Dewinter: "Willen we echt gelijke rechten voor hermafrodiete

Nieuwsberichten
Raisa

Dewinter: "Willen we echt gelijke rechten voor hermafrodiete

Bericht door Raisa »

http://www.gva.be/dossiers/gemeenteraad ... trace.aspx

De Antwerpse gemeenteraadszitting van maandagavond stond vooral in het teken van het actualiteitsdebat over de sorteerstraten, maar de show werd eens te meer gestolen door Filip Dewinter (Vlaams Belang) met een merkwaardige tussenkomst naar aanleiding van de WorldOutgames. "Willen we echt gelijke rechten voor transseksuelen en hermafrodieten?", vroeg Dewinter zich ongegeneerd af en daarmee joeg hij zowat alle raadsleden op de kast.

Het thema van de WorldOutgames werd op de agenda gezet door N-VA-raadslid Martijn Van Esbroeck. Filip Dewinter vroeg zich daarop af waarom N-VA plots zo'n pleitbezorger is geworden van "een evenement voor LGTB's". Dat is een afkorting voor Lesbos, Gays, Transseksuelen en Biseksuelen. "Ik wil wel bereid zijn te streven naar gelijke rechten, maar er zijn ook grenzen. Willen we écht gelijke rechten voor hermafrodieten?", zo stelde de Vlaams Belanger in zijn gekende stijl, wat tot hoongelach én verontwaardiging leidde onder de aanwezigen.

"Het debat over gelijke rechten wordt hier vervuild omdat alles op een hoopje wordt gegooid. Hier doe je ook de holebigemeenschaap geen deugd mee. Zijn we echt wel op de goede weg? Ik heb daar mijn bedenkingen bij", zo ging Dewinter ongestoord verder. "Als hier iemand het debat vervuilt bent u het meneer Dewinter. Uw tussenkomst is gewoon beschamend", repliceerde Groen-raadslid Freya Piryns en zij was kennelijk niet de enige die die mening was toegedaan. Schepen Liesbeth Homans (N-VA) zei "compleet verbouwereerd" te zijn door de tussenkomst van Dewinter en burgemeester Bart De Wever (N-VA) vond de opmerkingen van de Vlaams Belanger ook van een bedenkelijk allooi.
Irene_de_Vreede
Moderator
Voornaamwoorden: Zij/haar

Re: Dewinter: "Willen we echt gelijke rechten voor hermafrod

Bericht door Irene_de_Vreede »

Als zelfs Bart de Wever het al van bedenkelijk allooi vindt, dan zijn we misschien toch op de goede weg ;)
Irene