androkur depressie

Fay

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Geen id maar is het bedoelt voor hetzelfde?

Oorspronkelijk niet zo te lezen

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 4&rId=1833" target="_blank
Raisa

Bericht door Raisa »

Het is een kalium sparende plaspil die een anti-androgene bijwerking heeft. In de VS is het het standaard anti-androgeen voor transvrouwen, ik heb het in de eerste 3 maanden van mijn transitie gebruikt, daarna was ik overgestapt op androcur. Het heeft weer wat andere bijwerkingen dan androcur in dat je vaker naar het toilet moet en dat je moet opletten dat je niet teveel kalium naar binnen krijgt omdat dat tot hartritmestoornissen kan leiden. Je wordt er echter niet depressief en niet zo vermoeid van. Een potentieel nadeel van spironolacton is dat het effect bij sommige mensen minder wordt na lang gebruik, dan moet je meer gaan slikken of alsnog overstappen op androcur.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik en nog een aantal anderen slikken spironolacton ipv Androcur Fay.
Dit middel wordt normaal gesproken In Nederland niet standaard voorgeschreven.

Ik heb me echter eigenlijk nooit echt verdiept in de wezenlijke verschillen.
Zoals je weet heb ik alleen veel last gehad van vermoeidheid en slaperigheid.
Ik slikte het ook van begin af aan tegelijk met estradiol.

x'jes en liefs
Daniéla

nb. Dank je Raisa. :)
Fay

Bericht door Fay »

Dat klinkt mij dan weer een stuk positiever in de oren waarbij ik me dan acuut afvraag waarom het vu mij dit niet als 2de optie voorlegt, als ik klachten mbt androkur keer op keer aankaart

Zo ingewikkeld is het niet wel?

Fay
elke

Bericht door elke »

Raisa schreef:Is het misschien een mogenlijkheid om over te stappen naar Spironolacton in plaats van Androcur? Het heeft weer heel andere bijwerkingen maar sommige mensen varen er beter bij.
Ik geloof niet dat de VU daaraan meewerkt. Ik heb het wel eens gevraagd.
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Ik ben zelf met de HRT begonnen Fay en heb gekozen voor spironolacton omdat iemand van Transvisie mij hier per ongeluk op wees.
Toen ik me aanmeldde bij mijn door mezelf uitgekozen endocrinoloog heeft ze inlichtingen ingewonnen bij een door het VUmc erkende
endocrinoloog en die adviseerde haar mij te laten overstappen op Androcur. Ik heb toen gezegd dat ik me heel goed voelde bij de spiro
en dat ik tevreden was met de effecten ervan. Ook omdat ik kort voor mijn srs stond (is helaas wel uitgelopen) heeft ze toen besloten
me niet over te zetten op Androcur.

x'jes en liefs
Daniéla
Barbarella

Bericht door Barbarella »

Eigenlijk is een van de rederenen waarom ik haast begin te krijgen met zaaddodende pillen, dat ik heb ontdekt dat ik eigenlijk nauwelijks testo produceer zolang ik weinig fysieke inspanning lever. Alleen weinig fysieke inspanning is niet erg gezond.

Wat mij tegen houd houd om zaaddoonde pillen te slikken is dat veel mensen er depresief van worden. en ik zit niet op een depressie te wachten.

Maar het wordt wel tijd om vooruit te gaan. Ik voel me op dit moment erg gevangen in het trans zijn.

De hele tijd een kop vol afwegingen. Dat ik het zonder SRS ook wel red, maar dan weer een leuk rokje aan en super onzeker door mijn pieleke en dan weer niet durven kijken of ik kalend ben en dan weer een shampoo gevonden en BLABLAABLA BLA BLABLA.

Brbarella
Na mij de zondvloed!
Fay

Bericht door Fay »

extra: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 2401,d.bGE" target="_blank

Hier al wel bekend denk ik , kheb hier iig veel aan mbt meer duidelijkheid

Fay
Fay

Bericht door Fay »

Ok, dat is het dus ook, voor velen, je wil door ,maar wel op een hanteerbare juiste manier, en als die niet wordt geboden blijf je wer hangen,met alle psychische aanpassing, twijfelzaaing, afwegingen, cirkeltjes denken en maar weer overwegen van dien,of je gaat op onderzoek uit zoals nu, in dit draadje

Dus, herkenbaar Barbarella, alleen niet met het gewenste resultaat, ook ik denk vaak, ok, dan ben ik maar halve man ,vrouwelijke man, androgyne, u name it, jezelf foppen ook, daardoor, als gevolg van af haken,terwijl mijn hart schreeuwt om het enige juiste en er eigenlijk maar 1 juiste weg voor me ligt, maar wel graag op een manier die mij niet volledig onderuit haalt

Fay, the search goes on en hoewel ik het reetevermoeiend vindt, het is niet anders, fijn te lezen dat in dit draadje spironolacton naar voren komt, dat geeft mij iig enorme psychische ruimte
elke

Bericht door elke »

Fay schreef:Ok, dat is het dus ook, voor velen, je wil door ,maar wel op een hanteerbare juiste manier, en als die niet wordt geboden blijf je wer hangen,met alle psychische aanpassing, twijfelzaaing, afwegingen, cirkeltjes denken en maar weer overwegen van dien,of je gaat op onderzoek uit zoals nu, in dit draadje

Dus, herkenbaar Barbarella, alleen niet met het gewenste resultaat, ook ik denk vaak, ok, dan ben ik maar halve man ,vrouwelijke man, androgyne, u name it, jezelf foppen ook, daardoor, als gevolg van af haken,terwijl mijn hart schreeuwt om het enige juiste en er eigenlijk maar 1 juiste weg voor me ligt, maar wel graag op een manier die mij niet volledig onderuit haalt

Fay, the search goes on en hoewel ik het reetevermoeiend vindt, het is niet anders
Beter nu twijfelen als na de SRS toch? Nu heb je iig nog de mogelijkheid een stapje terug en dan weer twee vooruit te doen. Na de SRS wordt dat al moeilijker.