androkur depressie

Veronica

Re: androkur depressie

Bericht door Veronica »

Melany schreef:
Joyce schreef:
Veronica schreef:Dat wordt 1 pil minder nar de SRS dan, iets minder zwaar voor mijn maag dus.
Als je pil in je mond onder de tong laat smelten wordt je maag minder belast.
De werking blijft het zelfde

Heb je dat ooit geprobeerd? Oh wat zijn die tabletten smerig! :cry:
Smerig? Androcur is smakeloos en Progynova smaakt als een piepklein suikerklontje, en ik heb hekel aan smerige medicijnen (vooral paracetamol, dat is pas smerig).
Afbeelding
athena1978

Bericht door athena1978 »

Mijn ervaring is dat ik al depressief was voor dat ik met de androcur en hormonen begon (door de situatie) en dat het wel verergert depressief en stemmingswisselingen. Ik kon daar trouwens helemaal in het begin helemaal niet mee omgaan!!

Ik denk dat je de rest van je leven wel ergens uit balans blijft en dat je vaker hulp zal moeten zoeken door middel van antidepressiva en therapie, gesprekken etc. en hulp van lotgenoten. Sommige mensen zullen helemaal geen depressie's ervaren maar denk dat over het algemeen iedereen er wel mee te maken krijgt.
Verder hebben depressie's ook te maken met je opvoeding en ook erfelijkheid.

En antidepressiva (bij mij lexapro) kan tijdelijk en dan weer langzaam afbouwen wanneer je er weer beter voor staat.
Het heeft mij wel geholpen. (zo heb je verschillende medicatie en soms moet even gekeken worden welke het beste aanslaan)

Ik gebruik nu ruim 4 jaar geen antidepressiva's meer maar wel sinds een paar jaar kalmeringstabletten als dingen me even teveel worden en soms slaapmedicatie en merk ook dat als ik er niet meer helemaal alleen voor sta het ook veel beter met me gaat en dat ik niet depri ben maar soms gewoon mindere dagen .

Ik kan van tegenslagen heel lang in de put kan zitten maar uiteindelijk hou ik mezelf voor dat er ook veel is om dankbaar voor te zijn en dat mijn stemming ook weer omslaat.

Dat er altijd wel dingen zullen spelen.
De afgelopen jaren een hoop meegemaakt die krassen hebben achter gelaten op mijn ziel en die niet meer zullen helen.
En ik heel langzaam aan probeer het te accepteren, vergeten en een manier probeer te vinden om er mee om te gaan.

En er zitten meestal ook wel goede dagen tussen ze zijn niet allemaal slecht en als je zo kan denken kom je er wel boven op.
Joyce

Bericht door Joyce »

Melany schreef:
Joyce schreef:
Veronica schreef:Dat wordt 1 pil minder nar de SRS dan, iets minder zwaar voor mijn maag dus.
Als je pil in je mond onder de tong laat smelten wordt je maag minder belast.
De werking blijft het zelfde

Heb je dat ooit geprobeerd? Oh wat zijn die tabletten smerig! :cry:
Ik doe het elke dag en die tabletten smaken echt nergens naar
Joyce

Bericht door Joyce »

Sasha schreef:Andocur en Progynova kun je niet laten smelten onder je tong, de stof kan namelijk niet worden opgenomen waardoor het in het speeksel blijft. Echte sublinguale smelttabelletten bevatten een microscopische vorm van de werkzame stof, zodat ze door het membraan van het slijmvlies heen kunnen gaan. Ik heb de sublinguale methode ook geprobeerd, maar ook dat vond ik niet prettig. Sublinguale opname gaat namelijk veel te snel. De stof blijft ook maar slechts 2 uur in de bloedbaan, waarna het geheel verdwijnt. De piek van de werkzaamheid merk je ook binnen 15 minuten, en die is vrij heftig. Ik merkte het direct na inname, en werd er zelfs duizelig en onrustig van.
De tabletten worden via het slijmvlies opgenomen werkt uitstekend, reacties als jij omschrijf ken ik totaal niet. De werking is prima als ik naar de resultaten kijk alles beneden is morsdood.
Heb op deze manier nergens, maar dan ook nergens last van
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Joyce schreef:
Sasha schreef:Andocur en Progynova kun je niet laten smelten onder je tong, de stof kan namelijk niet worden opgenomen waardoor het in het speeksel blijft. Echte sublinguale smelttabelletten bevatten een microscopische vorm van de werkzame stof, zodat ze door het membraan van het slijmvlies heen kunnen gaan. Ik heb de sublinguale methode ook geprobeerd, maar ook dat vond ik niet prettig. Sublinguale opname gaat namelijk veel te snel. De stof blijft ook maar slechts 2 uur in de bloedbaan, waarna het geheel verdwijnt. De piek van de werkzaamheid merk je ook binnen 15 minuten, en die is vrij heftig. Ik merkte het direct na inname, en werd er zelfs duizelig en onrustig van.
De tabletten worden via het slijmvlies opgenomen werkt uitstekend, reacties als jij omschrijf ken ik totaal niet. De werking is prima als ik naar de resultaten kijk alles beneden is morsdood.
Heb op deze manier nergens, maar dan ook nergens last van
Vooral doen waar jezelf in geloofd hoor. Ik hou je niet tegen.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:
Vooral doen waar jezelf in geloofd hoor. Ik hou je niet tegen.
Ik heb zelfs op een buitenlandse T forum gelezen dat sommigen het zelf kauwen voor slikken, ieder zo z'n eigen manier.
Afbeelding
Fay

Bericht door Fay »

kga proberen het te snuiven

Fay
Veronica

Bericht door Veronica »

Fay schreef:kga proberen het te snuiven

Fay
:shock: