Puberen?

SandraK

Puberen?

Bericht door SandraK »

Ik lees wel eens dat je door het gebruik van hormonen opnieuw door een soort puberteit heen gaat. Herkennen jullie dat?
Ik gebruik bijna twee jaar hormonen en heb de nodig moodswings en veranderingen al meegemaakt.
De laatste tijd echter krijg ik last van bozigheid en opstandigheid. Echt willen nukken als een puber. En ik ken dat helemaal niet van mezelf. Is dit iets wat jullie ook meemaken of hebben meegemaakt? Hoort dit er ook bij? Ik kan mezelf soms zo in de weg zitten daarmee. En mijn omgeving ook trouwens.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Anon20180730

Re: Puberen?

Bericht door Anon20180730 »

ondanks de impact die hormonen (kunnen) hebben op je stemmingswisselingen, vind ik dat 'opnieuw puberen' nogal wel erg overdreven. Als puber van 16 jaar was ik toch wel anders dan nu en mijn 'prefrontale cortex" is ook al lang uitontwikkeld :)
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Hormonen werken niet bij iedereen hetzelfde maar ik merk ook dat ik me sterker afzet tegen dingen die me niet bevallen en daarin heel erg ver kan gaan en dat had ik in mijn echte pubertijd juist helemaal niet. Na 30 maanden hormonen zou je denken dat dat minder zou moeten worden maar het lijkt eerder erger te worden. :)
SandraK

Bericht door SandraK »

Ik hoor er inderdaad verschillende verhalen over. Mijn puberteit was ook niet heel wild. Maar dat onredelijke.. Dat is echt nieuw hoor.
Je kunt mijn avonturen volgen op: http://katja01.wordpress.com/" target="_blank
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Precies en daarnaast ook heel erg vervelend. Als ik naar mezelf kijk dan denk ik steeds achteraf "moest dat nou zo?" maar uiteraard altijd te laat en berouw komt na de zonde.