VUmc: Patiëntenstop opgeheven

Ecka

Re: VUmc: Patiëntenstop opgeheven

Bericht door Ecka »

alida schreef:Gendereuforie! :D
Haha! :mrgreen:
Anon20180501

Bericht door Anon20180501 »

Robyn schreef...
Nu weet ik niet wat verstandig is om me (ook) bij het VU aan te melden want ik weet niet hoe lang dat gaat duren. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ik daardoor 2 jaar later pas aan de HRT mag.
Hai Robyn

Ik zou voor je stappen onderneemt even informeren bij je zorgverzekeraar of die wel een dubbel traject vergoedt.
Zie; 2e traject niet meer vergoed

Liefs Daniéla
Danielle

Bericht door Danielle »

Het valt me op dat er in het persbericht maar een paar verzekeraars worden genoemd, lang niet alle. Wel de verzekeraars die het overgrote deel van de markt in handen hebben. Maar waarom worden de kleintjes niet genoemd? Hebben die niet deelgenomen aan het overleg? Hebben die soms nooit dwars gelgen over de financiering? Of hebben ze zich laten vertegenwoordigen door en van de andere verzekeraars? (Bedoel ik niet de verzekeraars die onderdeel zijn van de grotere concerns als Achme en Cz)
Mijn transitieblog: Fading Gender
Silvia

Bericht door Silvia »

ik zie de Amersfoortse niet staan ...
Everyone is Perfect in their Own Way

Afbeelding
Britta

Bericht door Britta »

Hoi,

Goed nieuws, ga kijken of ik me daar ook inschrijf (even kijken naar het dubbele traject en of het dan verstandig is mij over te schrijven van het pig naar VU, maar dat zien we wel).

Denk dat de kleine vooral zich hebben laten vertegenwoordigen. Dit ook omdat veel kleine verzekeringen toch al van de grote gebruik maken als het om meer dingen gaat. Zo wet ik dat mijn verzekering van besured zo goed als identiek is aan VGZ omdat zij gebruik maken van VGZ als het gaat om de financiële buffers van VGZ en van de contracten die VGZ met zorgverleners afsluit. Zeker als we het over zon verzekeraar hebben, dan heeft diegene misschien een handjevol transgenders en kan ik me voorstellen dat ze de onderhandelingen liever aan de grote partijen over laten.

Groetjes,

Brenda
Look at others and try not to see what makes them different, but what connects them
Anon20180730

Bericht door Anon20180730 »

komt me voor dat een dubbeltraject (tzt) qua zorgvergoeding eigenlijk niet meer kan, als het VUmc als expertisecentrum gaat optreden voor specifieke zorginstellingen GD (zoals PIG). Te lang, dubbelop en dus te duur
Robyn

Bericht door Robyn »

Daniéla schreef:
Robyn schreef...
Nu weet ik niet wat verstandig is om me (ook) bij het VU aan te melden want ik weet niet hoe lang dat gaat duren. Ik wil bijvoorbeeld niet dat ik daardoor 2 jaar later pas aan de HRT mag.
Hai Robyn

Ik zou voor je stappen onderneemt even informeren bij je zorgverzekeraar of die wel een dubbel traject vergoedt.
Zie; 2e traject niet meer vergoed

Liefs Daniéla
ik heb Menzis, en las al eerder dat ze moeilijk doen als je het traject buiten het vu doet.
Groetjes,
Robyn
Anon20180501

Hai Robyn

Buiten dat, als ze inderdaad maar 1 traject vergoeden dan komt het aan op de grootste verschillen tussen de P.I.G. en het VUmc/UMCG. Bij het VUmc en het UMCG wordt het meeste voor je geregeld en wordt 'alles' volledig vergoed. Bij de P.I.G. moet je veel zelf regelen (ze hebben inmiddels wel een aantal meewerkende endocrinologen in hun bestand staan waar ze je naar kunnen verwijzen), moet je voor de srs uitwijken naar het buitenland en wordt niet alles volledig vergoed.

Toch iets om goed over na te denken...

Liefs Daniéla
Robyn

Bericht door Robyn »

Daniéla schreef:Hai Robyn

Buiten dat, als ze inderdaad maar 1 traject vergoeden dan komt het aan op de grootste verschillen tussen de P.I.G. en het VUmc/UMCG. Bij het VUmc en het UMCG wordt het meeste voor je geregeld en wordt 'alles' volledig vergoed. Bij de P.I.G. moet je veel zelf regelen (ze hebben inmiddels wel een aantal meewerkende endocrinologen in hun bestand staan waar ze je naar kunnen verwijzen), moet je voor de srs uitwijken naar het buitenland en wordt niet alles volledig vergoed.

Toch iets om goed over na te denken...

Liefs Daniéla
Als ik bij het PIG nu doorga heb ik van juli tot eind van het jaar de diagnostische gesprekken, als ik me bij VU aanmeld, kan dat nog wel eens heel lang gaan duren. Wat wordt dan bij PIG niet vergoed wat bij het VUmc wel wordt vergoed?
Groetjes,
Robyn
Anon20180501

Hai Robyn

In mijn geval moest ik een eenmalige eigen bijdrage betalen (€100,-) voor de diagnostiek en ca. €7.500,- voor de srs, maar over dat bedrag is mijn advocaat nog aan het procederen via een rechter. De epilatie en de HRT worden wel volledig vergoed. (worden uiteraard wel verrekend met je eigen risico) Hoe het zit met logopedie en andere aanverwante trajecten weet ik niet, die heb ik nooit hoeven te volgen.

Liefs Daniéla