Nieuwsuur: o.a. transgenders
Datum
Vr 2 mei 2014
Tijd
22:00 tot 22:52
Genre
Actualiteitenmagazine
Presentatie
Mariëlle Tweebeeke;Twan Huys;Joost Karhof
Officiele Twitter
@nieuwsuur
Uitzending gemist
Nieuwsuur: o.a. transgenders gemist
Onderwerpen:
-Transgenders de dupe van budget-conlict
Het VUmc is de grootste aanbieder van transgenderzorg in Nederland. Maar sinds december worden er geen nieuwe patiënten ingeschreven door een conflict met de zorgverzekeraars.
Nieuwsuur
-
Veronica
-
Miazara
-
Anon20180730
Re: Nieuwsuur
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1414532" target="_blank
-
Miazara
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Naar aanleiding van dit programma stond er ook iets over op de website van Het Parool:
Het volledige artikel "VUmc komt met plan voor op hulp wachtende transgenders" staat hier. Weinig verrassend, maar toch weer wat aandacht. Hopelijk staat het ook een beetje opvallend in de papieren versie van deze krant. Die had ik echter nog niet gelezen, want het kwam er niet van om naar de bibliotheek te gaan.Bestuursvoorzitter van VUmc Wouter Bos wil dat verzekeraars en het ziekenhuis tot een oplossing komen voor de 250 transgenders die op medische behandeling wachten. Dat zei Bos in een uitzending van Nieuwsuur. Hij wil dat de verzekeraars ...
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.
-
Holden
Ik vond het toch wel opvallend dat Bos de hele tijd zei dat ze niet monopolisch willen zijn in de trans* zorg maar dan tegelijkertijd zei dat zij de enige in NL die trans* zorg hebben. Als of PIG en UMCG niet bestaan (en het LUMC in Leiden voor jongeren)... En dan ook niet zeggen dat er ook operaties daar buitenom kunnen worden gedaan (denk maar aan Slotervaart in A'dam). Vind het wel goed dat er meer aandacht voor is maar ik irriteer me mateloos over de foute informatie die gegeven wordt (beide door VU en journalisten die niet echt goed research doen over het onderwerp. Even een snelle google check en je zult zien dat er meer mogelijkheden zijn dan alleen het VU).
Vind daarom ook wat Bos zegt (als het gezicht van VU) geheel tegenstrijdig -> wij willen niet de enige in NL zijn die dit soort zorg geeft maar we gaan niet aangeven dat het al elders kan in NL.
Vind daarom ook wat Bos zegt (als het gezicht van VU) geheel tegenstrijdig -> wij willen niet de enige in NL zijn die dit soort zorg geeft maar we gaan niet aangeven dat het al elders kan in NL.