een goedbedoeld compliment....maar auw....

"Transgerelateerde" issues in werk, studie, uitgaan, en zo voort
Fay

Re: een goedbedoeld compliment....maar auw....

Bericht door Fay »

Ene dag is de andere ook niet heb ik gemerkt, soms valt alles goed,voel je je goed dapper en sterk genoeg om de deur uit te gaan zoals je wilt, soms lukt dat minder

Mezelf daarop aanpassen , is het gewoon ff makkelijker verstand op nul je ding te doen ongeacht je presentatie

Moet wel zeggen dat hrt een wereld van verschil is, ipv me voorheen als verklede man te voelen, voelt het met hrt zoveel natuurlijker, ook al is de buitenkant nog veel man, gevoel versus de spiegel, presentatie minder belangrijk, hoef niet meer op en top, volstaat een simpele spijkerbroek sneakers en een t shirt ook

Kijk ook stukken minder op tegen de zomer wat dat betreft, een periode waarin je vanwege het mooie weer en de warmte minder kan verhullen, verder vooral veel doen doen doen, met of zonder hulp

Fay
Janneke

Bericht door Janneke »

Als passabel 'worden' je doel is zal je nooit gelukkig worden. Je moet eerst jezelf accepteren zoals je bent want je kunt daar beperkt iets aan veranderen. En echt, geloof me...de operatie gaat daar niets aan veranderen. Zelfs geen FFS.
Fay

Bericht door Fay »

Zonder meer waar, degene die maar blijven schaven en zoeken naar nog meer aanpassing ffs etcetc, zullen het moment van innerlijke tevredenheid en zelfacceptatie nooit bereiken,thats on the inside, daar ligt wel de sleutel

Fay
jacqueline

Bericht door jacqueline »

war het bij mij om ging: ze zei dat, en ik realiseerde me dat het dus duidelijk te zien was dat ik geen vrouw was.....terwijl ik in de spiegel toch heel wat leek....
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

ja 'n erg vervelend gevoel is dat hé Jacqueline, toch is dat het m.i. waar we 't inderdaad ook over hebben.. 'k denk overigens dat de hormonen het gevoel in de spiegel ook nog wat versterken.. :?
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Zolang ik al leef in de wijk waar ik nu woon - en dat is nu ruim 12 jaar - kom ik bij dezelfde buurtsuper.
Ik heb nog een maand of 2 rondgelopen in mannenkleding maar de rest van de tijd dus als mezelf.
Niemand dus die me zou kunnen herkennen van 'voor mijn tijd'.
Ik weet niet hoe het bij jou zit Jacqueline maar als je altijd al bij dezelfde supermarkt ben gekomen dan
zit die herkenning er heus nog wel in. Dat je minder leuke maar ook leuke opmerkingen te horen krijgt over
je voorkomen is heel normaal en normaal is al helemaal als een 'oude bekende' je herkent dat die dan een
opmerking maakt zoals "je ziet er goed uit". Zoek daar niet teveel achter.

x'jes en liefs
Daniéla
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

en de volgende keer hoor je op straat een jongen met een petje achterstevoren op zijn hoofd roepen 'hee een travestiet'.. iedereen kijke... waar??
Veronica

Bericht door Veronica »

Irene schreef:en de volgende keer hoor je op straat een jongen met een petje achterstevoren op zijn hoofd roepen 'hee een travestiet'.. iedereen kijke... waar??
Pff niks van aan trekken, ik zei al vaker dat mijn leraren en klasgenoten mij accepteren zoals ik ben maar dat doet de rest van de school vaak niet, als ze met een opmerking komen als freak, is dat een man of manwijf trek ik mij niks vanaf, ze willen juist graag dat je reageert.

Maar dat is een ander thema vrees ik. :lol:
Afbeelding
Lindsay

Bericht door Lindsay »

jacqueline schreef:war het bij mij om ging: ze zei dat, en ik realiseerde me dat het dus duidelijk te zien was dat ik geen vrouw was.....terwijl ik in de spiegel toch heel wat leek....
Mijn vermoeden is dat je toch bij elke op of aanmerking meten de verdediging in wil schieten.
Niet alles wat ze tegen je zeggen is negatief dat is wat je er zelf van maakt.
Hoe invloed van hormonen hierbij een rol kunnen spelen laat ik even aan een ander over, ik kan je dat niet vertellen.
Je kan ook de positieve kant uit de opmerking halen, en dan denken zie je wel het gaat goed met mij.
Don't dream your life, live your dream

Wees jezelf, er zijn al andere genoeg
Joyce

Bericht door Joyce »

Jaqueline

Was het niet dat ze kende en dat ze je een compliment maakte omdat je goed op weg bent, het is een iets andere benadering

Groetjes Joyce