Dubbel traject, vergoed door zorgverzekeraar?
-
Robyn
Dubbel traject, vergoed door zorgverzekeraar?
Ik zit nu nog bij zowel VU als PIG (al stop ik bij PIG) en ben benieuwd hoe zet zit met vergoeding van een dubbel traject. Ik lees hier verschillende verhalen over, zowel mensen als bij wie het wel word vergoed en mensen waarbij het PIG voor eigen rekening komt. Ik ben er een beetje huiverig voor om contact op te nemen met de verzekeraar, ik wil geen slapende honden wakker maken.
Groetjes,
Robyn
Robyn
-
Emma
- Beheerder
- Voornaamwoorden: Zij/haar
Re: Dubbel traject, vergoed door zorgverzekeraar?
Ik heb nog geen problemen gehad. De PIG doet toch iets anders dan de VU, die doet alleen maar in diagnoses en weinig in begeleiding.
Gewoon doorgaan, als ze het er niet mee eens zijn sturen ze wel een bericht...
Gewoon doorgaan, als ze het er niet mee eens zijn sturen ze wel een bericht...
Nothing you can do, but you can learn how to be you in time.
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
It's easy
สวัสดีค่ะ
Emma: I am me
@[email protected]
-
Jeste
- Voornaamwoorden: Zij / haar, die / diens
Re: Dubbel traject, vergoed door zorgverzekeraar?
Bij mij is het gewoon goed gegaan toen er een tijdje een dubbel traject liep.
Eerder dit jaar ben ik nog bij een andere psycholoog geweest voor onderzoeken. Hoewel er uit de psychologische onderzoeken van het VU genderteam (en ook de PIG) geen bijzonderheden kwamen, merkte ik toch dat er psychisch meer aan de hand is met mij. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en doorverwezen. Voor de zekerheid had ik toen wel bij de verzekeringsmaatschappij gevraagd of dat kon, naast het genderteam. Mijn inkomen is tegenwoordig nogal laag, dus ik wilde geen risico lopen.
Het bleek gewoon vergoed te worden.
Eerder dit jaar ben ik nog bij een andere psycholoog geweest voor onderzoeken. Hoewel er uit de psychologische onderzoeken van het VU genderteam (en ook de PIG) geen bijzonderheden kwamen, merkte ik toch dat er psychisch meer aan de hand is met mij. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en doorverwezen. Voor de zekerheid had ik toen wel bij de verzekeringsmaatschappij gevraagd of dat kon, naast het genderteam. Mijn inkomen is tegenwoordig nogal laag, dus ik wilde geen risico lopen.
Het bleek gewoon vergoed te worden.
"Gendercreatief" vind ik eigenlijk mooier dan "Non-binair", want "Gendercreatief" zegt namelijk wat het wel is, in plaats van niet.