Ervaring/tips gezichtsontharing?

Veronica

Re: Ervaring/tips gezichtsontharing?

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Zojuist weer een momentje met een flink aantal hele korte blonde haartjes die plotseling opkwamen, na een hele poos haarvrij te zijn. Even de pincet gepakt, fel licht en een vergrotende spiegel om ze allemaal te pakken. Ze zijn weer even weg. Ja, alles wegkrijgen is vrijwel niet mogelijk. Zelfs huidtherapeuten geven geen garantie boven de 80% permanente verwijdering. Misschien na 10 jaar is het gebied zo vaak bewerkt, dat de haartjes er vanzelf de brui aan geven. Tot die tijd blijf je bezig...
Dat klopt, zeker als het lichte haartjes zijn.

Nou heb ik die dus, qua behandeling ben ik niet blij maar voor de rest zal ik er minder last van hebben.

Ik denk dat qua ontharing ik mij meer op de kin moet focussen, daar groeit het immers het snelst bij mij en het meest.
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Dan krijg je elektrolyse? Ai, ben daar zo bang voor geweest, dat ik het niet durfde. Ken ook iemand die er littekens aan over heeft gehouden, in het gezicht. Wil je niet afschrikken natuurlijk, maar het is volgens mij best heftig op die manier. De blonde haartjes die ik zelf heb, doe ik met pincet. Zijn er niet zoveel hoor, misschien stuk of 50 in totaal. Ook de hele kleine haartjes, die je bijna niet ziet zonder goede spiegel.
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Sasha schreef:Dan krijg je elektrolyse? Ai, ben daar zo bang voor geweest, dat ik het niet durfde. Ken ook iemand die er littekens aan over heeft gehouden, in het gezicht. Wil je niet afschrikken natuurlijk, maar het is volgens mij best heftig op die manier. De blonde haartjes die ik zelf heb, doe ik met pincet. Zijn er niet zoveel hoor, misschien stuk of 50 in totaal. Ook de hele kleine haartjes, die je bijna niet ziet zonder goede spiegel.
Bij mij zie je iets van 99% niet, op paar donkerdere haartje onder de kin na, maar ik heb eigenlijk een echte baardgroei, als ik mij 1 dag niet scheer ben ik net scheurpapier en als ik het langer niet doe zie je in daglicht gewoon alles.

Kom wel net achter dat toen ik de afspraak bij Cosmedilight gisteren maakte ik zei donkere haren te hebben, zat op school dus ik verstond dat niet maar achteraf kom ik er achter.

Maandag even doorgeven dat ik het fout zei.
Afbeelding
Alexandra

Bericht door Alexandra »

Als ik in de spiegel kijk zie ik dat die blonde haartjes dwars door de huid drukken en de huid korrelig maakt. Ik scrub het dan ook met (fijn) zeezout na het plukken, zodat die huiddeeltjes ook verdwijnen. Naja, al met al mag ik niet klagen zo. 3 jaar bezig geweest, en ik leg me er nu maar bij neer dat ik eens per twee/drie weken even de restjes handmatig moet verwijderen. Elke vrouw heeft wel eens last van haargroei op de snor/kin.

:)
The body is a temple. Know yourself, and you shall know the gods. — Ancient Egyptian Proverb
Veronica

Bericht door Veronica »

Als ik de ergste 80% voorgoed kwijt ben zou ik al gelukkig zijn, voor zover ik het weet kan de HRT in sommige gevallen de baard groei (of wat er nog van over is) wel flink vertragen.
Afbeelding
Jeste
Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens

Bericht door Jeste »

Veronica schreef:
Sasha schreef:Dan krijg je elektrolyse? Ai, ben daar zo bang voor geweest, dat ik het niet durfde. Ken ook iemand die er littekens aan over heeft gehouden, in het gezicht. Wil je niet afschrikken natuurlijk, maar het is volgens mij best heftig op die manier. De blonde haartjes die ik zelf heb, doe ik met pincet. Zijn er niet zoveel hoor, misschien stuk of 50 in totaal. Ook de hele kleine haartjes, die je bijna niet ziet zonder goede spiegel.
Bij mij zie je iets van 99% niet, op paar donkerdere haartje onder de kin na, maar ik heb eigenlijk een echte baardgroei, als ik mij 1 dag niet scheer ben ik net scheurpapier en als ik het langer niet doe zie je in daglicht gewoon alles.
Nou, dat gaat dan nog heel wat werk worden om ze weg te krijgen. Je schreef zelf dit al:
Veronica schreef:Mijn haartjes vallen niet op maar een vriendin had alleen blonde haartje, wel enorm veel last van van het was erg zichtbaar door de hoeveelheid.

Na 4 jaar is ze er vanaf.
Dat zal voor jou dan misschien vergelijkbaar zijn, al hoop ik dat natuurlijk niet voor je.

Omdat m'n huid erg gevoelig is heb ik wel angst voor elektrische epilatie gekregen. Je huid krijgt het dan zwaar te verduren en als m'n huid beschadigd raakt lijkt het niet meer helemaal goed te herstellen. Voor dat ik ga beginnen met het permanent verwijderen van de gezichtsbeharing ga ik eerst naar m'n huid laten kijken door een arts.

Maar voorlopig lukt het wel om de haartjes zelf weg te epileren. Het is wel veel beter dan scheren, heb ik gemerkt. M'n huid voelt nu veel zachter. Vooral omdat de haartjes die terugkomen zachter zijn.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
intrans

Bericht door intrans »

Ik wou dat ik licht blond haar had wat niet zichtbaar is, helaas is het weer rotter om dat weg te krijgen.
Vind die baardschaduw en groenige stoppels echt waardeloos.
Veronica

Bericht door Veronica »

intrans schreef:Ik wou dat ik licht blond haar had wat niet zichtbaar is, helaas is het weer rotter om dat weg te krijgen.
Vind die baardschaduw en groenige stoppels echt waardeloos.
Ik heb juist heel erg lichte beharing, met stuk of 10 donkere haartjes onder de kin, maar bij mij begon baardgroei heel erg laat, pas na mijn 17de kwam er iets en scheren moet ik sinds mijn 20ste om de week en sinds 21ste meerdere keren.

Sinds vorig jaar eigenlijk iedere dag, maar soms komt het weleens voor dat de volgende dag niks groeit en scheren niet nodig is.
Afbeelding
intrans

Bericht door intrans »

Laserbehandeling 5, 6 & 7 zitten er inmiddels ook op, kan niet wachten tot alles voorgoed klaar is!
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Op je fototje is er al niets meer van te zien.

Barbarella
Na mij de zondvloed!