar een doelstelling: overleven en voortplanting. Elke mens heeft andere mensen in hun consumptie-keten geschakeld, net zoals een leeuw de zebra heeft toegeëigend. Een soort van voedsel keten, die opgedeeld is in schijven en bestaat uit wat een Mens consumeert: voedsel, seks, macht, status, schoonheid, waardering, zelfwaardering, respect en alles wat Maslov er verder bij heeft verzonnen. Je ziet, er is weinig echte aandacht voor de ander in die keten, tenzij je iets te bieden hebt wat valt te consumeren. De mens wil consumeren, en is gedreven door pure zelfzucht. De hersenen zijn hypocriet, en zullen alles goed praten. Tenminste, zolang je een slaaf van zelfzuchtige genen en haar impulsen blijft.
en de andere soort, positief, vriendelijk, in staat zichzelf voor een ander weg te cijferen, geen interesse in macht roem en de maslov onzin en daardoor weten wat echte naastenliefde is, hierdoor ook pijn kunnen delen met andermans verdriet... deze mensen zijn geen afstammelingen van beesten en apen, maar afstammelingen van de geschapen mens...
XXX Melany
“good enough”
-
Merel77
Wat ik niet leuk vind aan je betoog is dat je hiermee mij probeert te wijzen op: "Zie het eens van de andere kant." Ik denk dat dat voor velen van ons juist het probleem is: alles zo gaan bekijken vanuit het perspectief van een ander dat je jezelf er bij wegcijfert. Maar ook suggereer je daarbij dat mijn houding van een onvermogen aan empathie getuigt.Daniéla schreef: In mijn TOTAAL-beeld van haar verandert er dan wel iets. Helemaal niet terecht maar misschien ga ik nog
Je laatste voorbeeld vind ik een vergelijking die je soms goed kunt gebruiken om hier en daar een punt duidelijk te maken. De vergelijking gaat ook vaak scheef Stel dat je in een gezelschap bent, bijvoorbeeld een tupperware party, en een vrouw vertelt dat haar een borst is afgezet, als er dan iemand zou zeggen, "Dus je bent geen vrouw meer," dan vindt iedereen dat grof. Dat is wel heel anders dan hoe mensen reageren op (en ja dan gebruik ik die woorden toch maar even weer) 'vieze gore trannies'. Als iemand dan zou zeggen: "Dus je bent eigenlijk een man," of iets in die geest, dan is er echt nieeeeemand die dat niet vindt kunnen.
Ook kun je GD zijn zonder dat er iets mis met je is. Je bent niet ziek, je hebt een passabele kut, geen vaginisme, helemaal niks van dat. Je kunt best een passabele, vitale, gezonde vrouw zijn.
Ik denk echt dat het beter is om het idee van 'moeten' vertellen helemaal los te laten. Met 'moeten' kom je nergens. Je stapt daarmee helemaal over jezelf heen. Met 'moeten' is er geen willen, geen inzien en zelfs geen empathie. Je moord daarmee je eigen gedachten, gevoelens en mijmererend vermogen. Met het loslaten van 'moeten' kun je plaats maken voor: wat wil ik, wat is verstandig, wat wil ik dat een ander weet. Het gaat ook om zelfvertrouwen. Als je bij jezelf blijft dan kun je nog steeds een heel goed oog ontwikkelen voor wat een ander nodig heeft. Als je weet wat je zelf wilt dan kun je ook weten dat je iets 'samen' wil. Ik zou zelfs willen zeggen: juist als je weet wat je zelf wilt en daarvoor op komt komen ben je in staat tot meer empathie.
En sowieso. Ik ben een vrouw. In de zin van een vrouwelijke vrouw. Het is gewoon goed om te weten wat je zelf wilt.
En dan laat ik me toch weer verleiden tot een suffe discussie.
Laatst gewijzigd door Merel77 op 14 feb 2014, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Merel77
@Sasha, hoe zit het dan met mijn hond en kat? Ze zijn allebei heel erg lief en het zijn allebei diertjes. Kunnen 'mensdiertjes' soms niet lief zijn?
Maar ik zie je punt ook wel. Vaak hebben mensen motieven en te vaak lijken ze dan net intelligent genoeg te zijn om allerlei excuusjes te verzinnen waarmee ze hun intenties verhevener laten lijken. Met nadruk op 'ze'. Wij doen dat n.l. niet.
Maar ik zie je punt ook wel. Vaak hebben mensen motieven en te vaak lijken ze dan net intelligent genoeg te zijn om allerlei excuusjes te verzinnen waarmee ze hun intenties verhevener laten lijken. Met nadruk op 'ze'. Wij doen dat n.l. niet.
-
Freetouch
Dit is geen suffe discussie Merel...
Ga jij al je kinderfoto's heel je verleden verbranden?
Ga je alle mensen die je nu kent achter je laten?
want straks heb je een jarenlange relatie, en komt er opeens een of andere oud bekende of een oud papiertje naar boven die je oude ik verraad...
Nou dan heb je pas wat uit te leggen... en denk je niet dat je levenspartner dan zich bedrogen voelt?
Ik zal je de verhalen niet aandragen waarbij de partners zich bedrogen voelen omdat hun partner niet bleek te zijn wat ze ervan dachten...
Ik ken je nu al even en je verhalen liggen me nog vers in het geheugen... je weet wat dat met je kan doen...
Maar nog vind ik dat niemand mag oordelen over jou keuze om het wel of niet te zeggen.
X Melany
Ga jij al je kinderfoto's heel je verleden verbranden?
Ga je alle mensen die je nu kent achter je laten?
want straks heb je een jarenlange relatie, en komt er opeens een of andere oud bekende of een oud papiertje naar boven die je oude ik verraad...
Nou dan heb je pas wat uit te leggen... en denk je niet dat je levenspartner dan zich bedrogen voelt?
Ik zal je de verhalen niet aandragen waarbij de partners zich bedrogen voelen omdat hun partner niet bleek te zijn wat ze ervan dachten...
Ik ken je nu al even en je verhalen liggen me nog vers in het geheugen... je weet wat dat met je kan doen...
Maar nog vind ik dat niemand mag oordelen over jou keuze om het wel of niet te zeggen.
X Melany
“good enough”