Daphne schreef:Het is ook gewoon dat ik vind dat we niet altijd zo in dit hokje mogen geduwd worden. Alsof ik dan enkel tot die gemeenschap zou behoren en ik niets anders zou kunnen doen. Ik vind het enorm sterk dat sommigen hier zo open en trots over kunnen zijn maar liever hou ik het zelf eerder geheim. Ik schaam er me niet over maar vind nu ook niet echt iets om trots over te zijn. Ik heb al paar mensen ontmoet die echt bij alles het maar laten blijken dat ze homoseksueel of transgender zijn. En als zij dat niet erg vinden dan is dat maar oke maar bij mij zit dit dan toch maar volledig anders.
Iedereen beleeft zijn LGBT zijn anders he

Voor sommigen is het gewoon een klein labeltje dat ze gebruiken om het makkelijk te vertellen aan iemand hoe de situatie zit, anderen zijn echt activistisch (zoals in USA waar men scandeert: "we're here, we're queer, get used to it!") en nog anderen trekken zich niks aan van een labeltje en gebruiken de term LGBT enkel om aan te geven dat ze niet-hetero en/of niet-cis zijn. Ik behoor meer tot dat laatste omdat ik het lastig vind mij ergens duidelijk bij het deel LGB te zetten (de T is wel duidelijk :p).
Daphne schreef:Het is ook wel super dat er mensen zoals jij daar mee bezig zijn want dit soort community's helpen wel velen. Ik denk dat er wel veel dankbaar zijn dat er mensen zijn die hun tijd erin willen steken. En eigenlijk zou ik dat ook wel willen doen maar wil me dan eerder afstandelijk van alles houden.
Ieder zijn/haar eigen manier van iets terug te geven aan de community he

Niemand die iets verplicht om iets te doen. Bijvoorbeeld gewoon open zijn over je trans zijn is ook al bijdragen aan de community omdat je meehelpt de zichtbaarheid te vergroten en wie weet helpt dat ooit de acceptatie. Stel dat iemand jou ontmoet en je bent er open over dat je trans bent, wie weet verdwijnen er vooroordelen bij die persoon die ze over trans hadden en wie weet helpt dat dan als er ooit iemand in hun nabije omgeving uit de kast komt. Dan heb je dus in feite de community vooruit geholpen. Snap je?
Daphne schreef:Ik ben toch blij dat ik een paar mensen nu ken die wat ouder zijn en die dan wat meer ervaring kunnen delen over operaties en zo zaken die je pas meemaakt na paar jaar. Maar ja ik kan nu niet echt uitgaan of rondhangen met hen buiten op zo bijeenkomsten. en er zijn ook altijd problemen die enkel jongere transgenders meemaken zoals school of bepaalde activiteiten en dan is het toffer om je hierin te herkennen en over te praten
Iedere generatie heeft zijn eigen ervaringen die wat anders kunnen zijn, zelfs bij haast identieke situaties. Ik hou het meeste contact met transen van mijn leeftijd maar zoals hier op de chat spreek ik soms uren lang met mensen die al 50+ zijn. Voor informatie te krijgen ga ik overal eens luisteren maar als het gaat over iets zoals shoppen of uitgaan, dan hou ik het liever bij leeftijdsgenoten.
Daphne schreef:Dat is ook het geval voor mij. Ik wil gewoon als een jongedame gezien worden en niet als een transseksueel. En ik wil hier dan ook inderdaad niemand mee kwetsen maar als ik met mijn andere vriendinnen uitga dan voel ik me meer op mijn gemak en denk ik dat mensen minder zullen denken dat ik trans ben. Waarom ik me dat ook zo hard aan trek weet ik ook niet maar zo ben ik nu eenmaal

Ik heb hier wel al positieve reacties gekregen op mijn foto's maar die onzekerheid blijft er toch wel en dat zal nog veel tijd nodig hebben denk ik.
Ik ga meestal liever uit met cis vrienden dan met transen. Dat heeft soms heel spijtige redenen en hangt echt van de persoon af. Ik ben al schatten van transen tegengekomen die heel behulpzaam zijn, vriendelijk, enthousiast, ... maar dat je het echt hard ziet dat ze trans zijn. Ik voel me heel oppervlakkig dat ik dan gedachten heb zoals "als ik met hem/haar zou uitgaan, gaan ze misschien sneller door hebben dat ik ook trans ben!". Ik voel me redelijk over hoe ik eruit zie en ik vind dat ik me redelijk goed als vrouw kan presenteren. Maar zolang ik nog niet zeker genoeg ben, vermijd ik gewoon dat sommigen mij per ongeluk zouden outen, ook al is dat doordat ze gewoon hun zelf zijn... Het is egoïstisch, het is niet mooi van mij maar ik heb bijvoorbeeld al vragen voor samen te gaan shoppen afgeslagen omdat ik mezelf onzeker bij hun voel doordat ze zichtbaar trans zijn. Is er iets mis met zichtbaar trans zijn? Helemaal niet! Maar ik wil die confrontatie vermijden dat iemand mij zou outen. Ik wil gewoon mijn leven als vrouw leven en niet als trans. Ik ben Elke op de eerste plaats en trans zijn is gewoon een deel van mijn leven dat grotendeels privé is. Ik ben wel "trots" op mijn trans zijn en ik vind het niet altijd erg dat iemand het ontdekt, maar er is een tijd en plaats voor zo'n zaken en niet als ik gewoon geld wil laten rollen in kledingwinkels...