O, joy. keek er juist uit dat dit wel door kon gaan.
overtuig je jezelf na 28 jaar dat je echt niet vreemd bent en er ook mag zijn, krijg je het gedonder dat de 'maatschappij' al je mogelijkheden letterlijk ontneemt.
(Ik zal niet verbaasd zijn als we naar Engelse toestanden gaan van een paar jaar terug toen ik daar woonde, dat mensen zelf jaren HRT bestelde vanaf het internet en zelf de hoeveelheid bepaalde omdat de wachttijd bij Charring Cross 2 jaar was)...
Sorry, maar ik ga even in een hoekje zitten balen.
PIG
-
Arike
Re: PIG
wat ik al zei, PIG werkt aan een oplossing ... laten we niet al te snel mogelijk verkeerde conclusies trekkenVeronica schreef:Het wordt van kwaad tot erger, dus iedereen moet waar naartoe straks als er geen nieuwe intakes bij de PIG komen en de VU nog steeds een stop heeft?
Blijft heel erg voor mensen die nu stilstaan erdoor.
"You try to forget but it's impossible
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
That song stays in your head and it's unbearable
It says remember who you are remember what you want"
-
Marieke
het is lastig positief te blijven hierover, ik bedoel, de wachttijden voor het PIG zijn ook al verschrikkelijk lang, en als er andere genderpsychs waren die patienten over konden nemen van Alwin dan had het PIG dat neem ik aan al lang gedaan om die wachtlijsten weg te werken, dus ik verwacht weinig goeds van de oplossing waarmee ze op de proppen gaan komen, maar ja, ik ken het hele wereldje pas nauwelijks, maar ik vind het lastig om postitief te blijven in dit gevalArike schreef:wat ik al zei, PIG werkt aan een oplossing ... laten we niet al te snel mogelijk verkeerde conclusies trekkenVeronica schreef:Het wordt van kwaad tot erger, dus iedereen moet waar naartoe straks als er geen nieuwe intakes bij de PIG komen en de VU nog steeds een stop heeft?
Blijft heel erg voor mensen die nu stilstaan erdoor.
-
alida
Dit is wel weer balen!
Er komt ongetwijfeld een oplossing, maar de wachtlijsten zullen ondertussen inderdaad niet bepaald korter worden.
Ergens hoop ik nog dat er in de onderhandelingen tussen VUmc en verzekeraars een wonder geschiedt en dat er zo veel middelen beschikbaar komen dat de wachtlijsten snel zullen zijn verdwenen.
Nou ja, laten we moed houden! En laten we vooral druk uit blijven oefenen op alle partijen om de transgenderzorg weer op peil te krijgen en te houden.
Ergens hoop ik nog dat er in de onderhandelingen tussen VUmc en verzekeraars een wonder geschiedt en dat er zo veel middelen beschikbaar komen dat de wachtlijsten snel zullen zijn verdwenen.
Nou ja, laten we moed houden! En laten we vooral druk uit blijven oefenen op alle partijen om de transgenderzorg weer op peil te krijgen en te houden.
-
Fay
Waarom gebruikt het vu het sluiten van de deuren als pressiemiddel?
Clienten zijn de dupe en de verzekeraars zet je er niet mee onder druk, begrijp dat nog steeds nie helemaal
Pig probeerd eea op te vangen
Fay
Clienten zijn de dupe en de verzekeraars zet je er niet mee onder druk, begrijp dat nog steeds nie helemaal
Fay
-
Britta
Ik sta/stond op de lijst van het PIG en sta op de wachtlijst voor de wachtlijst voor het VU. Wat gewoon parten speelt is niet dat ik eventueel langer moet wachten. Als het PIG een paar weken langer nodig hebben dan is dat niet erg, wat parten speelt is die onzekerheid. Denk je na 27 jaar een besluit te hebben genomen en vooruit te kunnen...is weer een hoop onzeker.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Janice
Als je op de wachtlijst van het VU staat is er niks aan de hand daar word je sowieso verder behandeld, alleen het wachten kan frustrerend zijn. En je moet alleen even wachten hoe het verder ontwikkeld bij het p.i.g. en in de loop van deze week of volgende week als Tanja weer beter is even bellen of mailen. Het is een professionele zorginstelling ik neem aan dat ze met een redelijke oplossing zullen komen.
-
Veronica
Het zou mee te maken kunnen hebben dat extra mensen inbde wachtlijst extra geld kosten die het VU niet heeft of andere ergens vandaan moet halen, in dat geval zouden denkt ik alle patiënten de dupe zijn in plaats van de nieuwe die niet meer bij kunnen.Fay schreef:Waarom gebruikt het vu het sluiten van de deuren als pressiemiddel?
Fay
Hopen dat de problemen bij het PIG en VU spoedig opgelost worden.
-
Britta
Ehm, het VU heeft een patientenstop. Alleen een week voor het laatste kamer debat ging de VU een soort wachtlijst bijhouden (kreeg een mail met de vraag om gegevens e.d.) voor wanneer de patientenstop voorbij is. Een soort wachtlijst voor de wachtlijst dus...maar geen garantie op behandeling of an ook maar iets...Janice schreef:Als je op de wachtlijst van het VU staat is er niks aan de hand daar word je sowieso verder behandeld, alleen het wachten kan frustrerend zijn. En je moet alleen even wachten hoe het verder ontwikkeld bij het p.i.g. en in de loop van deze week of volgende week als Tanja weer beter is even bellen of mailen. Het is een professionele zorginstelling ik neem aan dat ze met een redelijke oplossing zullen komen.
Maar goed het gaat hier over het PIG. Denk dat er wel een oplossing komt. Beetje jammer is misschien nu de manier waarop het naar buiten komt, omdat de oplossing nog niet bekent is geeft dat i.i.g. bij mij het gevoel van onzekerheid.
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Als de VU nu eens onder die steen vandaan zou komen en met de verzekeraars en instanties gewoon een DBC overeen zou komen, krijgen ze gewoon per behandelde patient betaald. Dan hoeft niemand de dupe te worden. Alleen, dan worden de kosten van de zorg opeens zichtbaar en daar zitten zowel de vu als de verzekeraars niet op te wachten. Want dan gaat straks iedereen naar het buitenland en moet er veel meer vergoed worden.Veronica schreef:
Het zou mee te maken kunnen hebben dat extra mensen inbde wachtlijst extra geld kosten die het VU niet heeft of andere ergens vandaan moet halen, in dat geval zouden denkt ik alle patiënten de dupe zijn in plaats van de nieuwe die niet meer bij kunnen.
Hopen dat de problemen bij het PIG en VU spoedig opgelost worden.
De problemen bij de VU zijn dus zeker oplosbaar. De PIG lijkt ten onder te gaan aan het eigen succes, en als ik Alwin goed beluister, micromanagement.
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]