2e gesprek VUMC

Naidje

2e gesprek VUMC

Bericht door Naidje »

2 weken terug ben ik weer bij de VUMC geweest voor m'n tweede diagnostische gesprek. We hebben het vooral over mijn tienerjaren gehad en hoe ik me na de middelbare school heb ontwikeld. Ik ben nog steeds bezig m’n levensverhaal op papier te zetten en het was eigenlijk wel fijn om het nog eventjes door te spreken. Dan heb ik het voor mezelf ook weer even op een rijtje. Eind Augustus heb ik mijn derde gesprek, en datzelfde weekend ook gelijk het psychologisch onderzoek. Ook willen ze dan mijn ouders spreken.

Ik moet zeggen dat ik me wel een beetje nerveus voel. Ik wil echt zo graag aan de hormonen en ik ben erg bang dat ik vertraging oploop als ik niet overtuigend of duidelijk genoeg overbreng hoe ik me voel.
Ik heb het echt helemaal gehad met me als man te moeten gedragen tegenover de buitenwereld en heb heel erg de behoefte om gewoon uit de kast te komen. Het liefste zou ik tegen die tijd al aan de hormonen zitten, maar dat duurt denk ik nog wel even.
Anon20180501

Re: 2e gesprek VUMC

Bericht door Anon20180501 »

Hai Naidje

Ik heb even teruggebladerd in je reacties en als ik het goed begrepen heb (correct me if i'm wrong :) )
ben je niet in de laatste plaats vanwege je school niet eerder 24/7 omgegaan...??

Ben je nu klaar met school? Als niet dan zou ik voor het nieuwe schooljaar begint vrijwillig omgaan want
dan heb je het zelf in de hand. Je kan er ook mee wachten totdat het je door je psycholoog verplicht wordt
maar mijn ervaring met 'moetjes' is dat het dan lastiger wordt en dat dat de ervaring nadelig beïnvloed.

Nu 24/7 omgaan zou ook door je psycholoog als een bevestiging gezien kunnen worden. ;)

Veel moed en wijsheid de aankomende tijd...

x'jes en liefs
Daniéla
Veronica

Bericht door Veronica »

Eerlijk zijn is het belangrijkste, het komt wel goed hoor als ik je zo hoor praten denk ik niet dat VU over jouw gaat twijfelen.

Maar alles op z'n tijd, nog even geduld en voor je het weet ben je aan de hrt.
Afbeelding
Emma
Beheerder
Voornaamwoorden: Zij/haar

Bericht door Emma »

Twijfelen is ook helemaal niet aan de orde. Eigenlijk word je vooral 'doorgelicht' om te kijken of je een HRT, RLE en SRS aan kunt. Zij kunnen niet voor je bepalen of je je een jongen of een meisje voelt of nog iets anders, dat weet alleen jijzelf...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy

สวัสดีค่ะ

Emma: I am me

@[email protected]
Naidje

Bericht door Naidje »

@Daniéla
Ja, ik ben nu afgestudeerd, maar mijn stage wilde me graag nog een maandje langer (betaald) in dienst houden. Het geld kan ik goed gebruiken, dus ik zit voorlopig nog 5 dagen in de week op kantoor. Ik zit een beetje te wachten tot ik daar klaar mee ben (nog maar een paar weekjes) zodat ik echt een frisse start kan maken.

@Veronica & Emma
Ik denk dat ik zelf nog het meeste zit te twijfelen. Soms heb ik het idee dat ik "niet trans genoeg" ben, en dat ze het me daarom heel moeilijk gaan maken. In het verleden heb ik nogal een slechte ervaring met een psychiater gehad die mijn depressie klachten lange tijd niet serieus nam. Daarom ben ik tegenwoordig wat extra op m’n hoede wat artsen betreft. Heb steeds die nare gedachte in m’n achterhoofd dat ze me op een of andere manier proberen te naaien.
Maar hier ben ik ook open over geweest en Dr. Coumou heeft er notitie van gemaakt. Tot nu toe is het met hem een goede ervaring geweest. Ik zal proberen geduldig te zijn. Hopelijk snel groen licht.