Jij ook al? Als ik mijn mond open doe is het vaak ook zo van "huh?" maar niet altijd, de maatschappij heeft andere dingen aan hun hoofd en zien vaak het verschil niet.jacqueline schreef:het werkt inderdaad zo. Mensen die me als man gekend hebben blijven een man in me zien. Mensen die me nog nooit hebben gezien zien gewoon een vrouw. Totdat ik mijn mond opendoe..
Ik wil even kwijt dat ik...
-
Veronica
Re: Ik wil even kwijt dat ik...
-
Merel77
@Elke, Inderdaad
Leuk dat iemand snapt (wil snappen) wat ik bedoel.
Dat we van binnen een authentieke vrouw zijn is naar mijn idee het belangrijkste onderdeel van TS emancipatie. Zolang mensen mogen geloven dat er toch altijd een vent in zal blijven zitten, is het gewoon niet geaccepteerd.
Als een man (of een vrouw) zou zeggen dat zij juist graag iets zouden willen met een trans, dan zou ik niet de moeite nemen om ze uit te vragen naar het waarom want dan weet ik al genoeg. Het kan niet anders dan dat ze ''positieve'' vooroordelen hebben. Als je geen vooroordelen hebt, dan sta je er neutraal tegenover. Zulke mensen zeggen dan: "Als je verliefd wordt en die persoon blijkt omgebouwd te zijn, dan is dat nog steeds de persoon waar je verliefd op wordt." Dat is dan geen voorkeur en het is ook geen afwijzing.
Snap ik. Plus dat het het hele passabiliteitsvraagstuk verheven is tot een ''levende optie''. In het dagelijks leven vraag ik me niet af ''ben ik wel passabel'' en andere mensen vragen zich dat ook niet af. Bij TS onderling ineens wel en veel TS hebben precies dezelfde vooroordelen die jij opsomde over wat er allemaal kan veranderen als je het mensen verteld. Ik merk dat ik daar ook moeite mee heb omdat ik dan denk: als lotgenoten zelf zo vol zitten met vooroordelen, dan hebben we nog een lange weg te gaan." Het voelt zo hopeloos.Dat is trouwens ook 1 van de redenen waarom ik niet zoveel contact heb gezocht met transen omdat ik het vreselijk vind om te horen hoe passabel ik wel of niet ben. Ik vind dat meestal pijnlijk. Ook als het in mijn voordeel uitvalt.
Dat we van binnen een authentieke vrouw zijn is naar mijn idee het belangrijkste onderdeel van TS emancipatie. Zolang mensen mogen geloven dat er toch altijd een vent in zal blijven zitten, is het gewoon niet geaccepteerd.
Als een man (of een vrouw) zou zeggen dat zij juist graag iets zouden willen met een trans, dan zou ik niet de moeite nemen om ze uit te vragen naar het waarom want dan weet ik al genoeg. Het kan niet anders dan dat ze ''positieve'' vooroordelen hebben. Als je geen vooroordelen hebt, dan sta je er neutraal tegenover. Zulke mensen zeggen dan: "Als je verliefd wordt en die persoon blijkt omgebouwd te zijn, dan is dat nog steeds de persoon waar je verliefd op wordt." Dat is dan geen voorkeur en het is ook geen afwijzing.
-
Veronica
Even offtopic, Facebook heeft Whatsapp voor 16mld overgenomen, gezien het feit dat dit een kolossaal bedrag is zie je dat Facebook Whatsapp kostte wat het kost wilde hebben.
Ik ben hier niet blij mee, ik ben net door de slechte privacy weg van Facebook, maar gebruik wel Whatsapp dus dit baart mij zorgen, Facebook is datageil om het zo te noemen.
Ik ben hier niet blij mee, ik ben net door de slechte privacy weg van Facebook, maar gebruik wel Whatsapp dus dit baart mij zorgen, Facebook is datageil om het zo te noemen.
-
Freetouch
Heb je wat te verbergen?
Het gaat om geld... net zoals Google...
“good enough”
-
Barbarella
Het is maar de vraag wat zichtbaar mag zijn in de toekomst.Melany schreef:Heb je wat te verbergen?
Het gaat om geld, en "Het" is opgeslagen. En het ligt opgeslagen voor de hoogste bieder.
HOERA
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Freetouch
Keep the economy rolling, we all profit from that!
X Melany
X Melany
“good enough”
-
Veronica
Waarom denk je dat ik daar weg ben? (*kuch* ben trans *kuch*).Melany schreef:Heb je wat te verbergen?
En veel stond er niet op qua nieuwe dingen, facebook kon weten dat ik ineens van naam veranderde en waarom, meer niet want adres of mijn foto stond er nooit bij.
En ja Google doet het ook, maar Google houdt het voor zichzelf want ze zijn immers zelf ook deels een advertentie bedrijf, facebook daartegen verkoop het aan de hoogste bieder ongeacht wie.
Trouwens in de VS is Hangouts daartegen veel populairder dan Facebook messenger of Whatsapp.
-
Eva
- Beheerder
- Voornaamwoorden: zij/haar
Tuurlijk. Maar realiseer je wel dat Google gaandeweg een heel ideaal instrument is geworden voor een deugdelijke haatcampagne, zoals een van ons onlangs ook moest ervaren. Ik ben altijd heel open geweest over mijn persoon. De laatste dagen twijfel ik of dat zo verstandig was.Melany schreef:Heb je wat te verbergen?
All great truths begin as blasphemies. (George Bernard Shaw)
-
Barbarella
En bovendien zou een homofobe overheid ook wel eens de hoogste bieder kunnen zijn.
De economie is een denkbeeld en dat denkbeeld is middel, geen doel.
Barbarella
De economie is een denkbeeld en dat denkbeeld is middel, geen doel.
Barbarella
Na mij de zondvloed!
-
Janna
Sommige dingen mogen ze van me weten, maar niet alles. Dat ik allemaal advertenties van Zalando krijg op Facebook na een bezoekje aan die webshop, ok. Dat snap ik nog wel. Maar pas kreeg ik via LinkedIn een contact voorgesteld waar mijn wenkbrauwen toch wel van omhoog gingen.
Met die beste dame heb ik in het verleden contact gehad. Ze was de eerste waarmee ik open over mijn gendergevoelens heb gepraat. Buiten de mail heb ik nooit contact met haar gehad, en toch duikt ze opeens op. Vreemd en ook eng. Ik gebruik mijn LinkedIn-account helemaal niet, dus hoe ze er bij zijn gekomen....... Maar ik ga me pas echt zorgen maken als ik een (of meerdere!) van jullie in mijn lijstje op LinkedIn of Facebook krijg.
Jolanda
Met die beste dame heb ik in het verleden contact gehad. Ze was de eerste waarmee ik open over mijn gendergevoelens heb gepraat. Buiten de mail heb ik nooit contact met haar gehad, en toch duikt ze opeens op. Vreemd en ook eng. Ik gebruik mijn LinkedIn-account helemaal niet, dus hoe ze er bij zijn gekomen....... Maar ik ga me pas echt zorgen maken als ik een (of meerdere!) van jullie in mijn lijstje op LinkedIn of Facebook krijg.
Jolanda
Voorheen Jolanda, daarvoor... Ach, dat is lang geleden.