Waarom??? Vu en herhaalrecepten, Mateloos geirriteerd!

Anon20190209

Re: Waarom??? Vu en herhaalrecepten, Mateloos geirriteerd!

Bericht door Anon20190209 »

Het probleem is vrij simpel.
Zonder recept krijg je van de apotheek geen medicijnen mee, of je nou in de stad of dorp woont maakt niets uit....
Dus als het VU weigert om een recept op te sturen of te faxen heeft de patient geen medicijnen.

Herhaalrecept is ook een gewoon recept, arts die recept uitschrijft bepaald dit. Dan staat er op het recept nog zoveel x herhalen. Dus na afgifte van medicijnen door apotheek krijg je een nieuw recept met daarop de x aantal herhalingen. Herhaal recept is meestal 1 jaar geldig.
Eveliene

Bericht door Eveliene »

Raar dat het voor iedereen anders is. Ik kreeg bij het inleveren van het recept een herhaal recept van de apotheek die goed is voor 800 stuks progynova en 365 stuks androcur. Elke keer als ik nieuwe medicijnen haal dan tellen ze de nieuwe voorraad daar vanaf. In het recept van de VU stond voor slechts 90 dagen vermeld..
Anon20190209

Bericht door Anon20190209 »

Dan zal er op het recept van het VU 90 dagen plus x aantal herhalingen op hebben gestaan. Dit omdat je bij de apotheek alleen maar voor 3 maanden medicijnen meekrijgt. Dit is zo vanuit de overheid geregeld. Dus ik denk dan dat je uiteindelijk een recept hebt voor een jaar.....
Veronica

Bericht door Veronica »

Cher schreef:Dan zal er op het recept van het VU 90 dagen plus x aantal herhalingen op hebben gestaan. Dit omdat je bij de apotheek alleen maar voor 3 maanden medicijnen meekrijgt. Dit is zo vanuit de overheid geregeld. Dus ik denk dan dat je uiteindelijk een recept hebt voor een jaar.....
Alsnog, beter een jaar recept dan om de 3 maanden weer een nieuwe te moeten vragen.

Nu is dat nog geen probleem voor mij, ik heb voor 5 maanden aan hrt maar haal om de 3 maanden bij VU na een afspraak, ik ga wel proberen te regelen dat ik een doorlopend recept krijg, het kan overigens wel als je ze duidelijk erop aanwijst.
Afbeelding
J1nny

Bericht door J1nny »

Woon inderdaad op een dorp.
En stond al bij de apotheek geregistreerd als mevrouw voordat het traject bij de VU zelfs maar ingegaan was.
Huisarts dito.
Als ik lege doosjes inlever wordt dat als gebruikelijk met de huisarts even gecommuniceerd (via mail waarschijnlijk) waarna zijn fiat ervoor zorgt dat ik de andere dag of soms dezelfde dag al nieuw kan halen.
Ik denk dat iedere combinatie huisartsen/apotheek zijn eigen procedure heeft, en deze werkt goed hier.
Ilse

Bericht door Ilse »

Ik heb het recept ook expres ingeleverd bij mijn eigen apotheek en niet via de VU.Tevens een kopie afgegeven aan de assistente van mijn huisarts en gezegd dat het voor herhaalrecepten is.
bij ons kunnen we nu online herhaalrecepten aanvragen bij de apotheek en dat doe dus ik ook en tot nu toe gaat het goed.

Groetjes
karyn
Groetjes,
Ilse
Shana

Bericht door Shana »

Nog altijd geen recept.. Totaal geen reactie gekregen op laatste 2 e-mails. Bellen doe ik niet meer. Kan m'n belminuten wel beter gebruiken dan voor in de wacht gezet worden om vervolgens bij god's gratie één of andere chaoot aan de lijn te krijgen. Genderteam hangt me echt m'n strot uit. Morgen naar ha met medicijndoosjes..
Samantha

Bericht door Samantha »

Shana schreef:Nog altijd geen recept.. Totaal geen reactie gekregen op laatste 2 e-mails. Bellen doe ik niet meer. Kan m'n belminuten wel beter gebruiken dan voor in de wacht gezet worden om vervolgens bij god's gratie één of andere chaoot aan de lijn te krijgen. Genderteam hangt me echt m'n strot uit. Morgen naar ha met medicijndoosjes..
Heb je het misschien niet fout gedan ofzo? Ik bel altijd het VU en krijgt diezelfde week het recept nog thuis.
Shana

Bericht door Shana »

Samantha schreef:
Shana schreef:Nog altijd geen recept.. Totaal geen reactie gekregen op laatste 2 e-mails. Bellen doe ik niet meer. Kan m'n belminuten wel beter gebruiken dan voor in de wacht gezet worden om vervolgens bij god's gratie één of andere chaoot aan de lijn te krijgen. Genderteam hangt me echt m'n strot uit. Morgen naar ha met medicijndoosjes..
Heb je het misschien niet fout gedan ofzo? Ik bel altijd het VU en krijgt diezelfde week het recept nog thuis.
Nee hoor ik heb het niet fout gedaan. Het gaat al jaren zo.. Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en krijg de recepten vanaf nu via hun.
Aliss

Bericht door Aliss »

Ik vraag me af hoe ik het zelf beste aan kan pakken. Heb dus twee herhaalrecepten gekregen van VU. Kan ik ze bij mijn apotheek inleveren, of beste bij VU apotheek ophalen? Wat ik trouwens heel raar vind is dat ik 15 anti-testosteron en 73 oestrogeen pillen heb gekregen. Wat denken jullie dat beste is? Kan ik al gelijk de herhaalrecepten inleveren al ben ik gisteren begonnen met mijn HRT?

Tnx
Aliss
:hbeat: Decide that you want it more than you are afraid of it :hbeat: :hug: