androkur depressie

Fay

Re: androkur depressie

Bericht door Fay »

Ben gestopt met andro,slikte 50mg, per dag, elke medicatie heeft bijwerkingen, de mate van 'lijden' daaraan bepaald wat je er vervolgens mee doet

Morgen spreek ik een endocrinoloog, weet ik wat meer

Fay
elke

Bericht door elke »

Fay schreef:Ben gestopt met andro,slikte 50mg, per dag, elke medicatie heeft bijwerkingen, de mate van 'lijden' daaraan bepaald wat je er vervolgens mee doet

Morgen spreek ik een endocrinoloog, weet ik wat meer

Fay
het is niet erg verstandig plotseling te stoppen met androcur... jammer genoeg zeggen de endo's dat ook nooit bij de VU. Beter is het om af te bouwen.... :(
Fay

Bericht door Fay »

Dat is dan ook exact wat ik heb gedaan, gestopt dmv afbouwen

Fay
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Hoi Fay,

Ook ik ben destijds gestopt met de androcur vanwege de enorme depressies.
Vraag eens naar maandelijkse triptoreline spuiten (decapeptyl/gonadectyl heten dacht ik). Gaf bij mij geen bijwerkingen, eens per 4 weken een injektie via de huisarts en klaar.

Hoe hoog is de E? Als die te laag is dan kan dat ook nog roet in het eten gooien door de tendens te versterken.
Sterkte in ieder geval om iets gedaan te krijgen in Amsterdam...

Achteraf bezien:
Helaas was ik destijds 2 weken te vroeg met androcur gestopt (je moet 3 maanden bewijsbaar ge T hebben) om direkt voor een positief besluit na 12 maanden hormonen voor de operatie in aanmerking te komen. Had ik dat geweten dan was het me misschien nog gelukt om die 2 weken vol te houden. En ook was het me misschien dan nog wel gelukt om naar Thailand te gaan voor de operatie. Het geld was toen al minder maar nog wel mogelijk geweest bij elkaar te krijgen.
FWIW
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Fay

Bericht door Fay »

NaomiClareNL schreef:Hoi Fay,

Ook ik ben destijds gestopt met de androcur vanwege de enorme depressies.
Vraag eens naar maandelijkse triptoreline spuiten (decapeptyl/gonadectyl heten dacht ik). Gaf bij mij geen bijwerkingen, eens per 4 weken een injektie via de huisarts en klaar.

Hoe hoog is de E? Als die te laag is dan kan dat ook nog roet in het eten gooien door de tendens te versterken.
Sterkte in ieder geval om iets gedaan te krijgen in Amsterdam...

Achteraf bezien:
Helaas was ik destijds 2 weken te vroeg met androcur gestopt (je moet 3 maanden bewijsbaar ge T hebben) om direkt voor een positief besluit na 12 maanden hormonen voor de operatie in aanmerking te komen. Had ik dat geweten dan was het me misschien nog gelukt om die 2 weken vol te houden. En ook was het me misschien dan nog wel gelukt om naar Thailand te gaan voor de operatie. Het geld was toen al minder maar nog wel mogelijk geweest bij elkaar te krijgen.
FWIW
Ok thx weer wat info, ik ben ook 2 maanden voor einde hrt gestopt, heb psych daar niet over gehoord, mbt operatie, maar das nog niet echt een issue aangezien ik wil uitwijken naar elders

search still going on..

Fay
NaomiClareNL

Bericht door NaomiClareNL »

Um, je hebt wel een brief van VUmc nodig voor een operatie elders als je niet ook bij PIG zit hoor. Maar ik neem aan dat je minstens 3 maanden aaneengesloten geen T in je lijf had (zie de labuitslagen) anders had de endo wel gepiept. Hoop ik althans.
2018 There was a great war, the gods died, and the world ended.
So what's this, a dream?
Of course not. It's the world. It's ended lots of times. And then it continues, with fewer gods, and more stories.
That's not an end.
It is to the gods.
@MicroSFF
Fay

Bericht door Fay »

Ok, het is allemaal nog lang niet zover mbt srs,eerst maar eens de volgende stap uitvogelen mbt dit gebeuren

Fay
Fay

Bericht door Fay »

Hardstikke lachen natuurlijk, op advies van Pysch, van der Donk, telefonische afspraak gemaakt met endocrinoloog, die mij vandaag zou bellen

Die belt, vervolgens aan mij vraagt waarvoor ze mij moet bellen, ik dat verhaal uitleg mbt androkur, kan ik opbouwen en hoe, nou, gewoon vanaf dag 1 nemen, nee dat is niet de bedoeling,dat is nu net waarom ik u wil spreken omdat dat voor mij niet werkt en ik daar dus teveel last van heb

Ok, halve tabletjes dan misschien,oppert de schat? ja zover was ik zelf ook al, geen id, zou kunnen

Maar als 2de vraag ,wat kunt u mij vertellen over spironolacton en triptolerine

Euhm hoezo?

Nou omdat ik liefst geen androkur neem en op zoek ben naar alternatieven

Dat schrijven wij zelden voor,u moet met mevr van der Donk maar afspraak een maken,om dit te bespreken

Dat heb ik al gedaan lieve schat en die heeft me juist gezegd dat ik met u moet overleggen om dit te bespreken

Oh, ja zo wordt het wel een kastje muur verhaal, idd mevrouw

Einde liedje, toch maar weer afspraak maken van der Donk, en endro,om dit dus te bespreken, telefonisch wilde ze me niet adviseren wat ik ergens wel begrijp

Goed, ze wilde echt wel meewerken , en ik snap haar voorzichtigheid daarin ook wel, dus, afspraak psych en endro, gaan we er weer gezellig heen, met als eventuele winst van inzet, spironolacton en triptolerine

afspraken, aanstaande maandag en 7 maart, kon lekker snel dees keer

Fay
elke

Bericht door elke »

Fay schreef: afspraken, aanstaande maandag en 7 maart, kon lekker snel dees keer

Fay
das wel heeeeeeel snel ja :)
Fay

Bericht door Fay »

Denk da ze moe van me worden en denken, doe maar ff snel zijn we der weer vanaf voor 3 maanden haha :)